Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Παράθυρο» συνεργασιών από την Aegean

Σε άνοδο της κίνησης από δυτική Ευρώπη και Βαλκάνια ποντάρει για το 2018 η Aegean. «Παράθυρο» για συνεργασίες υπό προϋποθέσεις αφήνει ο αντιπρόεδρος του ομίλου Ευτ. Βασιλάκης. Σε τρεις μήνες «κληρώνει» για την παραγγελία 45-60 αεροπλάνων σε Airbus ή Boeing, ύψους 3 δισ. δολαρίων.

«Παράθυρο» συνεργασιών από την Aegean

Σε τροχιά «λελογισμένης ανάπτυξης», μακριά από ρίσκα, με στόχο να ισχυροποιήσει τη θέση της σε όλα τα επίπεδα θα κινηθεί η Aegean Airlines το 2018,  προκειμένου να είναι σε θέση να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες. Ευκαιρίες οι οποίες δεν περιορίζονται σε συγκεκριμένες αγορές αλλά  φτάνουν μέχρι  το ενδεχόμενο συνεργασιών, υπό προϋποθέσεις, της Aegean με άλλους «παίκτες».

Η εταιρεία βρίσκεται παράλληλα στην τελική ευθεία για τη λήψη των τελικών αποφάσεων για την ανανέωση του στόλου της. Η απόφαση αναμένεται να ληφθεί στο επόμενο τρίμηνο και θα αφορά την παραγγελία 45-60 αεροπλάνων  από την ευρωπαϊκή Airbus ή την αμερικανική Boeing, τα οποίο προγραμματίζεται να παραδοθούν σταδιακά την περίοδο 2020-2025. Μια επένδυση η οποία θα απαιτήσει κεφάλαια συνολικού ύψους 2,5-3 δισ. δολάρια.

Απαντώντας σε ερώτηση του Euro2day.gr για το αν η Aegean βρίσκεται σε αναζήτηση νέων κεφαλαίων που θα εισέλθουν σ' αυτή για να την ενισχύσουν, ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Ευτύχιος Βασιλάκης άφησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα.

«Αυτό που έχουμε πει πολλές φορές είναι πως πάντα η εταιρεία θα είναι σε αναζήτηση νέων δυνατοτήτων και αυτές οι νέες δυνατότητες έρχονται πολλές φορές από συνεργασίες. Άρα, οποιοσδήποτε έρθει να μας προτείνει πως μπορεί να μας προσφέρει μια δυνατότητα που δεν έχουμε σε μια αγορά, μια κατηγορία προϊόντος κ.λπ., θα συζητήσουμε μαζί του σοβαρά. Υπό την προϋπόθεση ότι έχει το background, την υποδομή, τη λειτουργία για να συνεργαστεί μαζί μας».

Διευκρινίζοντας πως  στο θέμα των συνεργασιών «δεν υπάρχει τίποτα άμεσο» αλλά «υπάρχει πάντα η διάθεση για συζήτηση» και «θα το σκεφτούμε πολύ σοβαρά να το κάνουμε», αν βρεθεί τα επόμενα χρόνια «κάτι  που θα μπορεί να μας προσφέρει δυνατότητες τις οποίες μόνοι μας δεν έχουμε».

Απαντώντας σε άλλη ερώτηση του Euro2day.gr για τις  ανακατατάξεις που βρίσκονται σε εξέλιξη στην ευρωπαϊκή αγορά, εκτίμησε πως  οι εξελίξεις στην Alitalia, την Air Berlin και (σε πολύ μικρότερο βαθμό) στη Monarch οδηγούν σε διαχωρισμό των «αμνών από τα ερίφια» στην αγορά καθώς οι συγκεκριμένες εταιρείες θεωρούνταν προβληματικές.

Οι εξελίξεις, όπως ανέφερε, τείνουν να διαμορφώσουν ένα σκηνικό στο οποίο θα ανταγωνίζονται, λίγο έως πολύ, υγιείς εταιρίες. Εμμέσως πλην σαφώς, ο αντιπρόεδρος της Aegean «φωτογράφισε» τις ευκαιρίες που σπεύδει να αξιοποιήσει η εταιρεία στο θερινό της πρόγραμμα του 2018.

Στο θερινό πρόγραμμα δρομολογίων του 2018, η Aegean θα πετά με 60 αεροπλάνα καθώς θα προστεθούν 2 επιπλέον σε σύγκριση με το 2017, ενώ 1 ακόμα θα «μετατεθεί» από τη βάση της Λάρνακας (Κύπρος) στην Ελλάδα. Θα εξυπηρετεί συνολικά 153 προορισμούς σε 44 χώρες, προσφέροντας συνολικά 16,6 εκατ. θέσεις (700.000 περισσότερες από φέτος).

