Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Συνδρομητική τηλεόραση: Χτίζεται success story στην εποχή της πανδημίας

Χρυσή ευκαιρία για αύξηση των πελατών αποτελεί ο εγκλεισμός και η απαγόρευση κυκλοφορίας. Οι κινήσεις των εγχώριων παικτών και η επέλαση Netflix, Amazon Prime. Τα μεγάλα μέτωπα στο αθλητικό περιεχόμενο.

Συνδρομητική τηλεόραση: Χτίζεται success story στην εποχή της πανδημίας

Στη συνδρομητική τηλεόραση στρέφονται όλο και περισσότεροι Έλληνες, λόγω του εγκλεισμού τους στο σπίτι που προκαλεί η πανδημία, με τις εταιρείες να ανταγωνίζονται ποιος θα πάρει το μεγαλύτερο κομμάτι της νεοεισερχόμενης κίνησης.

Έτσι προχωρούν σε σειρά κινήσεων, ώστε να «κρατήσουν» το ενδιαφέρον του 1,1 εκατ. Ελλήνων που είναι μέλη της συνδρομητικής τηλεόρασης -εκτός από τις πάνω από 500.000 που έχουν Netflix, Amazon Prime κι άλλες διεθνείς πλατφόρμες- και ξαναμοιράζουν την πίτα στο αθλητικό περιεχόμενο. Σε αυτό το νούμερο θα πρέπει βέβαια να προστεθούν και οι «πειρατικές συνδρομές», που αγγίζουν τις 200.000 σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου του ΟTΕ Μ. Τσαμάζ.

Εδώ να σημειωθεί επίσης ότι το Netflix εκτιμάται, χωρίς να υπάρχει επίσημη καταγραφή, πως έχει φτάσει 400.000 συνδέσεις στην Ελλάδα.

Όσον αφορά τον καταμερισμό των συνδρομητών, σύμφωνα με τα στοιχεία των εταιρειών αλλά και της ΕΕΤΤ, το 2020 δεν υπήρξε σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με το 2019.

Συγκεκριμένα:

  • Cosmote TV: Έχει αγγίξει τις 570.000 μαζί με τη streaming υπηρεσία OTT, η οποία έφτασε τις 230.000 (δηλαδή μέσω Διαδικτύου, χωρίς αποκωδικοποιητές, άνευ συμβολαίου και ανεξαρτήτως παρόχου).
  • Forthnet-Nova: Κατά την 30.06.2020, οι πελάτες/συνδρομητές ανέρχονταν σε 456.453, ενώ κατά την 30.06.2019, οι πελάτες/συνδρομητές ανέρχονταν σε 459.092, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας που περιγράφονται σε πρόσφατο ενημερωτικό σημείωμα στο Χρηματιστήριο. Οι συνδρομητές/πελάτες της Nova στο τέλος του 2019, έφτασαν τις 457.305, από 477.641 πελάτες που είχε την 31.12.2018.
  • Vodafone: Έχει περίπου 150.000 συνδρομητές.
  • Wind: Οι συνδρομητές της Wind έφτασαν τις 80.000.

Μάχη στο γρασίδι

Αυτή τη στιγμή, τα βλέμματα είναι στραμμένα στο πώς θα μοιραστεί το αθλητικό περιεχόμενο. Ενδιαφέρον προκαλεί η τελική έκβαση όσον αφορά το συμβόλαιο Vodafone και Wind που έχουν με τη Forthnet σε ό,τι αφορά την προβολή στις πλατφόρμες τους αθλητικού περιεχομένου της τελευταίας. Σε περίπτωση που το συμβόλαιο χαθεί, θα μπορούσε να οδηγήσει παράλληλα και σε απώλεια συνδρομητών.

Αυτή τη στιγμή, η Nova έχει το ελληνικό πρωτάθλημα καθώς και το γερμανικό, το ιταλικό (serie A), το γαλλικό (Ligue 1) και το ισπανικό. Η Cosmote έχει το UEFA Champions League, όπως και τα UEFA Europa League και UEFA Europa Conference.

Η μάχη αυτή τη στιγμή γίνεται για το αθλητικό περιεχόμενο σε γερμανικό, ισπανικό (τα οποία μέχρι το καλοκαίρι του 2021 ανήκουν στην Cosmote) και το ιταλικό πρωτάθλημα. Όσον αφορά το αγγλικό πρωτάθλημα αναμένεται σύντομα σχετική δημοπρασία, ώστε να υπάρξει ανάδοχος.

