Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Γιατί αισιοδοξεί η Π. Πετρόπουλος για τη φετινή χρονιά

Βελτιωμένη πορεία προσδοκά η εισηγμένη παρά την επίτευξη οικονομικών επιδόσεων-ρεκόρ τα προηγούμενα χρόνια. Η επένδυση των 10 εκατ. ευρώ και ο διαγωνισμός για τα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Γιατί αισιοδοξεί η Π. Πετρόπουλος για τη φετινή χρονιά

Με συγκρατημένα αισιόδοξες εκτιμήσεις που αναφέρονται σε βελτίωση οικονομικών επιδόσεων σε ό,τι αφορά τον κύκλο εργασιών και την κερδοφορία ξεκίνησε η φετινή χρονιά για τον όμιλο Π. Πετρόπουλος, ο οποίος βρίσκεται σε συζητήσεις για την επέκταση των δραστηριοτήτων του σε νέες αγορές και προϊόντα.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, οι οικονομικές επιδόσεις του 2022 διατηρήθηκαν περίπου στα επίπεδα της προηγούμενης χρήσης (τα οποία αποτελούσαν ιστορικό ρεκόρ), παρά τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στο μέτωπο της εφοδιαστικής αλυσίδας και κόντρα στο ότι δεν επαναλήφθηκε ο τόσο υψηλός κύκλος εργασιών του 2021 στον τομέα των αγροτικών μηχανημάτων (τερματισμός των σχεδίων βελτίωσης).

Σε ό,τι αφορά το 2023, παρά το γεγονός ότι το κλίμα αβεβαιότητας παραμένει, παρατηρείται συγκρατημένη αισιοδοξία μεταξύ των επιχειρηματικών μονάδων της εισηγμένης για μια βελτιωμένη πορεία τόσο σε ό,τι αφορά τον κύκλο εργασιών όσο και ως προς την κερδοφορία. Ήδη, το πρώτο δίμηνο φαίνεται να εξελίχθηκε ικανοποιητικά και αναμένεται η συνέχεια.

Πέραν αυτού, η Π. Πετρόπουλος ανακοίνωσε πρόσφατα την υλοποίηση επένδυσης ύψους δέκα εκατ. ευρώ, που αφορά την κατασκευή γραμμής παραγωγής και συναρμολόγησης ηλεκτρικών οχημάτων πόλης για επιχειρήσεις και ιδιώτες, ενώ προβλέπεται να δημιουργηθούν και φορητές μονάδες μπαταριών. Το όλο project έχει ήδη ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης με ιδιαίτερα ευνοϊκό επιτόκιο για το 50% του απαιτούμενου ποσού.

Ο διαγωνισμός των λεωφορείων

Γενικότερα, ο εισηγμένος όμιλος δρομολογεί με ταχείς ρυθμούς μια στρατηγική «πράσινης» μετάβασης των δραστηριοτήτων του, με ενδεικτικό παράδειγμα την προαναφερθείσα επένδυση, αλλά και την αντιπροσώπευση προϊόντων του κινεζικού ομίλου BYD στον χώρο των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Σε ό,τι αφορά τον διαγωνισμό του Υπουργείου Μεταφορών για τα ηλεκτρικά λεωφορεία, μετά από μια σειρά διαδικασιών, η κινεζική BYD, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα η Π. Πετρόπουλος, έχει απομείνει η μόνη διεκδικήτρια του «σταδίου 4», το οποίο αφορά εκατό απλά ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία μήκους δώδεκα μέτρων και ελάχιστης αυτονομίας 135 χιλιομέτρων. Πρόκειται για μια παραγγελία της τάξεως των 40-45 εκατ. ευρώ, από την οποία η εισηγμένη εταιρεία -εφόσον τελικά κατακυρωθεί το συγκεκριμένο τμήμα του διαγωνισμού στην BYD- αναμένεται να έχει μια σειρά από έμμεσα οφέλη, όπως για παράδειγμα η είσπραξη κάποιας προμήθειας, η ανάληψη υποστηρικτικών εργασιών σε βάθος χρόνου, αλλά και η στενότερη συνεργασία με τον κινεζικό κολοσσό, που έχει παραγωγική παρουσία και στην Ευρώπη.

Σύμφωνα με προηγούμενες εκτιμήσεις παραγόντων της αγοράς, φαίνεται να υπήρχε κυβερνητική πρόθεση προκειμένου το σύνολο των τμημάτων του διαγωνισμού να κατακυρωθούν πριν τις επικείμενες βουλευτικές εκλογές. Ωστόσο, μετά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, ουδείς μπορεί να προχωρήσει σε ασφαλείς σχετικές εκτιμήσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v