Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δρομέας: Ανοδικές επιδόσεις, αλλά και προειδοποίηση για μεταφορά έδρας

Τι δήλωσε ο πρόεδρος της σερραϊκής βιομηχανίας κ. Αθανάσιος Παπαπαναγιώτου μετά τη νέα παραγγελία που υπέγραψε με τις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις. Τα «κακώς κείμενα» του εγχώριου επιχειρηματικού περιβάλλοντος και η προειδοποίηση για μεταφορά έδρας στο εξωτερικό.

Δρομέας: Ανοδικές επιδόσεις, αλλά και προειδοποίηση για μεταφορά έδρας

Στην ανάληψη σύμβασης ύψους 15 εκατ. ευρώ από τις γερμανικές ένοπλες δυνάμεις, στην ανοδική πορεία των οικονομικών μεγεθών, αλλά και σε εκ νέου προειδοποιήσεις για μεταφορά της έδρας της εταιρείας στο εξωτερικό αναφέρθηκε σε συνέντευξη τύπου ο πρόεδρος της Δρομέας κ. Αθανάσιος Παπαπαναγιώτου.

Ειδικότερα, ο κ. Παπαπαναγιώτου τόνισε ότι η συγκεκριμένη παραγγελία (ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα γραφεία) αποτελεί συνέχεια αρκετών άλλων που αναλήφθηκαν κατά τα τελευταία χρόνια από το εξωτερικό και κατατάσσει τον Δρομέα ως μια αναγνωρίσιμη-ανταγωνιστική εταιρεία κατασκευής επίπλων στην Κεντρική Ευρώπη.

Παράλληλα, το συγκεκριμένο συμβόλαιο έρχεται να ενισχύσει τις προοπτικές της εταιρείας για την επόμενη διετία. Συγκεκριμένα, ο κύκλος εργασιών που από τα 10,9 εκατ. του 2017 ανέβηκε στα 16,7 εκατ. το 2018 και αναμένεται γύρω στα 18 εκατ. για το 2019, προβλέπεται να διαμορφωθεί σε σαφώς υψηλότερα επίπεδα κατά τη φετινή οικονομική χρήση. Και αυτό, γιατί ο Δρομέας ξεκινά το 2020 με υπογεγραμμένα συμβόλαια που θα εκτελεστούν μέσα στη χρονιά ύψους 18 εκατ. ευρώ, έναντι 5 εκατ. κατά την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Ωστόσο, ο κ. Παπαπαναγιώτου εξέφρασε για μια ακόμη φορά (βλέπε δημοσίευμα του Euro2day.gr το φθινόπωρο του 2018)  σειρά παραπόνων για το επιχειρηματικό περιβάλλον που επικρατεί στη χώρα, επαναλαμβάνοντας πως αν δεν αλλάξουν οι καταστάσεις μέσα στην επόμενη διετία, τότε η εταιρεία του θα μεταφέρει την έδρα της στο εξωτερικό (Λουξεμβούργο, ή Βέλγιο).

«Δεν αμφιβάλλω για τις καλοπροαίρετες προθέσεις του νέου πρωθυπουργού στο να βελτιώσει το επιχειρηματικό κλίμα, ωστόσο το θέμα εξαρτάται από ένα ευρύτερο περιβάλλον» τόνισε ο κ. Παπαπαναγιώτου, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι:

• Ο Δρομέας επιβαρύνεται από τις ελληνικές τράπεζες με μέσο επιτόκιο 5,5%, όταν οι ανταγωνιστές του στο εξωτερικό πληρώνουν κάτω από 2%.

• Η σερραϊκή βιομηχανία επιβαρύνεται με υψηλό κόστος μεταφοράς, καθώς απέχει από τις βασικές ξένες αγορές 2.000 χλμ, όταν οι ανταγωνιστές του βρίσκονται πολύ κοντύτερα. Το μεταφορικό κόστος υπολογίζεται γύρω στο 5%-7% του συνολικού, ποσό που θα μπορούσε να μειωθεί αν υπήρχε δυνατότητα μεταφοράς μέσω θαλάσσης (Θεσσαλονίκη-Αθήνα), ή μέσω σιδηροδρόμου. Όλη όμως αυτή η υποδομή δεν δημιουργείται.

• Μόνο από την κακή ποιότητα του προσφερόμενου ρεύματος (διακυμάνσεις τάσεων) η εταιρεία επιβαρύνεται επιπλέον κατά περίπου 200 χιλιάδες ευρώ το χρόνο.

• Σε αντίθεση με το εξωτερικό, όπου οι φορείς-οργανισμοί του δημοσίου προκηρύσσουν συγκεντρωτικούς διαγωνισμούς (κάτι τέτοιο θα μείωνε εξοικονομούσε κόστος για το κράτος και θα απαιτούσε σωστές προδιαγραφές) οι όποιοι διαγωνισμοί στην Ελλάδα βγαίνουν κατακερματισμένοι…

• Δύο επιδοτούμενα προγράμματα στα οποία συμμετείχε η εταιρεία ακυρώθηκαν για ασήμαντες αφορμές, με τον πρόεδρο του Δρομέα να υπαινίσσεται την ύπαρξη… «πολιτικού δακτύλου» («όχι μόνο βοηθούν τους δικούς τους, αλλά χτυπάνε και τους άλλους» ανάφερε χαρακτηριστικά). Στο ίδιο μήκος κύματος, ο κ. Παπαπαναγιώτου αναφέρθηκε και σε «υπερβάλλοντα ζήλο» που δείχνει τελευταία η Επιθεώρηση Εργασίας, ειδικά σε ότι αφορά την εταιρεία του.

Κατά τα λοιπά, ο κ. Παπαπαναγιώτου αναφέρθηκε στα μεγάλα περιθώρια που υπάρχουν για την κάλυψη της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου στις Σέρρες, καθώς αυτό μόνο με τη χρήση μίας «βάρδιας» μπορεί να σηκώσει κύκλο εργασιών 40 εκατ. ευρώ.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v