Τσαμάζ: Ο ΟΤΕ χρειάζεται νέες, μεγάλες αλλαγές

Σε νέες οργανωτικές αλλαγές πρέπει να προχωρήσει ο ΟΤΕ, όπως ξεκαθάρισε ο Μ. Τσαμάζ. Οι ανατροπές που φέρνει η τεχνολογία και ο ρόλος των disruptors. Πού οδήγησε η μάχη Deutsche Telekom με Amber Capital για μια θέση στο Δ.Σ.

Τσαμάζ: Ο ΟΤΕ χρειάζεται νέες, μεγάλες αλλαγές

Τις αλλαγές στο λειτουργικό μοντέλο του ΟΤΕ, προκειμένου να αντιμετωπίσει όχι τον παραδοσιακό ανταγωνισμό αλλά έναν μελλοντικό αντίπαλο που θα αξιοποιήσει τις ραγδαίες τεχνολογικές μεταβολές, προανήγγειλε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Μιχάλης Τσαμάζ, κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης.

Η χθεσινή συνέλευση επικεντρώθηκε, όμως, στη διαμάχη της επενδυτικής εταιρείας Amber Capital, που κατέχει περί το 2% του OΤΕ, με τη γερμανική Deutsche Telekom (DTAG), που ελέγχει το 46%, για τον ορισμό νέου ανεξάρτητου μη εκτελεστικού μέλους στο Δ.Σ., σε αντικατάσταση του παραιτηθέντος Παν. Ταμπούρλου.

Η DTAG και η Amber Capital, που έχει επενδύσει 130 εκατ. ευρώ στον OΤΕ, είχαν προτείνει δύο διαφορετικά πρόσωπα, με τον γερμανικό όμιλο να προτείνει τον Eelco Blok (παλαίμαχο στέλεχος της αγοράς τηλεπικοινωνιών) και την επενδυτική εταιρεία τον Alberto Horcajo (επίσης στέλεχος με μεγάλη εμπειρία στις τηλεπικοινωνίες).

Η επενδυτική εταιρεία είχε προτείνει το ίδιο στέλεχος και πέρυσι, χωρίς επιτυχία. Κατά απόλυτη πλειοψηφία εγκρίθηκε η τοποθέτηση του κ. Blok ως ανεξάρτητου μη εκτελεστικού μέλους μέχρι την τακτική γενική συνέλευση του 2021, όσο και στην Επιτροπή Ελέγχου. Μάλιστα ο τελευταίος αναλαμβάνει τη θέση του αντιπροέδρου του Δ.Σ. του OΤΕ.

Χθες, πάντως, μίλησε εκτενώς κατά τη διάρκεια της Γ.Σ. ο ίδιος ο επικεφαλής της Amber Giuseppe di Mino, ο οποίος αφού εκθείασε τις επιδόσεις του management του OΤΕ, επιτέθηκε στην Deutsche Telekom υποστηρίζοντας πως εφαρμόζει άλλες αρχές εταιρικής διακυβέρνησης στη Γερμανία και άλλες στην Ελλάδα μέσω του OΤΕ.

Ο ίδιος υποστήριξε πως εξαιτίας των φόβων για την εταιρική διακυβέρνηση, αφού δεν υπάρχει εκπρόσωπος των μετόχων μειοψηφίας, η μετοχή του OΤΕ είναι σήμερα «αρκετά υποτιμημένη». Σε ερώτηση δημοσιογράφων για τις επόμενες κινήσεις, αφού η πρότασή του δεν στηρίχθηκε από την DTAG, ο κ. Di Mino απέφυγε να σχολιάσει. Οι Γερμανοί δεν είχαν δείξει διάθεση συμβιβασμού, καθώς όταν αγόρασαν τον OΤΕ είχαν καταβάλει πρόσθετο τίμημα ακριβώς για να αποκτήσουν τον πλήρη έλεγχο του Δ.Σ., λένε οι γνωρίζοντες.

Πάντως σε μια κίνηση καλής θέλησης της DTAG, χθες έγινε γνωστό πως «το Διοικητικό Συμβούλιο του OΤΕ αποφάσισε επιπλέον, με σκοπό μια αποτελεσματική και διαφανή διαδικασία για την ανάδειξη υποψήφιων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, τη σύσταση Επιτροπής Ανάδειξης Υποψηφιοτήτων Μελών Διοικητικού Συμβουλίου αποτελούμενης από τους Eelco Blok (Πρόεδρο - Ανεξάρτητο Μη Εκτελεστικό Μέλος του Δ.Σ.),  Srinivasan Gopalan (Μέλος - Μη Εκτελεστικό Μέλος του Δ.Σ.) και κα Kyra Orth (Μέλος - Μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ.)».

Με νέο λειτουργικό μοντέλο ο OΤΕ

Χωρίς να αναφερθεί σε λεπτομέρειες, ο επικεφαλής του OΤΕ Μιχ. Τσαμάζ προανήγγειλε χθες τις σημαντικές αλλαγές που προωθούνται στον όμιλο. Κατά πληροφορίες, προχωράει το σχέδιο για μεταφορά ορισμένων δραστηριοτήτων, όπως π.χ. οι τεχνικές υπηρεσίες, το δίκτυο καταστημάτων κ.ά., σε ξεχωριστές θυγατρικές, με στόχο την ενίσχυση της αποδοτικότητας αλλά και των εσόδων.

