Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κωτσόβολος: Αύξηση πωλήσεων 12% μεταξύ δύο lockdown

Υψηλούς ρυθμούς αύξησης πωλήσεων από Μάιο έως Αύγουστο παρουσίασε η αλυσίδα, τόσο στο φυσικό δίκτυο όσο και online. Η πρόβλεψη προ δεύτερου απαγορευτικού λειτουργίας του λιανεμπορίου για τους τελευταίους μήνες του 2020.

Κωτσόβολος: Αύξηση πωλήσεων 12% μεταξύ δύο lockdown

Θετική διαδρομή στα διαλείμματα μεταξύ των δύο lockdown κατέγραψε η αλυσίδα Κωτσόβολος, θυγατρική του βρετανικού ομίλου Dixon’s Carphone, σύμφωνα με τα επίσημα οικονομικά στοιχεία που δημοσιοποίησε η μητρική.

Στις 17 εβδομάδες της νέας χρήσης της αλυσίδας έως τις 29 Αυγούστου (υπενθυμίζεται ότι η θυγατρική ακολουθεί τον κύκλο της μητρικής, με χρήση που λήγει τον Απρίλιο), οι πωλήσεις μέσω διαδικτύου -παρά το άνοιγμα της λιανικής από τον Μάιο- παρουσίασαν ανάπτυξη κατά 115%. Στο ίδιο διάστημα, δε, οι συνολικές πωλήσεις σε φυσικό και ηλεκτρονικό κανάλι αναπτύχθηκαν κατά 12%.

Σύμφωνα με πηγές εκ μέρους της διοίκησης της Κωτσόβολος, η ζήτηση στο συγκεκριμένο διάστημα στράφηκε κυρίως σε ό,τι αφορά την τηλεργασία και την ψυχαγωγία (υπολογιστές, tablet, περιφερειακά και οθόνες κάθε φύσεως, όπως και τηλεοράσεις), με τις λευκές συσκευές να υπολείπονται.

Παρ' όλα αυτά η ορατότητα για το φθινόπωρο αλλά και για το τέλος της χρονιάς παρέμενε χαμηλή, δεδομένων των συνθηκών που επέφερε η πανδημία, τόσο σε ό,τι αφορά τη λειτουργία του λιανεμπορίου όσο και σε ό,τι αφορά το διαθέσιμο καταναλωτικό εισόδημα.

Σημειώνεται ότι στην προηγούμενη οικονομική χρήση 2019-2021, ο κύκλος εργασιών της Κωτσόβολος έκλεισε στα 538 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,5% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος 2018-2019, ενώ τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) έφτασαν τα 26,2 εκατ. ευρώ από 25,2 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 1%.

Κατά τον Γ. Βασιλάκο, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, η παραπάνω επίδοση θα ήταν προφανώς βελτιωμένη, αν δεν επερχόταν το ανοιξιάτικο lockdown, που καθόρισε την πορεία της χρήσης, καθώς η πτώση πωλήσεων κινήθηκε μεταξύ 50%-65%.

Ήδη από το καλοκαίρι, η διοίκηση της Κωτσόβολος είχε προϊδεάσει πως το δ' τρίμηνο του 2020 θα είναι το «δυσκολότερο της τελευταίας δεκαετίας». Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του επικεφαλής της αλυσίδας, στην τρέχουσα χρονιά, το σύνολο της αγοράς ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών θα υποχωρήσει κατά 10%-15% (πέρυσι το μέγεθος της άγγιξε τα 2,2 δισ. ευρώ). Ωστόσο, η Κωτσόβολος επιδιώκει να περιορίσει την πτώση τζίρου σ’ ένα υψηλό μονοψήφιο ποσοστό.

Προκειμένου ο όμιλος Κωτσόβολος να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της χρονιάς, βασίζεται τόσο στις υφιστάμενες επενδύσεις του σε νέα αποθήκη και ΙΤ συστήματα όσο και σε νέες δαπάνες ύψους 8-9 εκατ. ευρώ στην τρέχουσα χρήση, οι οποίες θα κατευθυνθούν, αφενός, σε νέες τεχνολογικές εφαρμογές, στη δημιουργία ενός νέου καταστήματος στην περιφέρεια, σε ανακαινίσεις 4 σημείων και σε μεταστέγαση δύο ακόμη, αφετέρου, στον εκσυγχρονισμό του στόλου αυτοκινήτων. Σημειώνεται ότι βάσει πρόβλεψης, τα εναλλακτικά κανάλια της Κωτσόβολος (online και τηλεφωνικές παραγγελίες) στην τρέχουσα χρήση θα αγγίξουν το 25% του συνολικού κύκλου εργασιών, από 12% που ήταν προ πανδημίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v