Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Apivita: Τριπλάσια κέρδη και νέες αγορές για τη στρατηγική επένδυση της Puig

Αύξηση πωλήσεων 13,4% και κερδών 217,5% το 2021. Υπεραπέδωσε η Ελλάδα. Θετικές προοπτικές και συνέργειες βλέπει η Puig για τη θέση της εταιρείας στην αγορά καλλυντικών έναντι του ανταγωνισμού στη βιομηχανία ομορφιάς και μόδας. Πλάνο εξωστρέφειας.

Apivita: Τριπλάσια κέρδη και νέες αγορές για τη στρατηγική επένδυση της Puig

Ανθεκτικότητα στις επιπτώσεις της κρίσης επέδειξε η Apivita που ενίσχυσε τα μεγέθη της πάνω από τα προ πανδημίας επίπεδα επιτυγχάνοντας κερδοφορία, ικανοποιητικούς ρυθμούς ανάπτυξης στο εξωτερικό και πιο ισχυρή θέση στην Ελλάδα, παρά το αρνητικό οικονομικό κλίμα του 2021.

Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στην Ελλάδα οι πωλήσεις της γνωστής εταιρείας φυσικών καλλυντικών, που έχει περάσει στον έλεγχο του ισπανικού ομίλου Puig, ενισχύθηκαν σε ποσοστό περίπου 16,2% και ανήλθαν σε 33,13 εκατ. ευρώ από 28,5 εκατ. ευρώ το 2020. Μικρή κάμψη παρατηρείται στις πωλήσεις στην Ασία καθώς και στην Ισπανία, όπου η τοπική εταιρεία μεταβιβάστηκε σε άλλη θυγατρική του ομίλου Puig.

Συνολικά ο κύκλος εργασιών της Apivita το 2021 ανήλθε σε 49,8 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 13,41% καλύπτοντας την πτώση εν μέσω πανδημίας. Υπενθυμίζεται ότι είχε προηγηθεί πτώση πωλήσεων 8,1% το 2020 σε σχέση με το 2019 που ο κύκλος εργασιών ήταν στα 47,8 εκατ. ευρώ.

Επίσης, πέρυσι περιορίστηκε η αύξηση των εξόδων διάθεσης σε 8,31% και μειώθηκαν τα έξοδα διοίκησης κατά 5,75%. Τα καθαρά προ φόρων κέρδη της εταιρείας τριπλασιάστηκαν, σε 6,3 εκατ. ευρώ έναντι κερδών 2,1 εκατ. ευρώ της προηγούμενης χρήσης και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους υπερτριπλασιάστηκαν (+217,5%) και διαμορφώθηκαν σε 4,9 εκατ. ευρώ από 1,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.

Σημειώνεται ότι πέρυσι (στις 16.6.2021) το Δ.Σ. της εταιρείας προχώρησε στην πώληση της 100% θυγατρικής Apivita Spain SAU σε άλλη εταιρεία του ομίλου Puig, συναλλαγή που απέφερε κέρδος 912.265 ευρώ.

Το σύνολο των δανείων της Apivita μειώθηκε σε 5,2 εκατ. ευρώ από 9,3 εκατ. ευρώ στην προηγούμενη χρήση και το σύνολο της καθαρής θέσης κατά την 31.12.2021 ανήλθε σε 28,4 εκατ. ευρώ έναντι 23,5 εκατ. ευρώ αντίστοιχα ως αποτέλεσμα της αύξησης της κερδοφορίας.

Σύμφωνα με την ισπανική διοίκηση της Apivita οι προοπτικές του κλάδου καλλυντικών είναι ευοίωνες παρά την οικονομική κρίση που επικράτησε στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Ως εκ τούτου προσβλέπει σε ενίσχυση της θέσης της εταιρείας στην αγορά έναντι του ανταγωνισμού όταν θα τελειώσει η επίδραση της πανδημίας ενώ παραμένει προσηλωμένη στους στόχους που έχει θέσει σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, δηλαδή στην περαιτέρω ενίσχυση του ελληνικού brand με διεθνοποίησή του αξιοποιώντας συνέργειες με άλλες εταιρείες του ομίλου Puig.

Ας σημειωθεί ότι ο όμιλος Puig έχει ηγετική θέση στη βιομηχανία ομορφιάς και μόδας, πετυχαίνοντας καθαρά έσοδα 2,585 δισ. ευρώ το 2021, με αύξηση 68% σε σύγκριση με το 2020 και 27% σε σύγκριση με το 2019.

Η στρατηγική επένδυση και η εξωστρέφεια

Σχετικά με το πλάνο εξωστρέφειας η Apivita, που διαθέτει τα προϊόντα της σε όλα σχεδόν τα κανάλια διανομής (φαρμακεία, retail, e-commerce, ξενοδοχεία και SPA), διεισδύει σε νέες διεθνείς αγορές, όπως Πορτογαλία, Βουλγαρία, Τυνησία, Ηνωμένο Βασίλειο, Βέλγιο, Ολλανδία, Λουξεμβούργο, Κίνα, Ρωσία, Γαλλία, Χιλή κ.α. Στο πλαίσιο της επέκτασή της αναπτύσσει νέα προϊόντα και βελτιώνει περαιτέρω την ποιότητα υφιστάμενων προϊόντων και υπηρεσιών με τελικό στόχο την διεθνή ανάπτυξη και την ενίσχυση της εξωστρέφειάς της.

Eν κατακλείδι, σημειώνεται ότι η επένδυση της Puig στην Apivita, που άρχισε το 2017 για να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2020 με την απόκτηση και της συμμετοχής (περίπου 33%) που διατηρούσε ο Νίκος Κουτσιανάς, βασικός μέτοχος και συνιδρυτής της Apivita, έχει στρατηγικό χαρακτήρα, με την έδρα και τη γραμμή παραγωγής της εταιρείας να παραμένουν στην Ελλάδα.

Έτσι η Puig αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες του ερευνητικού εργαστηρίου και των σύγχρονων βιοκλιματικών εγκαταστάσεων που διατηρεί η Apivita στο Μαρκόπουλο Αττικής, όπου παράγονται πάνω από 300 φυσικά προϊόντα για την περιποίηση προσώπου, σώματος και μαλλιών, καθώς και αντηλιακής προστασίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v