Ενδεικτικό της έμφασης που δίνει η Aegean στην ανάπτυξή της σε βασικές ευρωπαϊκές τουριστικές αγορές είναι το γεγονός πως από τους 153 προορισμούς που θα εξυπηρετεί το 2018, οι 31 βρίσκονται στη Γερμανία (9), τη Γαλλία (11) και την Ιταλία (11).  Πολλά ποντάρει για το επόμενο καλοκαίρι η Aegean στην αγορά της Ιταλίας και της Γαλλίας, ενώ ενισχύει τη σύνδεση με την ανερχόμενη αγορά της Ρουμανίας και εγκαινιάζει δρομολόγιο προς τα Σκόπια.

Στο δίκτυο της εταιρείας το 2018 προστίθενται 18 νέα δρομολόγια προς  11 νέους προορισμούς από τη βάση της Αθήνας (Τορίνο, Παλέρμο, Μπολόνια και Λαμέτζια Τέρμε στην Ιταλία, Μάλαγα στην Ισπανία, Βασιλεία στην Ελβετία, Ζάγκρεμπ και Ζαντάρ στην Κροατία, Βίλνιους στη Λιθουανία, Κλουζ Ναπόκα στη Ρουμανία και Σκόπια στην ΠΓΔΜ) και 7 νέα δρομολόγια από τα περιφερειακά αεροδρόμια  (Κέρκυρα - Μόσχα, Σαντορίνη - Τελ Αβίβ, Μύκονος - Τελ Αβίβ, Μύκονος - Βηρυτός, Ρόδος - Λυών, Ρόδος - Βηρυτός, Ηράκλειο - Βηρυτός).

Ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τη θέση της στην Αθήνα, η Aegean θα συνδέει από το 2018 το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» με 112 προορισμούς, από τους οποίους 81 εξωτερικού και 31 εσωτερικού.

Κάνοντας έναν απολογισμό της ανάπτυξης που παρουσίασε ο όμιλος Aegean μετά τη συγχώνευσή του με την Olympic Air το 2013, ο Ευτύχιος Βασιλάκης σημείωσε πως οι δύο εταιρείες εξυπηρετούσαν το 2013 από κοινού 101 προορισμούς, οι οποίοι το 2017 έφτασαν τους 145.  Το 2013, Aegean και Olympic Air πετούσαν συνολικά σε 17 χώρες ενώ το 2017 ο όμιλος Aegean συνδέει την Ελλάδα με 40 χώρες.

Κατά την τετραετία 2013-2017, ο όμιλος πέτυχε να αυξήσει 27% τους επιβάτες εσωτερικού ξεκινώντας από 4,54 εκατ. ταξιδιώτες το 2013, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα ανέλθουν σε 5,78 εκατ. επιβάτες το 2017. Στο ίδιος διάστημα, οι επιβάτες δρομολογίων εξωτερικού αυξήθηκαν από 4,29 εκατ. το 2013 (σ.σ. λιγότεροι από τους αντίστοιχους επιβάτες εσωτερικού της ίδιας χρονιάς) σε 7,27 εκατ. ταξιδιώτες το 2017, σύμφωνα με την εκτίμηση του ομίλου. Στην ίδια περίοδο, οι μόνιμοι εργαζόμενοι του ομίλου αυξήθηκαν από 2.100 σε 3.000.



Αυξημένα, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η Aegean, ήταν και τα συνολικά έσοδα του ελληνικού δημοσίου από την αναπτυξιακή δυναμική του ομίλου μετά τη συγχώνευση Aegean-Olympic Air. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, τα συνολικά έσοδα του δημοσίου από τον όμιλο αυξήθηκαν από 228,7 εκατ. ευρώ το 2013 σε 326,1 εκατ. ευρώ το 2017.  

Αυξημένα έσοδα τα οποία προήλθαν κυρίως από την αύξηση των εισπράξεων από αεροπορικά τέλη, τα οποία ήταν 160,4 εκατ. ευρώ το 2013 και  αναμένεται να ανέλθουν σε 224,7 εκατ. ευρώ το 2017.

Αυξημένοι ήταν και οι φόροι που εισέπραξε το Δημόσιο από τα επίπεδα των 19,4 εκατ. ευρώ το 2013 στα 42,8 εκατ. ευρώ το 2017. Άνοδο παρουσίασαν και τα έσοδα του Δημοσίου που αντιστοιχούν σε ασφαλιστικές εισφορές κα φόρο μισθωτών υπηρεσιών, τα οποία υπολογίζεται ότι θα φθάσουν τα 58,7 εκατ. ευρώ το 2017 έναντι 48,9 εκατ. ευρώ το 2013.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v