Σε νέες συμφωνίες με διεθνείς φίρμες θα προχωρήσουν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα τα ΕΛΤΑ, καθώς μέχρι το τέλος του έτους θα έχει γίνει το επόμενο βήμα στην ψηφιοποίηση του κέντρου διαλογής στο Κρυονέρι, που θα επιφέρει σημαντική αύξηση παραγωγικότητας στην ημερήσια διαλογή δεμάτων.
Ειδικότερα, μετά τη συμφωνία με την Αmazon, τα ΕΛΤΑ βρίσκονται σε κατ' αρχάς συμφωνίες με τέσσερα διεθνή ονόματα του λιανεμπορίου, οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα και οι οποίες θα χρησιμοποιούν το πανελλαδικό δίκτυο των ΕΛΤΑ για να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο όμιλος βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τέσσερις πολυεθνικές εταιρείες στον χώρο της ένδυσης και της υπόδησης.
Με τις συμφωνίες αυτές αναμένεται επιπλέον αύξηση του έργου των Ελληνικών Ταχυδρομείων, που προχωρά σε επιπλέον αυτοματοποίηση του κέντρου διαλογής στο Κρυονέρι, ώστε να είναι σε θέση να αντιμετωπίσει χωρίς καθυστερήσεις το αυξημένο έργο.
Συγκεκριμένα το κέντρο διαλογής στο Κρυονέρι θα ενισχυθεί με 70 επιπλέον mini robots με τεχνητή νοημοσύνη, συμπληρώνοντας τα 55 που έχει σήμερα σε λειτουργία. Η αύξηση της παραγωγικότητας θα είναι τεράστια όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Γιώργος Κωνσταντόπουλος, καθώς με την ένταξη των νέων mini robots, από τη δυνατότητα εξυπηρέτησης 3.000 αντικειμένων την ώρα που υπάρχει σήμερα θα φτάσει τις 7.000 αντικείμενα.
«Συνολικά από το τέλος του χρόνου θα βρίσκονται σε λειτουργία 125 ρομπότ με δυνατότητα εξυπηρέτησης 165.000 αντικειμένων την ημέρα, υπερπενταπλασιάζοντας την παραγωγική δυνατότητα των ΕΛΤΑ» είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Κωνσταντόπουλος, απαντώντας σε ερωτήσεις, ανέφερε ότι η επένδυση της αυτοματοποίησης του κέντρου διαλογής στο Κρυονέρι αγγίζει το 1 εκατ. ευρώ. «Επιλέξαμε τη συγκεκριμένη επένδυση, η οποία χρησιμοποιείται από κολοσσούς ταχυμεταφορών στη Γη και θα μας οδηγήσει σε εξοικονόμηση περίπου 2 εκατ. ευρώ για τον όμιλο ΕΛΤΑ κάθε χρόνο», ανέφερε επισημαίνοντας ότι πλέον είναι δυνατή η παράδοση δεμάτων την επόμενη ημέρα και σε ορισμένες περιπτώσεις, αν η επίδοση γίνει πριν τις 12 το μεσημέρι, ακόμα και την ίδια μέρα.
Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα στα ΕΛΤΑ να προχωρήσουν στις νέες συμφωνίες, ανάλογες με αυτήν που έκλεισε με την Amazon για τη διανομή των αντικειμένων που αποστέλλει στην Ελλάδα. Δεν είναι τυχαίο ότι αναφερόμενος στη συμφωνία με την Amazon, ο κ. Κωνσταντόπουλος ξεκαθάρισε ότι αν δεν είχε μπει σε λειτουργία το νέο ρομποτικό σύστημα, τα ΕΛΤΑ θα πλήρωναν σε ρήτρες καθυστερήσεων περισσότερα από τα έσοδα που θα τους επέφερε η συμφωνία.
Ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ έκανε λόγο για ψήφο εμπιστοσύνης στα ΕΛΤΑ τόσο από την Amazon όσο και από τις νέες συμφωνίες που θα ανακοινωθούν σύντομα ενώ προανήγγειλε ότι μετά το κέντρο διαλογής στο Κρυονέρι, η αυτοματοποίηση μέσω των mini robots θα επεκταθεί και σε άλλα κέντρα της χώρας, με στόχο στο τέλος να γίνουν όλα αυτοματοποιημένα.
