Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

«Ακουμπά» τα έσοδα του 2019 η Aegean

Με επιβατική κίνηση πέριξ των 12,5 εκατ. εκτιμάται, με βάση το καλύτερο δυνατό σενάριο, ότι θα κλείσει το 2022 για την Αegean, σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας. Διανομή μερίσματος από το 2024.

«Ακουμπά» τα έσοδα του 2019 η Aegean

 

Με μείωση εσόδων από 3% έως 6% σε σχέση με το 2019, επιβατική κίνηση πέριξ των 12,5 εκατ. και ποσοστό διαθέσιμων θέσεων (χωρητικότητα) που διαμορφώνεται στο 94 - 98% του 2019 εκτιμάται ότι θα κλείσει το 2022 για την Αegean.

Όπως τόνισε ο πρόεδρος της εταιρείας, Ευτύχιος Βασιλάκης (φωτό), στο πλαίσιο της τηλεδιάσκεψης με τους αναλυτές με θέμα συζήτησης τα αποτελέσματα α’ εξαμήνου του 2022, κατά το β’ τρίμηνο του έτους η Aegean κατέγραψε επιδόσεις που ήταν πιο κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα, σημειώνοντας σημαντική βελτίωση και προσεγγίζοντας τα μεγέθη του 2019.

Σύμφωνα με τον Ευτ. Βασιλάκη, η εταιρεία κατέγραψε το προηγούμενο διάστημα σταθερή αύξηση της ζήτησης, γεγονός που οδήγησε σε ισχυρές ταμειακές ροές. Αναφερόμενος στις επιδόσεις του γ’ τριμήνου, τόνισε ότι έχουν ξεπεράσει τις προβλέψεις της εταιρείας, κάτι που αλλάζει τις προσδοκίες για τα νούμερα του 2022 συνολικά. Πάντως, σε επίπεδο τριμήνου, όπως είπε ο επικεφαλής της εταιρείας, θα καταγραφούν τουλάχιστον ίδια έσοδα και κέρδη σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.

Ο πρόεδρος της Aegean αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην ανάκαμψη της Ελλάδας ως προορισμό, επισημαίνοντας ότι, με βάση το Eurocontrol, είναι η μοναδική χώρα που καταγράφει περισσότερες πτήσεις σε σχέση με το 2019 και σε επίπεδο επιβατικής κίνησης, είναι η μοναδική χώρα που προσεγγίζει το τελευταίο έτος πριν από την πανδημία. Όπως τόνισε, η Ελλάδα είναι ένας ελκυστικός προορισμός, κάτι που λειτουργεί και ως πλεονέκτημα, καθώς διαπιστώνεται ισχυρή ζήτηση, και ως «μειονέκτημα», αφού δημιουργείται μεγάλος ανταγωνισμός.

Παρά τις υψηλές επιδόσεις της εταιρείας, ο Ευτ. Βασιλάκης τόνισε ότι οι προκλήσεις και το ερωτηματικό παραμένουν για το διάστημα Νοεμβρίου – Ιανουαρίου, τόσο λόγω της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού και της χαμηλής ζήτησης που παραδοσιακά καταγράφεται για την Ελλάδα, όσο και λόγω του γενικότερου οικονομικού περιβάλλοντος που επικρατεί, επηρεάζοντας σημαντικά τις αποφάσεις για ταξίδια.

Ερωτηθείς για τις παραδόσεις των αεροσκαφών της οικογένειας Airbus 320/321 neo, στο πλαίσιο της παραγγελίας των 46 αεροσκαφών που είχε κάνει η Aegean, ο Ευτ. Βασιλάκης τόνισε ότι καταγράφονται καθυστερήσεις 2-4 μηνών λόγω των διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα και στη γραμμή παραγωγής. Όπως εξήγησε, η εταιρεία επρόκειτο να παραλάβει φέτος 12 αεροσκάφη, εκ των οποίων τα 8 μέχρι τον Ιούνιο, κάτι που δεν κατέστη δυνατό και ως εκ τούτου, η Aegean επιχείρησε τελικά κατά τη διάρκεια της υψηλής ζήτησης της σεζόν με 4 αντί για 8 αεροσκάφη. Τα υπόλοιπα 4 αεροσκάφη θα παραληφθούν μέσα στον Σεπτέμβριο, ενώ αναμένονται ακόμη δύο μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.

Ως προς τη στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου της εταιρείας, ο Ευτ. Βασιλάκης τόνισε ότι στον πυρήνα του σχεδιασμού της Αegean θα συνεχίσουν να βρίσκονται η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη και το Ηράκλειο Κρήτης, τρεις προορισμοί, οι οποίοι σε συνδυασμό με τα Χανιά παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ενίσχυση των μεγεθών και την ενίσχυση της θέσης της αεροπορικής. Όπως τόνισε ο πρόεδρος της AEGEAN, η ανταγωνιστικότητα της εταιρείας έγκειται στην ανάπτυξη του δικτύου της, επισημαίνοντας ότι τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα μπορούν και διατηρούν καλύτερη ισορροπία χάρη στον συνδυασμό διεθνούς και εσωτερικής κίνησης.

Αναφορικά με τη διανομή μερίσματος, ο Ευτ. Βασιλάκης επεσήμανε ότι δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα για το 2022, παρά τη βελτίωση των κερδών της εταιρείας, και είναι απίθανο να πραγματοποιηθεί διανομή μερίσματος και για το 2023, εκτός κι αν το 2023 αποδειχθεί μια πραγματικά εκπληκτική χρονιά., εκτιμώντας ότι η επόμενη χρήση για διανομή μερίσματος θα είναι το 2024.

Τα αποτελέσματα

Με βάση τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η εταιρεία, η επιβατική κίνηση της AEGEAN κατέγραψε σημαντική αύξηση κατά 171% κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ανερχόμενη σε 3,3 εκατ. επιβάτες από 1,2 εκατ. επιβάτες το αντίστοιχο τρίμηνο του 2021 και οδηγώντας σε επιστροφή στην κερδοφορία.

Σημαντική ήταν και η βελτίωση στο συντελεστή πληρότητας, ο οποίος ανήλθε σε 79,2% σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του 2021, ενώ η προσφερόμενη χωρητικότητα κατά το δεύτερο τρίμηνο ανέκαμψε στο 86% συγκριτικά με το 2019, με την άρση των περιορισμών.

Η σημαντική αύξηση του πτητικού έργου και η ανάκαμψη της ζήτησης συνέβαλλαν σε αύξηση κατά 201% του ενοποιημένου κύκλου εργασιών το δεύτερο τρίμηνο του 2022, ο οποίος διαμορφώθηκε σε €327,3 εκατ. από €108,6 εκατ. το δεύτερο τρίμηνο του 2021. Παρά τον υπερδιπλασιασμό του κόστους καυσίμων (σε σχέση με το 2019), ο Όμιλος το δεύτερο τρίμηνο του 2022 εμφάνισε κέρδη προ φόρων €17,7 εκατ. και κέρδη μετά από φόρους ύψους €10,8 εκατ. από ζημίες €33,9 εκατ., το δεύτερο τρίμηνο του 2021.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v