Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ομιλος Φάις: Το θετικό πρόσημο του 2022 και η «ανοσία» στην πανδημία

Αύξηση τζίρου 32,4% καταγράφεται για το 2021. Οι επιδόσεις στις υφιστάμενες δραστηριότητες του Fais Group και τα νέα projects.

Ομιλος Φάις: Το θετικό πρόσημο του 2022 και η «ανοσία» στην πανδημία

Με αξιοποίηση επενδυτικών ευκαιριών, καλή διαχείριση των δραστηριοτήτων του αλλά και χρήση των μέτρων στήριξης της κυβέρνησης, ο όμιλος Φάις βγαίνει πιο ισχυρός από την κρίση της πανδημίας, έχοντας πετύχει κερδοφορία, αύξηση μεριδίων αγοράς και τζίρου ενώ προσβλέπει σε περαιτέρω ισχυροποίηση το 2022.

Ειδικότερα, το 2021 το Fais Group εμφάνισε κύκλο εργασιών 122,4 εκατ. ευρώ από 92,4 εκατ. ευρώ το 2020, με αύξηση 32,4%, ενώ τα κέρδη της χρήσης ανήλθαν σε 11,5 εκατ. ευρώ από ζημιές 7 εκατ. ευρώ και τα μικτά αποτελέσματα διαμορφώθηκαν σε 46% του κύκλου εργασιών από 37% αντίστοιχα.

Ο όμιλος απολαμβάνει θετικές επιδόσεις στους στρατηγικούς τομείς που δραστηριοποιείται -ένδυση, υπόδηση και αξεσουάρ-, είτε μέσω συνεργασιών με διεθνείς οίκους που αντιπροσωπεύει στις χώρες που αναπτύσσει επιχειρηματική δραστηριότητα είτε μέσω δικτύου λιανικής διατηρώντας περί τα 120 σημεία -καταστήματα, αποθήκες, υποκαταστήματα και γραφεία. Ενδεικτικές είναι οι επιδόσεις των βασικών θυγατρικών του:

Η SportsWind, με ισχυρό χαρτοφυλάκιο brands αθλητικής μόδας, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 38,34%, με θετικές επιδόσεις για όλα τα σήματα, αν και η Puma έδωσε τη μεγαλύτερη ώθηση, με αύξηση πωλήσεων 41% χάρη στις επιδόσεις χονδρικής, λιανικής αλλά και του e-shop, που αποτελεί ένα νέο κανάλι πωλήσεων. Η εταιρεία βελτίωσε και το μικτό της αποτέλεσμα ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 2,2 εκατ. ευρώ με τετραψήφια αύξηση και τα EBITDA σε 4,7 εκατ. ευρώ με αύξηση 69%.

Η Unlimited Sport εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 49,6%, με αύξηση σε όλα τα brands που αναπτύσσει. Ωστόσο η ναυαρχίδα της, η Under Armour, έδωσε τη μεγαλύτερη ώθηση με αύξηση 45% στις χονδρικές πωλήσεις, 49% στις λιανικές πωλήσεις και συνεισφορά του e-shop. Η εταιρεία βελτίωσε και το μικτό της αποτέλεσμα στο 44,99% το 2021 από 39,07% το 2020, με αύξηση κερδών μετά φόρων (κατά 455%) στα 6,5 εκατ. ευρώ και EBITDA στα 9,6 εκατ. ευρώ ενισχυμένα κατά 112%.

Η Καλογήρου, παρά τις δύσκολες συνθήκες στους πρώτους μήνες του 2021, λόγω των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία, πραγματοποίησε αύξηση τζίρου 33%, με θετικό αποτέλεσμα. Η εταιρεία το 2021 έκλεισε 2 ζημιογόνα καταστήματα στη Λάρισα (Χαραλάς και Καλογήρου) και ένα στο Golden Hall (Ferragamo) και ακολούθησε μια πολιτική εξορθολογισμού εξόδων για να μειώσει λειτουργικά έξοδα και κόστος μισθοδοσίας, με αποτέλεσμα να βελτιώσει το αποτέλεσμα της περιόδου.