Ψηφιακός Ταχυδρόμος και Smart Lockers
Δύο νέες «digital» υπηρεσίες που θα αλλάξουν τα δεδομένα στην παράδοση και επίδοση επιστολών και δεμάτων θα προχωρήσει στο τέλος του χρόνου ο όμιλος ΕΛΤΑ. Πρόκειται για τον ψηφιακό ταχυδρόμο, που θα προσφέρει ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών όπου ο ανθρώπινος παράγοντας θα είναι σε σύνδεση με την καθημερινή δραστηριότητα με απεριόριστες δυνατότητες, αλλά και τα νέα ψηφιακά καταστήματα, που θα παραδίδουν και θα παραλαμβάνουν 24 ώρες το 24ωρο.
Ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος
Οι ταχυδρόμοι και διανομείς θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA και ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay), οι οποίες θα επικοινωνούν με τη mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές.
«Ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος δεν είναι απλώς ένας ταχυδρόμος της ψηφιακής εποχής, αλλά ένα ευρύτερο πακέτο υπηρεσιών, στην υπηρεσία του πελάτη. Περιλαμβάνει τον ανθρώπινο παράγοντα, εφοδιασμένο με λογισμικό και συσκευές, οι οποίες συνεργάζονται με τα ταχυδρομικά συστήματα υποστήριξης και θα δίνουν τη δυνατότητα στους ταχυδρόμους ή τους διανομείς να εκτελούν την καθημερινή δραστηριότητά τους με σχεδόν απεριόριστες δυνατότητες. Έτσι, ταχυδρόμοι και διανομείς θα είναι εφοδιασμένοι με συσκευές PDA με ενσωματωμένη λειτουργία πληρωμών POS (tap & pay), οι οποίες θα επικοινωνούν με τη mobile εφαρμογή του πελάτη για ανέπαφες αποστολές. Με τον τρόπο αυτό, εκτός από τη διαχείριση της ταχυδρομικής αποστολής, θα μπορούν να εισπράττουν, να πληρώνουν ή να αντιπαραβάλλουν οποιαδήποτε παραγγελία, λογαριασμό ή υπηρεσία», σημείωσε ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ.
Για τους πελάτες, η ίδια mobile εφαρμογή θα προσφέρει real-time ενημέρωση για κάθε διακίνηση, με έξυπνο σύστημα σκαναρίσματος και αναγνώριση εικόνας για την πραγματοποίηση όλων των δυνατών συναλλαγών. Για τις παραλαβές θα συνδυάζεται με ηχητική ή και αναδυόμενη ειδοποίηση για αλλαγές στο δρομολόγιο, ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη παρακολούθηση, ενώ θα δείχνει σε πραγματικό χρόνο το στίγμα του διανομέα.
Smart Lockers
Οι έξυπνες «θήκες» είναι η δεύτερη υπηρεσία που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα και αφορά ειδικές κατασκευές αυτόματης παραλαβής που θα εγκατασταθούν στα καταστήματα των ΕΛΤΑ. Ο πελάτης των ΕΛΤΑ θα μπορεί να παραδίδει και να παραλαμβάνει την αλληλογραφία ή το δέμα του όλο το 24ωρο από τις ειδικές αυτές θήκες, οι οποίες θα ανοίγουν με ειδικό κωδικό.
Οι πρώτες κατασκευές αναμένεται να εμφανιστούν πιλοτικά τους ερχόμενους μήνες σε κεντρικά καταστήματα.
«Αυτό που έρχεται το επόμενο διάστημα και του οποίου η ρομποτική εγκατάσταση είναι μόνο η αρχή, αφορά μια ολιστική επαναπροσέγγιση της εξυπηρέτησης των Ελλήνων πολιτών. Μια "νέα ψηφιακή εποχή", που θα συνδυάζει την καθολική κάλυψη της επικράτειας με 1.600 σημεία εξυπηρέτησης αλλά και νέες ψηφιακές λειτουργίες. Όλα αυτά θα συνδυάζουν apps αλλά και leapfrog εφαρμογές που θα συνοδεύουν κάθε βήμα της λειτουργίας μας, φέρνοντας τα ΕΛΤΑ μπροστά από τον ανταγωνισμό» υποστήριξε ο κ. Κωνσταντόπουλος.
Πλήρης επαναφορά στην κερδοφορία το 2023
Σε πλήρη κερδοφορία αναμένεται να επανέλθουν τα ΕΛΤΑ το 2023 καθώς θα έχει ολοκληρωθεί και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ομίλου. Ήδη έχει ανατεθεί μελέτη της βελτιστοποίησης του δικτύου των καταστημάτων, για το σύνολο των 1.600 σημείων εξυπηρέτησης του ομίλου όπου θα αποφασιστεί το μέλλον τους. «Από τη μελέτη θα προκύψει πόσα σημεία θα γίνουν ψηφιακά, πόσα υβριδικά και πόσα franchising», είπε ο επικεφαλής των ΕΛΤΑ.