Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Από τον Μαρινόπουλο στον Βαρδινογιάννη μια... Carrefour δρόμος

Πέντε χρόνια μετά την αποκαθήλωση της ταμπέλας Carrefour από την Ελλάδα, το σήμα επιστρέφει με πρώτο σταθμό την Κρήτη και σχέδιο για καταστήματα χωρίς ταμεία. Τι λένε οι προμηθευτές και ποιος ο ρόλος του Βασίλη Στασινούλια.

Από τον Μαρινόπουλο στον Βαρδινογιάννη μια... Carrefour δρόμος

Πέντε χρόνια μετά την αποκαθήλωση του σήματος Carrefour από την Ελλάδα και 10 από την ημέρα που αποχώρησε μετοχικά από τη χώρα, ο γαλλικός όμιλος σούπερ μάρκετ Carrefour επιστρέφει, σε συνεργασία αυτή τη φορά με θυγατρική συμφερόντων του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη.

Πρώτος σταθμός σε αυτή τη δεύτερη ευκαιρία που ζητά η Carrefour από την Ελλάδα θα είναι η Κρήτη, λόγω και του υψηλού τουριστικού ρεύματος, αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο γαλλικός όμιλος.

Η επαναδραστηριοποίηση του σήματος Carrefour στην εγχώρια αγορά θα γίνει σε συνεργασία με τη Retail & more S.A., θυγατρική του ομίλου Teleunicom, συμφερόντων του Ν. Βαρδινογιάνννη. Δηλαδή η Carrefour, μέσω της συμφωνίας αυτής, δίνει τα δικαιώματα χρήσης του brand της, χωρίς να έχει μετοχική εμπλοκή, στον νέο Έλληνα συνεργάτη της για να αναπτύξει δίκτυο καταστημάτων ιδιόκτητων και franchise και να πουλήσει τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας Carrefour στη χώρα.

Μέχρι στιγμής και παρά το γεγονός ότι έχουν πέσει οι υπογραφές μεταξύ των δύο μερών, τηρείται σιγή ασυρμάτου για το εύρος και την έκταση αυτής της συμφωνίας. Δηλαδή πόση είναι η διάρκεια συνεργασίας που έχουν υπογράψει, τι προβλέπει για τον αριθμό του δικτύου καταστημάτων που έχει δεσμευθεί να ανοίξει στη χώρα η Retail & More, πόσα θα είναι ιδιόκτητα, πόσα franchise, ποιος είναι ο στόχος σε επίπεδο τζίρου και ποια η αμοιβή της Carrefour.

Πηγές της ελληνικής εταιρείας που μίλησαν στο Euro2day.gr περιορίσθηκαν να αναφέρουν ότι λεπτομέρειες της συμφωνίας και του σχεδιασμού θα γίνουν το αμέσως προσεχές διάστημα τόσο από στελέχη του ελληνικού ομίλου όσο και από εκπροσώπους της Carrefour που θα επισκεφθούν τη χώρα. Αν και δεν θέλησαν να μιλήσουν για τους στόχους, ανέφεραν πως η συμφωνία προβλέπει να δημιουργηθούν στην Ελλάδα καταστήματα γειτονιάς υπό την ομπρέλα Carrefour Bio, Carrefour Express και ενός ακόμη σήματος της Carrefour όπου δεν υπάρχουν ταμεία.

Το ηλεκτρονικό κατάστημα δεν περιλαμβάνεται, αυτή τουλάχιστον τη χρονική στιγμή, στη συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών. Επίσης σημείωσαν ότι παράλληλα με την ανάπτυξη καταστημάτων που θα φέρουν την ταμπέλα της Carrefour, η Retail & More θα αναπτύξει και το δικό της δίκτυο με το brand Plaza.

Η ανάπτυξη δικτύου convenience stores (καταστήματα ευκολίας) αποτελεί από τους βασικούς στόχους που έχει θέσει ο γαλλικός όμιλος. Το 2018, άνοιξε 470 (145 εκ των οποίων στη Γαλλία) από τις 2.000 που είχε αρχικά προγραμματιστεί παγκοσμίως, ενώ για τη φετινή χρονιά στοχεύει στη δημιουργία 3.000 νέων καταστημάτων, κάποια εκ των οποίων θα βρίσκονται και στην Ελλάδα.

