Ανάπτυξη σε τέσσερα μέτωπα για την Παπουτσάνης

Τι δήλωσε η διοίκηση της Παπουτσάνης, στο πλαίσιο της παρουσίασης της εισηγμένης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών. Ανοιχτό το ενδεχόμενο και για «μη λειτουργική ανάπτυξη». Αύξηση πωλήσεων άνω του 15% προβλέπεται για φέτος.

Ανάπτυξη σε τέσσερα μέτωπα για την Παπουτσάνης

Την εκτίμησή του ότι ο φετινός κύκλος εργασιών της Παπουτσάνης θα σημειώσει αύξηση άνω του 15%, με παράλληλη βελτίωση της κερδοφορίας, εξέφρασε ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης κ. Μενέλαος Τασόπουλος, στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

Ο κ. Τασόπουλος σημείωσε πως τα προβλήματα που είχε αντιμετωπίσει η εταιρεία κατά το παρελθόν έχουν ξεπεραστεί (+10% η μέση ετήσια αύξηση πωλήσεων από το 2010 έως το 2017), με την Παπουτσάνης να έχει επιστρέψει στα κέρδη από πέρυσι και ήδη οι φετινές προοπτικές να διαγράφονται καλύτερες.

«Έχουμε έναν τακτοποιημένο ισολογισμό, οι επενδύσεις μας έχουν ουσιαστικά ολοκληρωθεί (ίσως γίνουν κάποιες εφ’ όσον αυτό απαιτηθεί από νέες συνεργασίες) και ο δείκτης του καθαρού δανεισμού προς το EBITDA υποχωρεί», ανέφερε ο κ. Τασόπουλος, με την οικονομική διευθύντρια της εταιρείας Μαίρη Ισκαλατιάν να συμπληρώνει: «Για φέτος έχουμε ως στόχο να διατηρήσουμε σταθερό τον καθαρό μας δανεισμό, παρά τη σημαντική προβλεπόμενη άνοδο των πωλήσεων. Επιπλέον, οι επισφάλειές μας είναι πολύ χαμηλές και οι πωλήσεις μας είναι κατά 80% ασφαλισμένες».

Το 40%-50% των πωλήσεων της Παπουτσάνης κατευθύνεται στις αγορές του εξωτερικού, με την εταιρεία να δραστηριοποιείται σε τέσσερα μέτωπα:

• Στην ανάπτυξη των δικών της brands, τομέα στον οποίον προτίθεται να δώσει μεγαλύτερη έμφαση τόσο με την προώθηση νέων προϊόντων, όσο και με δυναμικό marketing. Σύμφωνα μάλιστα με τον επιχειρησιακό διευθυντή της εισηγμένης κο Παναγιώτη Κατσογιάννη, είναι θέμα λίγου χρόνου να δούμε την εταιρεία να εισέρχεται στα super markets με νέα κατηγορία προϊόντος, η οποία θα φέρει το brand name «Παπουτσάνης».

• Στα σαπούνια ξενοδοχείου (ευνοείται από την τόνωση του εισερχόμενου τουρισμού κατά τα τελευταία χρόνια).

• Στην παραγωγή προϊόντων για λογαριασμό τρίτων (π.χ. ελέγχει περίπου το 1/3 των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα ελληνικά super market).

• Και στην παραγωγή σαπωνόμαζας, που έχει μεγάλα περιθώρια ανάπτυξης στο εξωτερικό.

«Μέχρι τώρα είχαμε ως στόχο να αναπτυχθούμε και στις τέσσερις παραπάνω κατηγορίες, πράγμα που θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε και κατά τα επόμενα χρόνια, γιατί χρειαζόμαστε τους αυξημένους όγκους (οικονομία κλίμακας)» υποστήριξε ο κ. Τασόπουλος, συμπληρώνοντας μεταξύ άλλων:

• Ο τρέχων κύκλος εργασιών αντιστοιχεί περίπου στο 50% της συνολικής παραγωγικής δυναμικότητας της μονάδας στην Αυλίδα, ωστόσο κάποιες επιμέρους συνεργασίες απαιτούν κατά καιρούς πρόσθετες επενδύσεις.

• Στο εξωτερικό στοχεύουμε κυρίως να αναπτυχθούμε μέσω προϊόντων υψηλότερης προστιθέμενης αξίας (φυσικά προϊόντα), όπως τα Olivia που δημιουργούνται από προϊόντα ελιάς.

Ένα μοντέλο ανάπτυξης όπως αυτό της εταιρείας στην Ελλάδα, θα μπορούσε να δουλέψει και σε άλλες χώρες, όπως για παράδειγμα στα Βαλκάνια.

• Είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο σε επόμενο χρονικό στάδιο να δούμε επέκταση όχι μόνο οργανική. Επειδή σε κάποιους τομείς η εταιρεία είναι ακόμη και Νο1 στην Ευρώπη, έχουν ξεκινήσει κάποιες επαφές για συνεργασίες, οι οποίες είναι πρώιμες και όπως φαίνεται θα απαιτήσουν χρόνο. Επί του παρόντος, δεν υπάρχει κάτι το ανακοινώσιμο.

• Όσο τα οικονομικά αποτελέσματα της Παπουτσάνης είναι ικανοποιητικά, τόσο θα συνεχίσουν να ανταμείβονται οι μέτοχοι με χρηματικές διανομές. Ήδη φέτος θα δοθεί επιστροφή κεφαλαίου (για δύο περίπου χρόνια δεν μπορεί να δοθεί μέρισμα, λόγω ύπαρξης υπολοίπου συσσωρευμένων ζημιών).

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v