Η SLF East Europe, η οποία αντιπροσωπεύει το brand Kiko Milano, γνωρίζει σημαντική ανάπτυξη, αν και οι δύο από τις 4 θυγατρικές της, σε Ρουμανία και Βουλγαρία, δεν έχουν ανοίξει ακόμη καταστήματα ενώ η θυγατρική της Κύπρου ουσιαστικά ενεργοποιήθηκε πέρυσι. Εντός του 2021 η δραστηριότητα αφορά κατά βάση τη θυγατρική που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα (SLF Greece), η οποία λειτούργησε 5 νέα καταστήματα σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Πάτρα, κλείνοντας την οικονομική χρήση με 6 καταστήματα συν το e-shop. Ο τζίρος της ξεπέρασε τα 3 εκατ. ευρώ.

Η One Outlet, που αναπτύσσει το εμπορικό κέντρο One Salonica και ελέγχει τη Στοά Μοδιάνο, εμφάνισε αύξηση πωλήσεων 6,02%, με θετικό αποτέλεσμα προ φορών.

Η AM Gencom εμφανίζει μεν πτώση πωλήσεων 23,5% αλλά το κομμάτι της λιανικής της φίρμας Adidas παρουσίασε αύξηση 24% συγκριτικά με το 2020. Οι επιδόσεις της εταιρείας είναι επηρεασμένες ουσιαστικά από τη δραστηριότητα των μεγάλων σκαφών αναψυχής και ειδικότερα του brand της Princess ενώ, αντίθετα, παρατηρήθηκε αξιόλογη κινητικότητα στις πωλήσεις των μικρότερων σκαφών της Axopar. Επίσης η μεταβολή των πωλήσεων των σκαφών επηρεάζει αρκετά και το μικτό περιθώριο της εταιρείας, το οποίο για το 2021 είναι αρκετά βελτιωμένο.

H Lemgreg LTD, που συνδέεται και με τη δραστηριότητα της Under Armour στην Κύπρο, εμφάνισε αύξηση τζίρου 38% ενώ η προσπάθεια της διοίκησης για περιορισμό των εξόδων ευδοκίμησε και από ζημιές επανήλθε σε κερδοφορία.

Η F.L.S. Μοδιάνο Αναπτυξιακή πρακτικά δεν έχει δραστηριότητα όσο η εμπορική Στοά βρίσκεται στο στάδιο της ανακατασκευής.

Τα νέα projects και το θετικό πρόσημο του 2022

Για το 2022, θετικό πρόσημο στα μεγέθη του ομίλου αναμένεται να προσδώσουν μια σειρά από κινήσεις που έχει δρομολογήσει η διοίκηση του Σαμ Φάις. Μεταξύ αυτών είναι η λειτουργία της Αγοράς Μοδιάνο, καθώς το ακίνητο της Στοάς Μοδιάνο βρίσκεται στο τελικό στάδιο ανάπτυξης από την FLS Αναπτυξιακή και εκτιμάται ότι θα λειτουργήσει σε λίγες εβδομάδες, ώστε να είναι ανοιχτή στο κοινό στις γιορτές των Χριστουγέννων κι έτσι να δώσει τα πρώτα έσοδα στην FLS Μοδιάνο Αναπτυξιακή και στην ΟΝΕ Οutlet.

Επίσης, η εταιρεία Καλογήρου αναμένεται στο δ' τρίμηνο του 2022 να ανοίξει νέο κατάστημα monobrand του οίκου UGG ενώ η SLF East Europe επεκτείνει σταθερά το δίκτυο Kiko Milano, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Κύπρο, προετοιμάζοντας ταυτόχρονα ντεμπούτο σε Βουλγαρία και Ρουμανία.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο όμιλος μέσω συμμετοχής που κατέχει η εταιρεία Sportswind απέκτησε φέτος σε πλειστηριασμό το 25% -και πλέον κατέχει το 50%- του παλαιού εργοστασίου Αλατίνη στη Θεσσαλονίκη ενώ σχεδιάζει περαιτέρω επένδυση. Εξάλλου, πεποίθηση της διοίκησης είναι ότι οι συνθήκες της αγοράς είναι σήμερα τέτοιες που ευνοούν εταιρείες με ισχυρή οργάνωση, μεγάλο μέγεθος, εμπειρία της αγοράς και ανεπτυγμένο δίκτυο διανομής να διεκδικήσουν νέες επωφελείς συνεργασίες με επώνυμους διεθνείς οίκους.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v