Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κοινή πρόταση ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ για Αττική Οδό

Τον σχεδιασμό, τη μελέτη, την ωρίμανση και την κοστολόγηση των τριών νέων επεκτάσεων για τον αυτοκινητόδρομο διεκδικούν μέσω του μοντέλου των Πρότυπων Προτάσεων οι τρεις όμιλοι.

Κοινή πρόταση ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΑΒΑΞ για Αττική Οδό

Το νέο θεσμό των Πρότυπων Προτάσεων αξιοποίησαν οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστικοί όμιλοι της χώρας, καταθέτοντας σχετικό φάκελο για το έργο νέας γενιάς που αφορά στην Αττική Οδό και τις τρεις σχεδιαζόμενες επεκτάσεις της.

Ειδικότερα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Άκτωρ Παραχωρήσεις και ο όμιλος Άβαξ κατέθεσαν από κοινού πρόταση μέσω της σχετικής πλατφόρμας που έχει δημιουργηθεί για την υλοποίηση των επεκτάσεων της Αττικής Οδού προς Λαύριο, Ραφήνα και Σήραγγα Ηλιούπολης.

Επισήμως, ενδιαφέρον για το νέο θεσμό είχε εκφράσει ο όμιλος Ελλάκτωρ, αναφέροντας στο τέλος χρήσης 2022 πως η Άκτωρ Παραχωρήσεις θα εκμεταλλευτεί τη νέα δυνατότητα που προσφέρει η σχετική νομοθεσία για τον τεχνικό και χρηματοοικονομικό σχεδιασμό νέων έργων. Ακολούθως, ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης, στο πλαίσιο της τελευταίας άτυπης ενημέρωσης, έκανε λόγο για τις τρεις νέες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, εκτιμώντας ότι θα μπορούσαν να δημοπρατηθούν σε ενιαίο διαγωνισμό.

Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει δημοπρατηθεί η επέκταση της Αττικής Οδού (Λ. Κύμης - ΠΑΘΕ) με προσωρινό ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ- Άκτωρ - Ιντρακάτ, ενώ για τις τρεις νέες επεκτάσεις υφίσταται συμφωνία μεταξύ ΥΠΟΜΕ και Lamda Development όσον αφορά τη μελετητική ωρίμανση της μιας επέκτασης (Σήραγγα Ηλιουπόλεως), ενώ οι δύο προς Λαύριο και Ραφήνα παραμένουν εκτός αυτής της περιμέτρου.

Σύμφωνα με τον θεσμό των Πρότυπων Προτάσεων, ιδιωτικοί φορείς δύναται να καταρτίσουν μελέτες και να ωριμάσουν έργα -προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. ευρώ- που είτε θα δημοπρατηθούν ως ΣΔΙΤ ή Παραχώρηση ή και με δημόσια δαπάνη, προκειμένου να επισπεύσουν διαδικασίες αλλά και να διαμορφώσουν ένα πιο ρεαλιστικό πλαίσιο υλοποίησης.

Κατά το νόμο, οι προτάσεις κατατίθενται στην ανοιχτή πλατφόρμα και αξιολογούνται εντός τριμήνου, ώστε αν λάβουν τη σχετική έγκριση, να προχωρήσει η σχετική δημοπράτηση του έργου. Εν προκειμένω για το έργο-πακέτο δημιουργίας των τριών επεκτάσεων της Αττικής Οδού, η σχετική πρόταση των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (36%)- Άκτωρ Παραχωρήσεις (32%)-Άβαξ (32%) κατατέθηκε στα μέσα Μαΐου και αναμένει να αξιολογηθεί από τη νέα ηγεσία του ΥΠΟΜΕ.

Σε κάθε περίπτωση, η εξέλιξη της παραπάνω πρωτοβουλίας αλλά και άλλων Πρότυπων Προτάσεων που φέρονται να έχουν κατατεθεί για διάφορα έργα στη σχετική πλατφόρμα θα τεστάρουν το νέο θεσμό.

 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v