Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Η&Μ: Πλήγμα πωλήσεων στην Κίνα

Ο κορωνοϊός «χτύπησε» όπως αναμενόταν τις πωλήσεις του πολυεθνικού κολοσσού ένδυσης στην Κίνα, οι οποίες υποχώρησαν κατά 24%. Διατηρεί αύξηση πωλήσεων στο α’ τρίμηνο σε ενοποιημένη βάση, αλλά προειδοποιεί για αρνητική επίπτωση από τις αγορές της Ευρώπης.

Η&Μ: Πλήγμα πωλήσεων στην Κίνα

Ενημέρωση για την επίδραση που δέχτηκε στην Κίνα αλλά και διεθνώς από την πανδημία κορωνοϊού παρείχε ο πολυεθνικός σουηδικός όμιλος ένδυσης H&M πριν την επίσημη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων του α’ τριμήνου της χρήσης του στις 3 Απριλίου.

Σύμφωνα με την ενημέρωση προς τους αναλυτές, στο διάστημα από 1 Δεκεμβρίου του 2019 έως και 29 Φεβρουαρίου του 2020, ο πολυεθνικός όμιλος απώλεσε το 24% των πωλήσεων στην Κίνα, έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος.

Η εικόνα που μετέφερε η διοίκηση του ομίλου από τη συγκεκριμένη αγορά είχε τα δύο πρόσωπα του Ιανού.

Κατά το πρώτο μισό του εξεταζόμενου τριμήνου (έως τις 23 Ιανουαρίου), ο όμιλος στην ηπειρωτική Κίνα κατέγραφε αύξηση πωλήσεων κατά 27% σε τοπικό νόμισμα, εικόνα που άλλαξε ωστόσο απότομα μετά τη ραγδαία εξάπλωση του ιού και τη λήψη περιοριστικών μέτρων, με αποτέλεσμα οι πωλήσεις της να υποχωρήσουν τελικώς στις 29 Φεβρουαρίου κατά 24%. Τον Φεβρουάριο έκλεισαν 334 από τα 518 καταστήματα που διατηρεί ο όμιλος στην Κίνα, καταδεικνύοντας το μέγεθος της επιρροής που δέχθηκε στις πωλήσεις του στην τοπική αγορά.

Παρ' όλα αυτά σε ενοποιημένη βάση οι πωλήσεις του ομίλου διεθνώς στο α' τρίμηνο της χρήσης του συνέχισαν να αναπτύσσονται κατά 8% (σε σουηδικές κορώνες) ή 5%, λαμβάνοντας υπόψη τις συναλλαγματικές διαφορές.

Εάν εξαιρεθεί η επίδραση των πωλήσεων σε Κίνα, Χονγκ Κονγκ, Σιγκαπούρη, Μακάο, Ιαπωνία και Ταϊβάν, τότε οι πωλήσεις του ομίλου το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα αυξήθηκαν κατά 7% (με βάση τις συναλλαγματικές ισοτιμίες).

Πέραν των πωλήσεων, η H&M όπως και άλλες μεγάλες εταιρείες ένδυσης εξαρτούν σε μεγάλο βαθμό την παραγωγή προϊόντων τους από τα ασιατικά εργοστάσια, τα οποία επίσης βρέθηκαν σε αργία λόγω κορωνοϊού.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της UBS, εκτιμάται ότι το 50% των προϊόντων της φίρμας και των ομόσταβλων αλυσίδων της προέρχονται από εργοστάσια στην Κίνα, ωστόσο, η H&M δεν παρείχε στην παρούσα φάση ενημέρωση για την επίπτωση στην εφοδιαστική της αλυσίδα.

Πέραν του εξεταζόμενου διαστήματος και της αρνητικής επίδρασης της Ασίας, η διοίκηση του ομίλου προέβη και σε προειδοποίηση για περαιτέρω μείωση των μεγεθών του με βάση τα στοιχεία που συγκεντρώνει τον Μάρτιο.

Σύμφωνα με την ενημέρωση, οι πωλήσεις επηρεάστηκαν αρνητικά κυρίως στην Ευρώπη ως συνέπεια της συνεχιζόμενης εξάπλωσης του ιού, με τον όμιλο να σημειώνει πως η κατάσταση σε κάθε χώρα μεταβάλλεται ταχύτατα. Μετά από αποφάσεις των αρχών, όλα τα καταστήματα του ομίλου έκλεισαν προσωρινά στην Ιταλία ενώ όλα τα καταστήματα έχουν κλείσει επίσης προσωρινά στην Πολωνία, την Ισπανία, την Τσεχική Δημοκρατία, τη Βουλγαρία, το Βέλγιο, τη Γαλλία και από αύριο Τετάρτη και στην Ελλάδα. Τα καταστήματα σε Αυστρία, Λουξεμβούργο, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σλοβενία και Καζακστάν πρόκειται να κλείσουν από τη Δευτέρα. Ανοικτά παραμένουν τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Σε ό,τι αφορά την Κίνα, οι πωλήσεις έχουν ξεκινήσει σταδιακά να ανακάμπτουν καθώς η κατάσταση στη χώρα βελτιώνεται, αναφέρει ο όμιλος.

Παράλληλα, το ίδρυμα H&M δώρισε 500.000 δολάρια στο Ταμείο Αλληλεγγύης
για την αντιμετώπιση του κορωνοϊού. Το συγκεκριμένο ταμείο συγκεντρώνει χρήματα για την υποστήριξη της πρόληψης, της ανίχνευση και της αντιμετώπισης της πανδημίας. Στόχος είναι να εξασφαλιστεί η προετοιμασία όλων των χωρών, ιδίως εκείνων με τα ασθενέστερα συστήματα υγείας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v