Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Αναβαθμίζει το guidance για το 2022 η Fourlis

Το θετικό momentum και οι στόχοι για πωλήσεις και κέρδη. Τα νέα projects και το Fourlis Retail Hub.

Αναβαθμίζει το guidance για το 2022 η Fourlis

Στα 750 εκατ. ευρώ θέτει τον στόχο πωλήσεων για το 2025 ο όμιλος Fourlis, με Ebit margin 8% -συμπεριλαμβανομένων των επιδόσεων της Holland & Barrett- ενώ βραχυπρόθεσμα, για το 2022, προβλέπει κύκλο εργασιών περίπου 500 εκατ. ευρώ, με Ebit margin γύρω στο 2,5-3%.

Πρόκειται για προβλέψεις που αφορούν τη δραστηριότητα στο λιανεμπόριο, τομέα στον οποίο ο όμιλος επιδιώκει μείωση της βάσης κόστους από 42,4% σε 35%. Με τη στρατηγική που εγκαινίασε προ τριετίας ενόψει του 2025, θέτει πλέον τον πήχη για τον κύκλο εργασιών της ΙΚΕΑ στα 450 εκατ. ευρώ, της Intersport στα 250 εκατ. ευρώ και της Holland & Barrett (H&B) στα 50 εκατ. ευρώ (συνολικά 750 εκατ. ευρώ).

Οι στόχοι κρίνονται επιτεύξιμοι, σε συνέχεια των επενδύσεων των τελευταίων ετών, όπως ανέφερε ο επικεφαλής του ομίλου Βασίλης Φουρλής, σε conference call χθες για την ενημέρωση των αναλυτών γύρω από τις εξελίξεις στα retail concept, αλλά και στη δραστηριότητα της θυγατρικής Trade Estates που οδεύει σε εισαγωγή στο ΧΑ.

Ειδικό βάρος στις αισιόδοξες εκτιμήσεις για το τρέχον έτος έχουν οι καλές επιδόσεις τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, με τις πωλήσεις του ομίλου να τρέχουν με ρυθμό 6% πάνω από τα περσινά επίπεδα και 7% συγκριτικά με το αντίστοιχο δίμηνο του 2019.

Η διοίκηση του ομίλου Fourlis δεν υποτιμά τις συνθήκες στο επιχειρηματικό περιβάλλον αλλά θεωρεί ότι το θετικό momentum θα ευνοήσει τους στόχους της. Σε αυτό συνηγορεί η αύξηση του τουρισμού σε Ελλάδα και Κύπρο και το γεγονός ότι η ΙΚΕΑ, μήνα με τον μήνα, βελτιώνει το out of stock, που στοίχισε 8-10 εκατ. ευρώ στις πωλήσεις του α' εξαμήνου. Επίσης, εκτιμά ότι θα διαχειριστεί αποτελεσματικά τις προκλήσεις που αναδύονται με τον πληθωρισμό και ειδικά τα ενεργειακά κόστη, παρά το γεγονός ότι είναι διπλάσια από την περίοδο της κανονικότητας. Είναι ενδεικτικό ότι το 2019 ήταν πάνω από 6 εκατ. ευρώ στο σύνολο του έτους ενώ το 2022 φτάνουν τα 4,6 εκατ. ευρώ μόνο στο α' εξάμηνο.

Σύμφωνα με τον Απόστολο Πεταλά, διευθύνοντα σύμβουλο της Fourlis Group, οι επιδόσεις του 2022 δεν είναι συγκρίσιμες με αυτές του 2021, που ήταν σε ισχύ περιορισμοί λόγω της πανδημίας για 3-4 μήνες. Μιλώντας για τα νέα δεδομένα στο περιβάλλον αναφέρθηκε μεταξύ άλλων στον πληθωρισμό και στις γεωπολιτικές εξελίξεις που επηρεάζουν την τσέπη και την ψυχολογία των καταναλωτών, με αποτύπωμα στην επισκεψιμότητα των καταστημάτων.

Όπως είπε, ειδικά στην Ελλάδα, λόγω και της εμπειρίας προηγούμενων κρίσεων, οι καταναλωτές φαίνεται να αντιδρούν πιο γρήγορα στα κακά νέα. Ως αποτέλεσμα οι πωλήσεις στην Ελλάδα υποαποδίδουν συγκριτικά με αυτές στις άλλες χώρες που δραστηριοποιείται ο όμιλος, κυρίως λόγω της ΙΚΕΑ.

