Ραγδαίες εξελίξεις στην Astra Airlines

Απαγορεύτηκε η πραγματοποίηση δρομολογίου από Θεσσαλονίκη λόγω οφειλών. Σιγή ασυρμάτου από τη διοίκηση της εταιρείας. Στάση αναμονής από εταιρείες που συνεργάζονται μαζί της. Στον αέρα οι επιδοτούμενες γραμμές που εξυπηρετούσε.

Ραγδαίες εξελίξεις στην Astra Airlines

Σε φάση «αναγκαστικής προσγείωσης» φέρεται να έχει εισέλθει η αεροπορική εταιρεία Astra Airlines με ορατό, πλέον, το ενδεχόμενο διακοπής λειτουργίας της, παρά τις προσπάθειες που φέρεται να καταβάλλει η διοίκηση της εταιρείας προκειμένου να εξασφαλίσει χρηματοδότηση τις τελευταίες ώρες προκειμένου να παραμείνει ενεργή.

Οι εξελίξεις είναι ραγδαίες και δεν περιορίζονται στην ακύρωση προγραμματισμένων πτήσεων της Astra Airlines τις προηγούμενες μέρες. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Euro2day.gr η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας απαγόρευσε σήμερα το πρωί την πραγματοποίηση προγραμματισμένου δρομολογίου της εταιρείας λόγω οφειλών της Astra προς τις ελληνικές αρχές.

Πρόκειται για δρομολόγιο το οποίο επρόκειτο να πραγματοποιηθεί με το αεροσκάφος με κωδικό αριθμό SX-DIZ της Astra. Σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε το Euro2day.gr ο κωδικός αντιστοιχεί σε αεροπλάνο τύπου BAe 146-30 της βρετανικής κατασκευάστριας British Aerospace το οποίο πέταξε για πρώτη φορά το Δεκέμβριο του 1991 και από το 2008 ανήκει στο στόλο της Astra Airlines. Σύμφωνα με αεροπορικές πηγές το συγκεκριμένο αεροπλάνο είναι αυτό που συνήθως πραγματοποιεί το δρομολόγιο Θεσ/νίκη-Ηράκλειο-Θεσ/νίκη της εταιρείας.

Πηγές που συνδέονται άμεσα με τη λειτουργία των αεροπορικών εταιρειών στη χώρα μας, παρακολουθούν στενά την υπόθεση και αναμένουν εξελίξεις ακόμα και εντός της ημέρας. Όλα, σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, θα κριθούν από τις προσπάθειες που φέρεται να καταβάλλει η διοίκηση της Astra να εξασφαλίσει κεφάλαια την ύστατη στιγμή και με τη φημολογία περί διαφαινόμενου «λουκέτου» να διογκώνεται στην εγχώρια ταξιδιωτική αγορά.

Σε επικοινωνία του Euro2day.gr οι ίδιες πηγές απέφυγαν να προεξοφλήσουν το αποτέλεσμα των προσπαθειών διάσωσης της Astra επιλέγοντας να αναμένουν την επίσημη τοποθέτηση της εταιρείας ή των αρμόδιων αρχών.

Οι επιβάτες που επρόκειτο να ταξιδέψουν με δρομολόγια της Astra Airlines που ακυρώθηκαν θα ενημερωθούν μέχρι την Παρασκευή (15/11) για το τι μέλλει γενέσθαι σχετικά με την αποζημίωσή τους.

Η εταιρεία τηρεί πλήρη σιγή ασυρμάτου και επανειλημμένες προσπάθειες του Euro2day.gr να επικοινωνήσει με εκπροσώπους της διοίκησης απέβησαν άκαρπες.

Το μέλλον της Astra, πάντως, συνδέεται άμεσα με το την αεροπορική σύνδεση νησιών και περιοχών της χώρας που εξυπηρετούνται μέσω γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας (γνωστότερες ως άγονες γραμμές).
Οι άγονες γραμμές, άλλωστε, ήταν ο δρόμος μέσω του οποίου η Astra Airlines επιχείρησε να αποκτήσει μερίδιο στην ελληνική αγορά τακτικών δρομολογίων. Υπενθυμίζεται πως η Astra Airlines ξεκίνησε τη λειτουργία της στην Ελλάδα πραγματοποιώντας πτήσεις τσάρτερ.

Ενδεχόμενη αρνητική εξέλιξη στην Astra Airlines θα οδηγούσε αναπόφευκτα τις αρμόδιες αρχές σε νέο διαγωνισμό για την κάλυψη των συγκεκριμένων γραμμών.

Η Astra Airlines ήταν μια από τις εταιρείες που κατάφεραν, μέσω διαγωνισμών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, να αποσπάσουν άγονες γραμμές από την Aegean Airlines η οποία κυριαρχούσε στο συγκεκριμένο χώρο μέχρι το 2014. 

Οι άγονες γραμμές που απέσπασε η Astra τα τελευταία χρόνια της πρόσφεραν επιβατική κίνηση και όχι αμελητέα έσοδα από επιδοτήσεις. Το 2016 ανέλαβε μέσω διαγωνισμού την πραγματοποίηση δρομολογίων στις γραμμές Αθήνα-Κάλυμνος-Αθήνα και Θεσ/νίκη-Λήμνος-Ικαρία-Θεσ/νίκη. Η σχετική σύμβαση ολοκληρώνεται το Σεπτέμβριο του 2020 με προβλεπόμενο μέγιστο οικονομικό αντιστάθμισμα 1,4 εκατ. ευρώ για την πρώτη γραμμή και 2,1 εκατ. ευρώ για τη δεύτερη.

Μέχρι τον Αύγουστο του 2018 η Astra εισέπραττε επιπλέον 660.000 ευρώ το χρόνο για το δρομολόγιο Αθήνα-Κοζάνη-Καστοριά-Αθήνα. Στο νέο διαγωνισμό που έγινε για τη συγκεκριμένη γραμμή η Astra αναδείχθηκε μειοδότρια με αποτέλεσμα να αναλάβει εκ νέου το δρομολόγιο μέχρι το 2022 έναντι οικονομικού αντισταθμίσματος 2,7 εκατ. Ευρώ.

Στην τετραετία 2012-2016 η Astra είχε εξασφαλίσει (μέσω διαγωνισμών) επιδοτήσεις 8,7 εκατ. ευρώ για το δρομολόγιο Αθήνα-Σητεία-Αθήνα και 5,4 εκατ. ευρώ για το δρομολόγιο Θεσ/νίκη-Κέρκυρα-Θεσ/νίκη. Χωρίς επιδότηση πραγματοποιούσε, παράλληλα, τρία δρομολόγια από Θεσ/νίκη προς Χίο, Καλαμάτα και Σάμο αντίστοιχα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v