Για παράδειγμα, η θυγατρική στις τεχνικές υπηρεσίες θα μπορεί να αναλαμβάνει περισσότερες εργασίες («να μπει περισσότερο μέσα στα σπίτια των πελατών», όπως λένε κάποιοι στον OΤΕ). Το μοντέλο που φαίνεται να προκρίνεται προβλέπει την παραχώρηση σε τρίτους διαφόρων τομέων που δεν εντάσσονται στο «core business» (όπως συμβαίνει με το σχέδιο για τις υπηρεσίες φύλαξης των εγκαταστάσεων του OΤΕ, που έχει προκαλέσει αρκετές αντιδράσεις) και τη δημιουργία ξεχωριστών θυγατρικών για κάποιες από τις κύριες δραστηριότητες.

Ο Μιχ. Τσαμάζ υποστήριξε χθες πως «τo disruption (σ.σ. οι ραγδαίες τεχνολογικές αλλαγές που ανατρέπουν μοντέλα λειτουργίας σε ολόκληρους τομείς) και ο "νέος" πελάτης επιβάλλουν την αλλαγή». Πρόσθεσε πως «για να επιβιώσουμε και να αναπτυχθούμε σε αυτόν τον νέο κόσμο, χρειάζεται να προετοιμαστούμε, να θωρακιστούμε. Να καλύψουμε τις νέες ανάγκες του πελάτη πριν από οποιονδήποτε disruptor. Πρέπει να συνεχίσουμε να αλλάζουμε, και μάλιστα γρήγορα».

Ο επικεφαλής του OΤΕ θεωρεί πως σε σχέση με την αγορά και τους πιθανούς disruptors, «παρά τη σημαντική πρόοδο που σημειώσαμε κατά την τελευταία δεκαετία, εξακολουθούμε να έχουμε βαριές δομές, πολύπλοκες διαδικασίες και υψηλά λειτουργικά κόστη. Πρέπει να ανασχεδιάσουμε το λειτουργικό μας μοντέλο. Να αναδιοργανωθούμε για να γίνουμε πιο αποτελεσματικοί και να ανταποκρινόμαστε στις ανάγκες των πελατών ταχύτερα, με ειλικρίνεια και απλότητα. Πρέπει να γίνουμε πιο ευέλικτοι, να αναθέσουμε κάποιες δραστηριότητες σε εξωτερικούς συνεργάτες και να μεταφέρουμε άλλες σε ξεχωριστές μονάδες. Πρέπει να δημιουργήσουμε νέες πηγές εσόδων και να επιταχύνουμε την ανάπτυξή μας».

Σύμφωνα με τον κ. Τσαμάζ, «αυτές οι αλλαγές δεν θα έρθουν εύκολα. Προτιμούμε όμως να αλλάξουμε με τους δικούς μας όρους, παρά να μας αναγκάσουν οι καταστάσεις. Θα τα καταφέρουμε. Η αλλαγή είναι στο DNA μας, και είναι μονόδρομος για τη βιωσιμότητα και την επιτυχία μας σε αυτό το καινούργιο περιβάλλον. Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στην τεχνολογική μας υπεροχή, μέσω των δικτύων μας, αλλά και με τον πλήρη ψηφιακό μας μετασχηματισμό, τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, machine learning και ρομποτικής. Θα έρθουμε ακόμα πιο κοντά στον πελάτη και τις ανάγκες του, εφαρμόζοντας όσα μάθαμε ακούγοντάς τον».

Ο ίδιος επανέλαβε πως «θα ενισχύσουμε περαιτέρω τη μάρκα COSMOTE, συνδέοντάς τη με νέες, καινοτόμες υπηρεσίες». Οπως είναι γνωστό, ο OΤΕ δραστηριοποιείται ήδη στην παροχή ασφαλιστικών συμβολαίων μέσω Διαδικτύου καθώς και στις ηλεκτρονικές παραγγελίες φαγητού, ενώ ετοιμάζεται να επεκταθεί στις ηλεκτρονικές πληρωμές (με ξεχωριστή θυγατρική εταιρεία που αναμένει τη σχετική άδεια) και στον Διαδικτυακό Στοιχηματισμό (όταν προκηρυχθεί ο σχετικός διαγωνισμός παροχής αδειών από το ελληνικό δημόσιο).

«Ειδικά στις τηλεπικοινωνίες, οι αλλαγές που επιφέρει το disruption είναι εκθετικές. Για παράδειγμα, οι over the top παίκτες (σ.σ. από τον Messenger και το Instagram μέχρι το Twitter και το Facebook) έχουν αλλάξει ριζικά τόσο την επικοινωνία όσο και τη διανομή του περιεχομένου στους τελικούς χρήστες. Χάρη στην ανάπτυξη της τεχνολογίας, το disruption έρχεται από παντού. Είναι η νέα νόρμα και η έντασή του είναι πρωτοφανής». Κατά τον κ. Τσαμάζ, «το disruption συνδέεται άμεσα με τον πελάτη της νέας ψηφιακής εποχής. Τον συν-διαμορφώνει. Αυτός ο "νέος" πελάτης τα θέλει όλα εύκολα, γρήγορα και απλά, και βέβαια, ψηφιακά. Επιθυμεί ολοκληρωμένες συνδυαστικές υπηρεσίες και καλή σχέση ποιότητας-τιμής. Είναι καλύτερα ενημερωμένος από ποτέ. Παίρνει θέση για τα σημαντικά θέματα».

Φώτης Κόλλιας fotisk2@euro2day.gr

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v