Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Προχωρά στην κατασκευή του FSRU η Motor Oil

Για την προετοιμασία της δεσμευτικής φάσης θα απαιτηθούν περίπου 2-3 μήνες. Η έναρξη υπολογίζεται εντός β’ τριμήνου με ολοκλήρωση Ιούλιο-Αύγουστο. Θα κατασκευασθεί στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων.

Προχωρά στην κατασκευή του FSRU η Motor Oil

Ανοίγει ο δρόμος για την κατασκευή και δεύτερου σταθμού αποθήκευσης και αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Νότια Ελλάδα, δίπλα στη Ρεβυθούσα του ΔΕΣΦΑ.

Το ενδιαφέρον για τη συγκεκριμένη επένδυση, την οποία προωθεί ο όμιλος της Motor Oil, πιστοποιήθηκε από τη μεγάλη εκδήλωση πρόθεσης δέσμευσης δυναμικότητας στο market test που ολοκληρώθηκε, για ποσότητες που υπερβαίνουν τα 5 δισ. κ.μ. σε σχέση με τις αρχικές εκτιμήσεις των 2-2,5 δισ. κ.μ. Έτσι, η έναρξη κατασκευής του πλωτού τερματικού σταθμού Διώρυγα Gas FSRU τοποθετείται στο φθινόπωρο του 2022, για να είναι έτοιμο να λειτουργήσει προς τα τέλη του 2023.

Στην α’ μη δεσμευτική φάση του market test εκδήλωσαν ενδιαφέρον 15 ελληνικές και διεθνείς εταιρείες, για το σύνολο των προϊόντων που διατέθηκαν και για την πρώτη 5ετία λειτουργίας του FSRU. Ενδιαφέρον που προσδοκάται να «κλειδώσει» στη β’ και πιο ουσιαστική δεσμευτική φάση, που ακολουθεί.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του Euro2day.gr, για την προετοιμασία της δεσμευτικής φάσης θα απαιτηθούν περίπου 2-3 μήνες, με την έναρξή της να υπολογίζεται εντός του β’ τριμήνου του έτους και την ολοκλήρωσή της τον Ιούλιο, με Αύγουστο το αργότερο.

Όταν επιβεβαιωθούν και οριστικοποιηθούν από τους ενδιαφερόμενους χρήστες, οι χρεώσεις δυναμικότητας ανά προσφερόμενο προϊόν και υπηρεσία, η διοίκηση της Διώρυγα Gas θα λάβει άμεσα την τελική επενδυτική απόφαση, για να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου εντός του δ’ τριμήνου του 2022. Όλες οι φάσεις του έργου γίνονται με την εποπτεία και την έγκριση της ΡΑΕ.

Ο τερματικός σταθμός Διώρυγα Gas FSRU θα κατασκευασθεί στην περιοχή των Αγίων Θεοδώρων, δίπλα στις λιμενικές εγκαταστάσεις του διυλιστηρίου της Motor Oil. Θα αποτελείται από ειδικό πλοίο, χωρητικότητας έως 210.000 κ.μ., το οποίο θα είναι αγκυροβολημένο σε προβλήτα 150 μέτρα από τη στεριά, συνδεδεμένo μέσω αγωγού με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ). Ο αγωγός αυτός θα κατασκευαστεί έτσι ώστε μελλοντικά να μπορεί να μεταφέρει στο ΕΣΜΦΑ και υδρογόνο.

To LNG θα εισάγεται μέσω ειδικών πλοίων ΥΦΑ και θα αποθηκεύεται στις ειδικά σχεδιασμένες κρυογενικές δεξαμενές της υποδομής και είτε θα επαναεριοποιείται για την τροφοδότηση του ΕΣΜΦΑ, είτε θα φορτώνεται σε πλοία ΥΦΑ μικρότερης χωρητικότητας ή σε βυτιοφόρα, για τον ανεφοδιασμό πλοίων και την κάλυψη των αναγκών πελατών σε περιοχές χωρίς ΕΣΜΦΑ.

Με τη λειτουργία της Διώρυγας Gas FSRU εκτιμάται ότι θα ενισχυθεί η ασφάλεια του εφοδιασμού της χώρας και παράλληλα θα εξυπηρετούνται και οι περιφερειακές αγορές της ΝΑ Ευρώπης, με φορτία LNG που θα προέρχονται, μεταξύ άλλων, από ΗΠΑ, Αλγερία, Αίγυπτο, Νιγηρία, Κατάρ, Νορβηγία, αλλά και από άλλους τερματικούς σταθμούς, όπως η Ισπανία, το Βέλγιο και οι Κάτω Χώρες.

Η μέγιστη αδειοδοτημένη δυνατότητα παροχής φυσικού αερίου από τη Διώρυγα Gas στο ΕΣΜΦΑ φθάνει σε 4,3 δισ. κ.μ. τον χρόνο.

Αθηνά Καλαϊτζόγλου

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v