Όμως η απάντηση στην απώλεια του αθλητικού περιεχομένου έρχεται από τις εταιρείες με νέες παραγωγές αλλά και συμπαραγωγές. Στο πλαίσιο αυτό, οι νέες παραγωγές που ετοιμάζει η συνδρομητική τηλεόραση του ομίλου ΟTΕ αφορούν τόσο ντοκιμαντέρ για το κανάλι Cosmote History HD όσο και ταινίες και σειρές μυθοπλασίας.

Στα ντοκιμαντέρ, φέτος προγραμματίζεται να προβληθούν 20 νέες παραγωγές, 11 εκ των οποίων θα αφορούν την επέτειο των 200 χρόνων από την Επανάσταση του 1821. Παράλληλα, η Cosmote TV βρίσκεται σε συζητήσεις με διεθνή δίκτυα για νέες συμπαραγωγές ντοκιμαντέρ, όπως αυτή που πραγματοποιήθηκε πέρυσι σε συνεργασία με το National Geographic για το ντοκιμαντέρ «Κέρος: Το μυστήριο των σπασμένων ειδώλων».

Οι κινήσεις της Forthnet

H ενίσχυση και ο εμπλουτισμός των συνδυαστικών υπηρεσιών που παρέχει η Forthnet είναι ο βασικός στόχος της United Group, σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στο πληροφοριακό δελτίο για την εξαγορά του 100% των μετοχών της εισηγμένης.

Οι συνδυαστικές υπηρεσίες αναμένεται να συνεχίσουν να είναι ο βασικός άξονας ανάπτυξης του ομίλου της εταιρείας στην αγορά της συνδρομητικής τηλεόρασης, με έμφαση στον εμπλουτισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Αναμένεται να επιδιωχθεί περαιτέρω ανάπτυξη των υπηρεσιών συνδρομητικής τηλεόρασης κατόπιν ζήτησης (on demand), με αξιοποίηση των δυνατοτήτων των αποκωδικοποιητών νέας γενιάς της τηλεοπτικής πλατφόρμας. Ακόμη, σύμφωνα και με τις διεθνείς τάσεις, αναμένεται περαιτέρω ενδυνάμωση της δυνατότητας παροχής υπηρεσιών περιεχομένου σε άλλα μέσα (π.χ. διαδίκτυο και κινητή τηλεφωνία).

Όπως αναφέρεται στο πληροφοριακό δελτίο για τη δημόσια πρόταση που αφορά στην εξαγορά του συνόλου των μετοχών, «η εταιρεία έχει προβεί σε ενέργειες βελτιστοποίησης του κόστους καθώς και σε αναδιάρθρωση και αναβάθμιση του δικτύου διανομής των προϊόντων της στους καταναλωτές».

Παράγοντες της αγοράς αναμένουν ότι η εταιρεία θα επιστρέψει και στις τοπικές παραγωγές ή συμπαραγωγές ψυχαγωγικού περιεχομένου, έναν τομέα στον οποίο είχε χρόνια εμπειρίας, συμμετέχοντας στην παραγωγή μεγάλων εμπορικών επιτυχιών.

Αντεπίθεση αναμένεται και από τη Vodafone, η οποία μέσα στο καλοκαίρι του 2020, με μια αιφνίδια αλλαγή στρατηγικής, ασπάστηκε το συνδρομητικό μοντέλο του Netflix προσφέροντας ήδη το περιεχόμενο της πλατφόρμας της χωρίς δεσμεύσεις συμβολαίου, ανεξαρτήτως παρόχου δηλαδή, με μηνιαία συνδρομή 6,90 ευρώ.

Η επιθετική κίνηση για τα δεδομένα της ελληνικής τηλεοπτικής αγοράς από πλευράς της Vodafone ήρθε σε μια εποχή που η συνδρομητική τηλεόραση είναι στα καλύτερά της, με τους περισσότερους παρόχους να δηλώνουν αύξηση των συνδρομών ή των ωρών θέασης περιεχομένου λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και του εγκλεισμού ή του περιορισμού των μετακινήσεων που αυτή επέφερε.

Μαρία Μόσχου

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v