Συνολικά πάντως ο όμιλος κερδίζει μερίδια. Οι πωλήσεις του στο α' εξάμηνο ανήλθαν σε 212,6 εκατ. ευρώ αυξημένες πάνω από 3% συγκριτικά με το 2019, με την ανάπτυξη να φτάνει το 9% στον κλάδο αθλητικών ειδών και να αποκλίνει οριακά στα είδη οικιακού εξοπλισμού. Σε επίπεδο κερδοφορίας, σημειώνεται ότι το gross margin είναι βελτιωμένο κατά 2 μονάδες, ήτοι 45,6% στο α' εξάμηνο από 43,6% πέρυσι και αναμένεται να παραμείνει καλή η επίδοση μέχρι το τέλος του έτους. Ο καθαρός δανεισμός του ομίλου ανήλθε σε 212,5 εκατ. ευρώ στο τέλος του α' εξαμήνου, με 123,5 εκατ. ευρώ να αφορούν τις δραστηριότητες στη λιανική και 89 εκατ. ευρώ στο real estate.

Οι επενδύσεις σε νέα καταστήματα και νέα projects

Ο κ. Φουρλής αναφέρθηκε ειδικότερα στις επενδύσεις σε logistics centers για ΙΚΕΑ και Intersport, νέα καταστήματα και online κανάλι. Σχετικά με την αναδιοργάνωση του δικτύου ΙΚΕΑ, υπενθύμισε ότι ο όμιλος πετυχαίνει χαμηλότερα κόστη με την υιοθέτηση νέου μοντέλου καταστημάτων και την ανακατασκευή μεγάλων ΙΚΕΑ, όπως σε Λάρισα και Ιωάννινα, όπου οι εργασίες ολοκληρώθηκαν για να ακολουθήσουν ανάλογα σχέδια στα δύο καταστήματα της Αθήνας. Επιπλέον σχεδιάζονται ήδη τα τρία νέα ΙΚΕΑ σε Πάτρα, Ηράκλειο και Ελληνικό, επιφάνειας μεταξύ 6.000-12.000 τ.μ. το καθένα.

Αναφορικά με την Intersport, στο επίκεντρο είναι οι ανακαινίσεις στο δίκτυο των 120 καταστημάτων, η ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στη βάση της omnichannel στρατηγικής, o επαναπροσδιορισμός του προϊοντικού μίγματος, η αναδιάρθρωση στην Τουρκία -που πλέον είναι μια μη ζημιογόνος δραστηριότητα- και η επένδυση στο online κανάλι. Πρόκειται για δράσεις στο πλαίσιο του 3ετούς business plan που εκπόνησε η McKinsey, με παράλληλο σχεδιασμό νέων καταστημάτων, όπως π.χ. στο Ελληνικό.

Αναφορικά με την H&B, τον τρίτο κλάδο retail του Fourlis Group, καλλιεργούνται προσδοκίες μιας και πρόκειται για ηγέτιδα εταιρεία στην Ευρώπη στον κλάδο προϊόντων υγείας και ευεξίας. Έχει ήδη στελεχωθεί, τα πρώτα δύο καταστήματα θα ανοίξουν μέχρι το τέλος του έτους, ενώ η ανάπτυξη θα επιταχυνθεί σταδιακά με στόχο 100 καταστήματα σε 5-7 χρόνια σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βουλγαρία.

Ας σημειωθεί ότι οι επενδύσεις το 2022 υπολογίζονται σε 20-22 εκατ. ευρώ ενώ πέραν των άλλων projects, ο όμιλος αναπτύσσει -και σχεδιάζει να ολοκληρώσει μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023- το Fourlis Retail Hub, έναν μοντέρνο χώρο για τους ανθρώπους του αλλά και τους εργαζόμενους των θυγατρικών του, με χώρους για εκπαίδευση και κατάρτιση, έκθεση πειραματικών καταστημάτων και άλλες δυνατότητες.

Προ των πυλών του ΧΑ η Trade Estates

Σημειώνεται ότι μέχρι το καλοκαίρι αναμένεται και η εισαγωγή της Trade Estates στο Χρηματιστήριο, η οποία προσδιορίζεται σε χρονική στιγμή που θα ευνοούν οι συνθήκες στην αγορά. Ο τομέας είναι πλέον πλήρως ενσωματωμένος στον όμιλο, με πλήρη λειτουργική δομή διοίκησης, στρατηγικό επενδυτή την Autohellas του ομίλου Βασιλάκη, έχοντας ανακοινώσει μια σειρά συμφωνιών και εξαγορών. Διαθέτει ακίνητα αξίας 185 εκατ. ευρώ, με άλλα 150 εκατ. ευρώ στο pipeline, υπογεγραμμένες συμβάσεις για projects -συμπεριλαμβανομένου του Ελληνικού- με ορίζοντα πενταετίας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v