Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τι φέρνει η νέα στρατηγική της ΕΕ στην αλυσίδα ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας

Αλλαγή στάσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής απέναντι στην αλυσίδα ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας. Η νέα στρατηγική της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ενδυσης – κλωστοϋφαντουργίας (EURATEX) με ορίζοντα το 2030. Οι πυλώνες

Τι φέρνει η νέα στρατηγική της ΕΕ στην αλυσίδα ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας

Η πανδημία COVID-19 μπορεί να προκάλεσε σοβαρά προβλήματα στην βιομηχανία μόδας, έγινε όμως ταυτόχρονα αφετηρία πολύ σημαντικών αλλαγών που θα οδηγήσουν σε ένα νέο επιχειρηματικό περιβάλλον σε όλη την αλυσίδα παραγωγής και εμπορίας ενδυμάτων, αναφέρει ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοιμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕ).

H σημαντική δυσλειτουργία στην εφοδιαστική αλυσίδα από την Ασία, από την οποία εξαρτάται άμεσα η Ευρώπη για την προμήθειας προϊόντων προσωπικής προστασίας (PPE) ανέδειξε σε μεγάλο βαθμό την ανάγκη αλλαγής στάσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης απέναντι στους κλάδους ένδυσης - κλωστοϋφαντουργίας.

Η νέα βιομηχανική πολιτική της ΕΕ, η οποία αναθεωρήθηκε λόγω covid τον Μάιο, συμπεριλαμβάνει την αλυσίδα ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας μεταξύ των 14 σημαντικότερων οικονομικών δραστηριοτήτων για την Ευρώπη. Αυτό αποτελεί μια ριζική στροφή στην αντιμετώπιση του κλάδου έναντι της αντίληψης που επικρατούσε για αυτόν κατά την προηγούμενη εικοσαετία.

Παράλληλα παρατηρείται αλλαγή πολιτικής προμηθειών των μεγάλων ευρωπαίων λιανοπωλητών με στόχο την μείωση της εξάρτησής τους από την Ασία, την επαναφορά μέρους της παραγωγής στην Ευρωμεσογειακή περιοχή και την παραγωγή μικρών ποσοτήτων με γρήγορους χρόνους παράδοσης. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τις σημαντικές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά (ευαισθησία σε θέματα αειφορίας, κυκλικής οικονομίας, αύξηση των online αγορών, κλπ.), την μεγάλη αύξηση του κόστους των μεταφορικών και των πρώτων υλών, ευνοούν τον επαναπατρισμό μέρους των παραγωγικών δραστηριοτήτων.

Οι παραπάνω αλλαγές αποτελούν αντικείμενο επεξεργασίας από την Ευρωπαϊκή ομοσπονδία ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας (EURATEX), η οποία σχεδιάζει την νέα στρατηγική για τους κλάδους με ορίζοντα το 2030. Στόχος της νέας στρατηγικής είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας και του μεριδίου αγοράς της Ευρωπαϊκής αλυσίδας Ε/Κ.

Πυλώνες της νέας στρατηγικής αποτελούν η αειφορία, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η καινοτομία, ο αποτελεσματικός έλεγχος της αγοράς στα εισαγόμενα προϊόντα, η αναβάθμιση των δεξιοτήτων και οι εξαγωγές.

Ο ΣΕΠΕΕ συμμετέχει ενεργά στην διαβούλευση της EURATEX, ενώ παράλληλα έχει καταθέσει στα αρμόδια υπουργεία τις προτάσεις του για τις δράσεις στήριξη του κλάδου.

Η αλυσίδα Ε/Κ στην χώρα μας έχει προοπτικές χάρη στην υψηλή εξειδίκευση, ευελιξία και γεωγραφική της θέση που δημιουργούν μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης, στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται στην αγορά, η οποία αλλάζει με πολύ γρήγορους ρυθμούς.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v