Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι πονοκέφαλοι της Pepsi με τα μερίδια αγοράς στην Ελλάδα

Οι προσδοκίες ότι θα ξεπεράσει σε διεθνές επίπεδο την κεφαλαιοποίηση της Coca Cola και οι χαμηλές πτήσεις στην εγχώρια αγορά. Πώς κινούνται τα μερίδια στις κρίσιμες κατηγορίες.

Οι πονοκέφαλοι της Pepsi με τα μερίδια αγοράς στην Ελλάδα

Αναλυτές της Wall Street, όπως ο Kaumil Gajrawala της Jefferies, εκτιμούν ότι η PepsiCo, με όχημα τη Fritolay, θα ξεπεράσει σε κεφαλαιοποίηση την Coca Cola

Στην Ελλάδα, πάλι, η μάχη με την Coca Cοla 3E είναι χαμένη ειδικά στη μικρή λιανική. Η Pepsi όχι μόνο δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει ποτέ τη σκιά του μεγαλύτερου παγκόσμιου αντιπάλου της, αλλά έχει υποβαθμιστεί αρκετά. Ακόμη και η προσπάθεια που κάνει το τελευταίο διάστημα με τη μερική επιστροφή της παραγωγής της στη χώρα -σ.σ. η ΕΨΑ από την περασμένη Άνοιξη ανέλαβε για λογαριασμό της PepsiCo Hellas την παραγωγή των αναψυκτικών ΗΒΗ σε κουτί αλουμινίου- αυτό δεν έχει αποτυπωθεί στις πωλήσεις.

Αντιθέτως τον Σεπτέμβριο η Pepsi υποχώρησε στην 5η θέση της κατανάλωσης με βάση τον όγκο πωλήσεων στη λιανική (σούπερ μάρκετ, μίνι μάρκετ, περίπτερα). Το μερίδιο της διαμορφώθηκε στο 5,6% -στο εννεάμηνο ήταν στο 6,5% από 6,7% το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

Πρώτη και με διαφορά παρέμεινε η Coca Cοla 3Ε που ελέγχει μερίδιο 60% στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών -το οποίο υποχωρεί στο 52% στα σούπερ μάρκετ και ξεπερνά το 75% στη μικρή λιανική-, στη δεύτερη θέση βρίσκονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με μερίδιο 9,5%, η ΛΟΥΞ καταλαμβάνει την τρίτη θέση με μερίδιο 7% και ο ΒΙΚΟΣ την τέταρτη με μερίδιο 5,8%.

Στην κατηγορία αναψυκτικών τύπου Cola όπου η Coca Cοla 3E ελέγχει μερίδιο 75%, το μερίδιο της Pepsico αν και υποχώρησε τον Σεπτέμβριο στο 6,6% -στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου ήταν στο 7%- η εταιρεία διατηρεί τις δυνάμεις της τα τελευταία χρόνια με ελαφρά άνοδο έναντι του 2021.

Όμως εκεί που έχει υποστεί τις μεγαλύτερες απώλειες είναι στα αναψυκτικά με γεύση, όπως είναι η πορτοκαλάδα. Η ΗΒΗ πορτοκάλι έχει υποστεί συντριπτική ήττα και το μερίδιο της έχει υποχωρήσει από 7% που ήταν το 2021 στο 3,1% τον Σεπτέμβριο και στο 5,1% το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου.

Εν αντιθέσει με την ΗΒΗ όλοι οι υπόλοιποι παίκτες της αγοράς εμφανίζουν ανάπτυξη. Η Fanta (Coca Cola) ελέγχει μερίδιο 40% στην κατηγορία των αναψυκτικών με γεύση πορτοκάλι, στο 21% είναι το μερίδιο της ΛΟΥΞ, στο 10% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, στο 8,1% του Βίκου, της ΕΨΑ στο 6,7%, του Κλιάφα στο 2,4% και της ΕΠΑΠ στο 2,8%.

Αντίστοιχη εικόνα και για την ΗΒΗ λεμόνι το μερίδιο της από 4,2% το 2021 υποχώρησε τον Σεπτέμβριο στο 1,9% και στο 2,8% στο εννεάμηνο.

Μοναδική εξαίρεση η πορεία της 7UP που έχει κερδίσει από το 2021 πάνω από 2 ποσοστιαίες μονάδες και το μερίδιο της ήταν στο 11,2% τον Σεπτέμβριο και στο 13,2% στο εννεάμηνο.

Πάντως παρά τις απώλειες που μετρά στα αναψυκτικά η PepsiCo Hellas με τα Lay’s, τα Ruffles και τα Doritos «είδε» πέρυσι τις πωλήσεις της να ξεπερνούν τα 201 εκατ. ευρώ καταγράφοντας ποσοστιαία αύξηση 17,69% έναντι του 2021 με τα καθαρά της κέρδη τα 5,739 εκατ. ευρώ από 4,172 εκατ. ευρώ το 2021.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v