Για την επαναδραστηριοποίησή της στην Ελλάδα, ο Patrick Lasfargues, Executive Director της Carrefour International Partnerships, δήλωσε: «Με την είσοδο στην Ελλάδα το 2022, η Carrefour International Partneship ενισχύει την αναπτυξιακή της πορεία σε νέες αγορές».

Οι δηλώσεις του Patrick Lasfargues έρχονται λίγες μόνο ημέρες μετά το Βατερλό του Βελγίου. Όπως μεταδίδουν τα ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία, η Mestdagh, ο δικαιοπάροχος του γαλλικού ομίλου στο Βέλγιο, αποφάσισε να καταγγείλει το συμβόλαιό του με τον γαλλικό όμιλο, το οποίο είχε υπογράψει μόλις στις αρχές του 2021. Η Mestdagh, με 85 καταστήματα Bio και Express, είναι επί του παρόντος ο μεγαλύτερος δικαιοπάροχος της Carrefour.

Στην Ελλάδα, μπορεί ο γαλλικός όμιλος Carrefour να έχει συμφωνήσει με τη Retail & more S.A., θυγατρική του Ομίλου Teleunicom, ωστόσο δεν είναι σίγουρο ότι η επαναδραστηριοποίησή του στη χώρα θα είναι αβρόχοις ποσί. Οι μνήμες από το κανόνι της Carrefour στην Ελλάδα υπό τον Μαρινόπουλο είναι ακόμη νωπές. Και όπως λέει στο Euro2day.gr υψηλόβαθμο στέλεχος μεγάλης βιομηχανίας που έχασε λεφτά από τον Μαρινόπουλο, «όποιος ξεχνά την ιστορία του είναι αναγκασμένος να την ξαναζήσει».

Oι προμηθευτές και κατά πόσο είναι διατεθειμένοι να στηρίξουν αυτή τη νέα προσπάθεια είναι ένα μέρος του παζλ. Εξίσου σημαντική, η γνώμη των καταναλωτών για το brand. Η Retail & More στηρίζεται σε έρευνες καταναλωτών που έχει στα χέρια της η Carrefour, οι οποίες έχουν «τρέξει» σε άλλες χώρες και όχι στην Ελλάδα.

Μια ακόμη παράμετρος είναι πόσες ακόμη αλυσίδες χωράει το εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων και πόσα χρήματα είναι διατεθειμένη να «ρίξει» για να στηρίξει το όλο εγχείρημα η πλευρά του Βαρδινογιάννη για να προσελκύσει συνεργάτες franchise, πελάτες και προμηθευτές. Η Spar Hellas, που επιχείρησε να επαναδραστηριοποιηθεί στη χώρα βρήκε τοίχο, γιατί δεν κατάφερε να πείσει καταστηματάρχες να βάλουν την ταμπέλα της και τους προμηθευτές να συνεργαστούν μαζί της.

Δύσκολη άσκηση για τον επικεφαλής του επιχειρησιακού σκέλους του εγχειρήματος επαναφοράς του brand Carrefour Βασίλη Στασινούλια, CEO της Retail & more, ο οποίος έχει συνδέσει την επαγγελματική του πορεία με τον γαλλικό όμιλο και τον όμιλο Μαρινόπουλο. Ο κ. Στασινούλιας, που για μερίδα προμηθευτών αποτελεί persona non grata, για περισσότερα από 20 χρόνια διατήρησε υψηλόβαθμες θέσεις στην Carrefour Mαρινόπουλος, ενώ την τριετία 2008-2011 υπήρξε επικεφαλής της.

Ξεκίνησε την επαγγελματική του καριέρα το 1991 από την Continent Hellas ως product manager και με τα χρόνια ανέλαβε διάφορες θέσεις όπως το 1998 που ήταν διευθύνων σύμβουλος στην Continent Μαρινόπουλος ενώ από το 2000, με τη συγχώνευση των εταιρειών Continent και Carrefour και τη δημιουργία της Carrefour Μαρινόπουλος, εργάστηκε στα περισσότερα τμήματα της εταιρείας, ενώ ανέλαβε καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου στην Carrefour Μαρινόπουλος.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v