Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ποιος αναλαμβάνει τη διανομή του «Ούζο 12»

Νέα ανατροπή στους συσχετισμούς δυνάμεων στη διανομή αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα. Οι εξελίξεις στο τρίγωνο Coca Cola 3E, Καρούλιας και Beverage World.

Ποιος αναλαμβάνει τη διανομή του «Ούζο 12»

Νέα ανατροπή στους συσχετισμούς δυνάμεων στη διανομή αλκοολούχων ποτών στην Ελλάδα φέρνει η δημιουργία θυγατρικής εταιρείας στη χώρα μας από τον ιταλικό όμιλο Campari.

Ο μεγάλος χαμένος απ’ αυτή την αλλαγή είναι η Cοca Cola 3E, που έχει ενημερωθεί από την περασμένη άνοιξη ότι χάνει την αποκλειστική διανομή και πώληση στην ελληνική αγορά των αλκοολούχων ποτών Campari, Aperol, Bulldog κ.ά., η οποία χρονολογείται από τις αρχές του 2016. Ο βασικός λόγος διακοπής της συνεργασίας της Gruppo Campari με την Cοca Cola 3E συνδέεται με την απόφαση του ιταλικού οίκου να δραστηριοποιηθεί αυτόνομα στην εγχώρια αγορά και να ενισχύσει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων που διαθέτει σε αυτή.

Όμως η αυτόνομη παρουσία της Campari, με θυγατρική στην Ελλάδα, επηρεάζει και τη Β. Σ. Καρούλιας, που χάνει τη διανομή του «Ούζο 12». Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, τη διανομή του γνωστού ούζου την αναλαμβάνει η εταιρεία Beverage World, που σήμερα διανέμει μεταξύ άλλων τα προϊόντα Lavazza, Angostura, Appleton Estate, Frangelico, Crodino, AXIA, Mataroa, τη Chopin luxury vodka και την Calle 23, την ελληνική craft μπίρα VOREIA. Η Beverage World ανήκει στον όμιλο Φώτο Φωτιάδη, που δραστηριοποιείται σε Κύπρο, Ελλάδα, Ρουμανία, Κροατία και Σλοβενία και συνεργάζεται με Carlsberg, Diageo, Jose Cuervo, Danone, Gruppo Campari, Moet Hennessy, Osotspa, Lanson, Lavazza, Ασφαλιστικό κολοσσό ΑΧΑ κ.ά.

Το «Ούζο 12», η ιστορία του οποίου ξεκινάει στα μέσα του 18ου αιώνα, αν και το όνομά του το έλαβε το 1950 προς τιμήν του βαρελιού με το νούμερο 12, παράγεται στον Βόλο από την εταιρεία Καλογιάννης - Κούτσικος ΜΑΕ, θυγατρική του ομίλου Campari.

Πέρυσι οι πωλήσεις της Καλογιάννης - Κούτσικος ΜΑΕ διαμορφώθηκαν στα 14,978 εκατ.. ευρώ από 15,798 εκατ. ευρώ το 2021, με την εταιρεία να κάνει λόγο για αύξησή τους στην εσωτερική αγορά και μείωση των ενδοομιλικών πωλήσεων εξωτερικού κατά 2,267 εκατ. ευρώ, λόγω της εναρμόνισης τιμής των ενδοομιλικών συναλλαγών, σύμφωνα με τη μέθοδο που χρησιμοποιεί ο όμιλος Campari για την τεκμηρίωση των transfer pricing adjustment.

Το περιθώριο καθαρού κέρδους μειώθηκε κατά 41,36% εξαιτίας της αύξησης του κόστους προμήθειας αλκοόλης και υλικών συσκευασίας, τα αποτελέσματα προ φόρων υποχώρησαν κατά 42,34% στα 3,566 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη μειώθηκαν στα 2,766 εκατ. ευρώ από 4,976 εκατ. ευρώ.

Το business plan της εταιρείας για την επόμενη τριετία προβλέπει την επέκταση σε όλες τις αγορές όπου η κατηγορία του ούζου υπερβαίνει τα 10.000 κιβώτια ετησίως. Την οργανική ανάπτυξη του «Ούζο 12» και «12 Gold» στις κύριες αγορές του και την αύξηση του ποσοστού εκμετάλλευσης της παραγωγικής δυναμικότητας του εργοστασίου του Βόλου μέσω ανάπτυξης νέων προϊόντων ή/και μεταφορά τους από άλλα εργοστάσια του ομίλου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v