Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου: «Χαμένη χρονιά» το 2023

Πλήγμα η χαμηλή ζήτηση στις διεθνείς αγορές, πονοκέφαλος το ενεργειακό κόστος. Οι κινήσεις σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης, που δημιουργούν προσδοκίες για καλύτερο μέλλον.

Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου: «Χαμένη χρονιά» το 2023

Ως «χαμένη χρονιά» για την εταιρεία χαρακτήρισε το 2023 ο διευθύνων σύμβουλος της Κλωστοϋφαντουργίας Ναυπάκτου Δημήτρης Πολύχρονος, λόγω του συνδυασμού της χαμηλότερης ζήτησης από το εξωτερικό και της αυξημένης παραγωγικής δυναμικότητας του εισηγμένου ομίλου μετά την ολοκλήρωση της επένδυσης στη μονάδα της Αιτωλοακαρνανίας.

Κατά το πρώτο μισό της φετινής χρονιάς ο όγκος των πωλήσεων της εταιρείας κινείται στα ίδια περίπου επίπεδα με πέρυσι, ωστόσο η «κάτω γραμμή» αναμένεται σαφώς επιδεινωμένη, όχι μόνο λόγω των πολύ ισχυρών επιδόσεων της προηγούμενης διετίας, αλλά και εξ’ αιτίας μιας σειράς προκλήσεων μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται η σαφώς χαμηλότερη ζήτηση από τις ευρωπαϊκές αγορές, η μεγάλη αύξηση του ενεργειακού κόστους, αλλά και η ύπαρξη αποθεμάτων υψηλότερου κόστους.

Για το δεύτερο εξάμηνο του 2023 η διοίκηση της Κλωστοϋφαντουργίας Ναυπάκτου παραμένει σαφώς συγκρατημένη, όχι μόνο λόγω της συνεχιζόμενης χαμηλής ζήτησης από τις αγορές της Ευρώπης, αλλά και εξαιτίας μιας σειράς αβεβαιοτήτων όπως για παράδειγμα η πορεία που θα έχει το ενεργειακό κόστος.

Χαρακτηριστικό είναι ότι μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει ορατή στη ζήτηση των ελληνικών νηματουργιών η διακοπή της παραγωγικής λειτουργίας σειράς τουρκικών μονάδων ως αποτέλεσμα του πρόσφατου σεισμού στη γείτονα χώρα, καθώς όπως φαίνεται τα αποθέματα των Ευρωπαίων πελατών εξακολουθούν να διατηρούνται σε σημαντικά επίπεδα. Ενδεικτικό επίσης είναι το παράδειγμα ότι υπάρχουν νέες παραγωγικές μονάδες στην Τουρκία, που δεν έχουν ξεκινήσει τη λειτουργία τους λόγω της χαμηλής ζήτησης.

«Βιώσιμη» κλωστοϋφαντουργία

Από την άλλη πλευρά, κάποια αισιοδοξία σε μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο διάστημα αφήνουν η παρατηρούμενη σταδιακή στροφή των Ευρωπαίων προς την βιώσιμη κλωστοϋφαντουργία, αλλά και οι κινήσεις που έχουν γίνει για τη δημιουργία brand με την ονομασία «European cotton» (η σχετική πλατφόρμα αναμένεται να ξεκινήσει να λειτουργεί μέσα στο 2023).

Παράλληλα, ενδεικτικές είναι οι αποφάσεις ισχυρών χωρών όπως η Γερμανία και η Γαλλία για υποχρεωτική ιχνηλασιμότητα των προϊόντων, με σκοπό να είναι γνωστό το πού και πώς έχουν αυτά παραχθεί (σεβασμός ανθρώπινων δικαιωμάτων, περιβαλλοντικό αποτύπωμα).

Μέσα σε ένα τέτοιο περιβάλλον, η Κλωστοϋφαντουργία Ναυπάκτου χρησιμοποιεί πιστοποιημένο «ευρωπαϊκό βαμβάκι», διαθέτοντας παράλληλα δικά της εκκοκκιστήρια, βρισκόμενη κοντά στις ευρωπαϊκές αγορές (μείωση αποτυπώματος και λόγω μικρότερου μεταφορικού έργου) και έχοντας άμεση πρόσβαση στο χωράφι μέσα από τη συμφωνία της με βαμβακοπαραγωγούς.

Ελπίζεται τέλος, ότι η ζήτηση από την Ευρώπη κάποια στιγμή θα αρχίσει να ανακάμπτει εκ νέου, καθώς ως γνωστόν ο κλάδος της νηματουργίας χαρακτηρίζεται για την κυκλικότητά του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v