Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Στα €6,3 δισ. ο λογαριασμός 6μήνου των σούπερ μάρκετ

Οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ με την πλήρη ενσωμάτωση των στοιχείων της Lidl τις 24 πρώτες εβδομάδες του έτους. Ποιες κατηγορίες καταγράφουν τις μεγαλύτερες αυξήσεις σε αξία, ποιες χάνουν τζίρο και γιατί.

Στα €6,3 δισ. ο λογαριασμός 6μήνου των σούπερ μάρκετ

Επιπλέον 527,3 εκατ. ευρώ στοίχισε στους καταναλωτές ο πληθωρισμός στα τρόφιμα και σε βασικά είδη για τη διαβίωση το πρώτο εξάμηνο του έτους, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν, μόνο για αγορές που έκαναν από τα σούπερ μάρκετ.

Αποτέλεσμα ο συνολικός λογαριασμός να ξεπεράσει τις 24 πρώτες εβδομάδες του έτους, δηλαδή έως τις 19 Ιουνίου, τα 6,261 δισ. ευρώ από 5,733 δισ. ευρώ που ήταν το αντίστοιχο διάστημα ένα χρόνο πριν (+9,2%), σύμφωνα με στοιχεία της Nielsen που έχει στη διάθεσή του το Euro2day.gr.

Στις πωλήσεις αυτές έχουν ενσωματωθεί για πρώτη φορά οι συνολικές πωλήσεις της Lidl και όχι το 75% των scanning στοιχείων που παραχωρούσε η αλυσίδα μέχρι πρόσφατα και για το οποίο είχαν υπάρξει αντιδράσεις από το σύνολο των υπολοίπων του κλάδου.

  • Από τις 186 βασικές κατηγορίες προϊόντων, μόλις οι 29 σημείωσαν πτώση πωλήσεων σε αξία.

Η μεγαλύτερη υποχώρηση καταγράφεται στα απολυμαντικά χεριών (-53,4%) και στα πλαστικά γάντια μιας χρήσης (-28,1%), προϊόντα που είχαν την τιμητική τους την προηγούμενη διετία, λόγω της πανδημίας.

Πτωτικά κινήθηκαν τις πρώτες 24 εβδομάδες του έτους και οι πωλήσεις σε αξία προϊόντων παγωτού (-2,2%), σπορελαίων (-21%), ελαιολάδου (-7,9%), αλεύρων (-4,3%), αντηλιακών (-15,4%) αλλά και φρέσκων σνακ (-18,6%).

Η μείωση των πωλήσεων σε παγωτό και αντηλιακά αποδίδεται και στον κακό καιρό που κάθε άλλο παρά καλοκαιρινός ήταν μέχρι τα μέσα Ιουνίου, ενώ η πτώση σε αξία των πωλήσεων στα σπορέλαια συνδέεται με την υποχώρηση της τιμής του προϊόντος που πέρυσι, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, είχε εκτοξευθεί σε ιστορικά υψηλά.

Όμως για την πλειονότητα των προϊόντων οι πωλήσεις το πρώτο εξάμηνο αυξήθηκαν με διψήφιο ποσοστό κυρίως ή αποκλειστικά λόγω των ανατιμήσεων.

Αναψυκτικά και sport drinks είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 13% και 23,8% αντίστοιχα. Στα σκληρά ποτά οι ανατιμήσεις έφεραν πρόσθετο τζίρο από 7,9% έως 20,5% ανάλογα με το ποτό, ενώ κατά 25,9% και 29,7% αυξήθηκαν οι πωλήσεις στις κατηγορίες καραμέλες και τσίχλες.

Με +24,2% έτρεξαν οι πωλήσεις των snacks, 12,9% του γάλακτος, 19,8% των αυγών, 16,9% των έτοιμων σαλατών, 12,8% των τυριών, 10,8% του βουτύρου, 20,9% των προϊόντων τομάτας, 33% οι πωλήσεις μαγιονέζας, 26,5% του ketchup, 8,9% του ελληνικού καφέ, 18,5% του συσκευασμένου κοτόπουλο και 14,2% των τυριών.

Εξίσου υψηλές, λόγω ανατιμήσεων, και οι πωλήσεις στα προϊόντα περιποίησης, με τα καλλυντικά να καταγράφουν αύξηση 30,4%, όπως και στα χαρτικά όπου καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες αυξήσεις, από 30,6% στο χαρτί κουζίνας έως 41,4% στις χαρτοπετσέτες.

Τα στοιχεία εξαμήνου επιβεβαιώνουν την κούρσα ανόδου των πωλήσεων λόγω πληθωρισμού και ανατιμήσεων, που σε κάποιες κατηγορίες είναι όχι μόνο πάνω από τον γενικό πληθωρισμό αλλά και πολύ πιο πάνω από τον πληθωρισμό στα είδη διατροφής.

Τον Ιούνιο ο πληθωρισμός υποχώρησε στο 1,8% από 2,8% τον Μάιο, ενώ ο πληθωρισμός στα είδη διατροφής (ψωμί, δημητριακά, κρέατα, γαλακτοκομικά, αυγά, έλαια, φρούτα κ.λπ.) κατέγραψε νέα άνοδο 12,2% σε σχέση με τον Ιούνιο του 2022 και +2,1% σε σχέση με τον Μάιο.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v