Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Επενδύσεις και επιθετική πολιτική τιμών από το Πλαίσιο

Μετά την επιτυχή πορεία σε Αγία Παρασκευή και Χανιά, επεκτείνεται σταδιακά η αλλαγή του concept των καταστημάτων. Νέες επενδύσεις φέτος, επέκταση στις λευκές συσκευές και επιθετική τιμολογιακή πολιτική. Τι δηλώνει η διοίκηση της εισηγμένης.

Επενδύσεις και επιθετική πολιτική τιμών από το Πλαίσιο

«Μπορεί το Πλαίσιο να κλείνει φέτος τα πενήντα χρόνια λειτουργίας του, αλλά εμείς γιορτάζουμε την επόμενη φάση της ανάπτυξης» δήλωσε ο πρόεδρος της εισηγμένης κ. Γιώργος Γεράρδος, στο πλαίσιο της χθεσινής παρουσίασης της εταιρείας στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών.

«Κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης τηρήσαμε μια πολιτική ενεργητικής άμυνας, διασφαλίζοντας την κερδοφορία μας και ενισχύοντας τη ρευστότητά μας. Ωστόσο, η ελληνική οικονομία δείχνει να ισορροπεί ως ένα βαθμό και η κοινωνία συνηθίζει στα δύσκολα. Έτσι ξεκινήσαμε μια επιθετικότερη επενδυτική και εμπορική πολιτική. Στόχος μας είναι να διευρύνουμε το μερίδιο αγοράς μας, έτσι ώστε να αποκομίσουμε μεγαλύτερα οφέλη, όταν θα έρθει η φάση της γενικότερης οικονομικής ανάκαμψης» συμπλήρωσε ο κ. Γ. Γεράρδος.

Ήδη, το Πλαίσιο προχώρησε πέρυσι σε επενδύσεις ύψους επτά εκατ. ευρώ, ενώ για φέτος το σχετικό ποσό που προγραμματίζεται ανέρχεται στα δέκα εκατ. ευρώ.

Μεταξύ αυτών, περιλαμβάνεται τόσο η δραστηριοποίηση στις λευκές ηλεκτρικές συσκευές (επειδή εμπεριέχουν πλέον τεχνολογία) όσο και η επέκταση νέου concept καταστημάτων, το οποίο δοκιμάστηκε με μεγάλη επιτυχία αρχικά στην Αγία Παρασκευή και στη συνέχεια στα Χανιά της Κρήτης. Ακολουθεί ανάλογο εγχείρημα στο Athens Mall, το οποίο αν πετύχει, τότε θα ανοίξει τον δρόμο για την περαιτέρω επέκταση του συγκεκριμένου concept και σε άλλα καταστήματα.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Κώστα Γεράρδο, η προϋπάρχουσα δομή των καταστημάτων ήταν εστιασμένη στην άνετη και ταχεία εξυπηρέτηση των πελατών, ενώ η νέα αποσκοπεί στο να ανεβάσει τη διάθεση του καταναλωτή, να του προσθέσει εμπειρίες και να του προσφέρει περισσότερες επιλογές. Όλα αυτά καθιστούν περισσότερο ελκυστική την επίσκεψη στο κατάστημα, αυξάνοντας παράλληλα και το ύψος των πωλήσεων.

Επιπρόσθετα, η εισηγμένη εταιρεία δείχνει διατεθειμένη να ακολουθήσει επιθετικότερη τιμή τιμολόγησης (έχει ξεκινήσει και το πρόγραμμα αγορών με πίστωση), αλλά και να απευθυνθεί περισσότερο στο γυναικείο καταναλωτικό κοινό, μέσα από ένα διευρυμένο προϊοντικό μείγμα.

Ειδικότερα, ο κ. Κώστας Γεράρδος απέδωσε ως ένα βαθμό την περυσινή υποχώρηση του λειτουργικού περιθωρίου κέρδους (από το 3,7% στο 3,1%) και στην επιθετικότερη πολιτική τιμών. Η πολιτική αυτή θα συνεχιστεί, με τη διοίκηση της Πλαίσιο να είναι διατεθειμένη να αναλάβει το κόστος της, καθώς προτεραιότητα αποτελεί η περαιτέρω αύξηση των μεριδίων (το 2018 είχαμε αύξηση μεριδίου κατά 1,4% στα κινητά τηλέφωνα, κατά 0,8% στις τηλεοράσεις, κατά 1,4% στα desktops και κατά 2,4% στα laptops).

Παράλληλα, επιχειρείται η περαιτέρω προσέγγιση του γυναικείου καταναλωτικού κοινού, μέσα από τη διεύρυνση της προϊοντικής γκάμας της εισηγμένης. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα των σχολικών ειδών (τα οποία εμφανίζουν υψηλό ποσοστό ανάπτυξης από έτος σε έτος, +85% το 2013, +67,5% το 2014, +10,1% το 2015, +29,2% το 2016, +30,5% το 2017 και +30% το 2018), αλλά και ειδών lifestyle.

Τέλος, απαντώντας σε σχετικές ερωτήσεις θεσμικών επενδυτών, η διοίκηση της Πλαίσιο, μεταξύ άλλων, σημείωσε:

• Τα ίδια προϊόντα αποτέλεσαν το 2018 το 32% των πωλήσεων της εταιρείας. Στρατηγικός στόχος είναι τα ίδια σήματα να αναπτυχθούν, χωρίς όμως αυτό να προκαλέσει μακροχρόνια αρνητικές συνέπειες στην εταιρεία.

• Η διεύρυνση των δραστηριοτήτων στο κομμάτι του service ενδιαφέρει την εταιρεία.

• Από την περίοδο όπου οι 15 ανταγωνιστές μειώθηκαν σε πέντε, δεν παρατηρούνται πολύ μεγάλες διαφοροποιήσεις στον ανταγωνισμό.

• Αν δεν σταθεροποιηθεί η κατάσταση στην ελληνική οικονομία και δεν βρεθεί το κατάλληλο επιχειρηματικό μοντέλο, δεν θα επιχειρηθεί επέκταση των δραστηριοτήτων στο εξωτερικό.

• Κατά το πρώτο φετινό τρίμηνο παρουσιάζεται αρκετά σημαντική άνοδος, η οποία όμως δεν φτάνει σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Στέφανος Kοτζαμάνης [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v