Motor Oil - ΔΕΗ: Η «Ρεβυθούσα» τούς έφερε πιο κοντά στη ΔΕΠΑ Εμπορίας

Το παρασκήνιο της συμμαχίας Motor Oil - ΔΕΗ για τη διεκδίκηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας. Πώς ο αποκλεισμός τους από τον ετήσιο προγραμματισμό αποθήκευσης LNG στη Ρεβυθούσα του ΔΕΣΦΑ εκκίνησε τις διαπραγματεύσεις. Τι προσδοκά η ΔΕΗ.

Motor Oil - ΔΕΗ: Η «Ρεβυθούσα» τούς έφερε πιο κοντά στη ΔΕΠΑ Εμπορίας

Η μεγάλη έκπληξη από τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό για την πώληση του 65% της ΔΕΠΑ Εμπορίας, ήταν κατά κοινή ομολογία, η συμμαχία της Motor Oil με τη ΔΕΗ.

Αν και ήταν αναμενόμενο το ό,τι ο όμιλος της Κορίνθου θα εκδήλωνε επενδυτικό ενδιαφέρον, για τη συμμετοχή της δημόσιας εταιρείας ηλεκτρισμού δεν υπήρχε ούτε η παραμικρή υπόνοια.

Τι συνέβη, όμως, και οι δύο μεγάλοι ενεργειακοί όμιλοι βρέθηκαν κοντά; Σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, ο αποκλεισμός τους από τον ετήσιο προγραμματισμό του ΔΕΣΦΑ για την εκφόρτωση φορτίων με υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) στον αποθηκευτικό χώρο της Ρεβυθούσας, έδωσε στις δύο εταιρείες κοινό σημείο συζήτησης. Και η Motor Oil και η ΔEΗ έχουν ανάγκες σε φυσικό αέριο και ιδίως η δεύτερη που είναι από τους μεγαλύτερους καταναλωτές. Η πρώτη θέλει επίσης να παίξει ακόμη πιο δυνατό ρόλο στην προμήθεια φυσικού αερίου μέσω και της NRG.

Η δημόσια εταιρεία ηλεκτρισμού, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, μετά και το πάθημα της Ρεβυθούσας αποφάσισε να μπει δυναμικά στην αγορά του φυσικού αερίου και για το σκοπό αυτό αποφάσισε και συμμετείχε και στο market test του FSRU Αλεξανδρούπολης, δεσμεύοντας ποσότητες.

Μπροστά στον έντονο ανταγωνισμό Motor Oil και ΔEΗ, σημειώνουν παράγοντες της αγοράς με γνώση των εξελίξεων, αποφάσισαν να συστήσουν κοινοπραξία για τη διεκδίκηση της ΔΕΠΑ Εμπορίας. Η δημόσια εταιρία, θα έχει χαμηλό ποσοστό, το πολύ 30%, για να μην εγερθούν θέματα ανταγωνισμού, μια και διατηρεί υψηλό ποσοστό στην αγορά ηλεκτρικού ρεύματος.

Οι συνέργειες των δύο επιχειρήσεων θα μείνουν μόνο στην περίπτωση της ΔΕΠΑ Εμπορίας όπου το κύριο ενδιαφέρον της Motor Oil είναι το πελατολόγιο της ΕΠΑ Αττικής, ενώ για τη ΔEΗ είναι το χονδρικό εμπόριο, η πρόσβαση σε φυσικό αέριο αγωγών και φυσικά η μεγαλύτερη ευχέρεια στην προμήθεια LNG.

Αναφορικά με το ερώτημα για το αν έχει την αναγκαία ρευστότητα η δημόσια εταιρεία για τη συμμετοχή της στην κοινή προσφορά με τη Motor Oil για τη ΔΕΠΑ Εμπορία, αρμόδιες πηγές, αναφέρουν ότι προσδοκά από την παλιά option που έχει για την απόκτηση του 30% της ΔΕΠΑ, να αποζημιωθεί στο ποσοστό που την αφορά στη ΔΕΠΑ Υποδομών και στη συνέχεια τα κεφάλαια αυτά να τα χρησιμοποιήσει για τη διεκδίκηση της δραστηριότητας της Εμπορίας.   

Χρήστος Κολώνας [email protected]

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v