Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΚΟΡΕ: Αντιστάθμισε ανατιμήσεις στα λάδια και λάνσαρε την «Γκρέκα»

Αυξήσεις στις τιμές σπορελαίων και ελαιολάδων πίεσαν τα μικτά κέρδη της εταιρείας. Είσοδος και στο λιανεμπόριο, με προϊόντα τομάτας, με το σήμα «Γκρέκα».

ΚΟΡΕ: Αντιστάθμισε ανατιμήσεις στα λάδια και λάνσαρε την «Γκρέκα»

Πρώτες ύλες και ho.re.ca. αποτελούν καταλύτες για τις επιδόσεις της ΚΟΡΕ, ελληνικής εταιρείας που ξεκίνησε το 1979 ως διανομέας για τα εισαγόμενα σπορέλαια και σύντομα εξελίχθηκε στον μεγαλύτερο εμφιαλωτή φυτικών ελαίων (ελαιόλαδων και σπορέλαιων) στην Ελλάδα.

Είναι ενδεικτικό ότι το 2020 η υψηλή ζήτηση στο κανάλι του supermarket αντιστάθμισε τις επιπτώσεις από τα κλειστά εστιατόρια και ξενοδοχεία. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 63,668 εκατ. ευρώ, ενισχυμένος κατά 1,63%, ενώ εμφάνισε ζημίες μετά από φόρους 433.410,34 ευρώ έναντι κερδών στην προηγούμενη χρήση 159.039,84 ευρώ. Τα μικτά κέρδη ανήλθαν σε 8,289 εκατ. ευρώ από 8,957 εκατ. ευρώ, μείωση που αποδίδεται σε δύο λόγους, εκ των οποίων ο ένας έχει να κάνει με τις αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών, τόσο των σπορελαίων όσο και των ελαιολάδων. Ως αποτέλεσμα, σημειώθηκε μεγάλη συμπίεση στα μικτά κέρδη της εταιρείας, αφού η μετακύλιση των νέων τιμών στην αγορά πραγματοποιείτε με υστέρηση, το 2021, αν και οι ανατιμήσεις εμφανίστηκαν από το τελευταίο τρίμηνο του 2020.

Επίσης η εταιρεία είχε απώλεια τζίρου λόγω πανδημίας στην αγορά ho.re.ca., που ξεπέρασε το 50%, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι από το συγκεκριμένο κανάλι αντλεί το 25% του συνολικού τζίρου της. Προμηθεύει την αγορά με έλαια, τοματικά προϊόντα και άλλα είδη διατροφής, τα οποία τυποποιεί η ίδια στις εγκαταστάσεις της.

Η έδρα της και η αποθήκη της βρίσκονται στο Κορωπί, η παραγωγική δραστηριότητά της διενεργείται σε εγκαταστάσεις στην περιοχή των Ψαχνών Εύβοιας, όπου μάλιστα παράγει δικές της μορφές μπουκαλιών PET ενώ η εμπορική της δραστηριότητα στις περιοχές της Βορείου Ελλάδας, ασκείται από υποκατάστημα στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου.

Οι πωλήσεις της είναι χονδρικές και πραγματοποιούνται κατά το μεγαλύτερο μέρος σε αλυσίδες supermarket, σε επιχειρήσεις μαζικής εστίασης, σε αντιπροσώπους και σε μονάδες παραγωγής ειδών διατροφής σε όλη την Ελλάδα και σε χώρες του εξωτερικού. Στο πλαίσιο αυτό για τη διοίκηση της ΚΟΡΕ η επανεκκίνηση του τουρισμού και της εστίασης ήταν ζωτικής σημασίας ενώ η ομαλή λειτουργία της αγοράς είναι προϋπόθεση για να επιβεβαιωθούν οι προβλέψεις για σημαντική βελτίωση μεγεθών το 2021.

Το νέο προϊόν «ΓΚΡΕΚΑ»

Πέρα από τα έλαια, όπου αναπτύσσει έντονη δραστηριότητα τις τελευταίες δεκαετίας, έχοντας εισέλθει στο ελαιόλαδο από το 1992 και δημιουργώντας μεθοδικά το δικό της δίκτυο προέλευσης, η ΚΟΡΕ έκανε πρόσφατα άνοιγμα στην αγορά των supermarket με δικό της προϊόν στην κατηγορία τομάτας.

Στο τέλος του 2020 τοποθέτησε στα ράφια του λιανεμπορίου μια ευρεία γκάμα προϊόντων τομάτας με την ονομασία «ΓΚΡΕΚΑ», διευρύνοντας έτσι τη δραστηριότητά της σε μια κατηγορία που ανέπτυσσε μόνο στην αγορά του ho.re.ca. Επίσης από τα τέλη της περσινής χρονιάς υπολοποιεί επενδυτικό πρόγραμμα 750.000 ευρώ στους τομείς τυποποίησης τομάτας και εμφιάλωσης ελαιολάδων και σπορελαίων. Μάλιστα την τελευταία πενταετία επενδύει σε ισχυρό πλάνο επικοινωνίας και διαφήμισης των προϊόντων της, απολαμβάνοντας οφέλη, με αποτέλεσμα να συνεχίζει στην ίδια γραμμή στρατηγικής. Δεν χρειάστηκε να κάνει περικοπές στο συγκεκριμένο κονδύλι καθώς διαθέτει ικανοποιητικά επίπεδα ρευστότητας, δεδομένου ότι έχει επαρκή όρια τραπεζικής χρηματοδότησης και δεν έχει επηρεαστεί από τις επιπτώσεις της πανδημίας.

Στο τέλος του 2020, τα τραπεζικά δάνεια ήταν ύψους 10,4 εκατ. ευρώ έναντι 13,3 εκατ. ευρώ, το σύνολο των βραχυπρόθεσμων υποχρεώσεων ανέρχονταν σε 27,3 εκατ. ευρώ από 30,7 εκατ. ευρώ και τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα 0,6 εκατ. ευρώ από 0,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v