Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι ανατιμήσεις δεν έκοψαν την όρεξη για... Coca Cola

Όγδοη πιο σημαντική αγορά για την Coca Cola HBC η Ελλάδα, στην οποία καταγράφηκε η τέταρτη υψηλότερη ποσοστιαία αύξηση στον όγκο πωλήσεων. Καταναλώσαμε 685,334 εκατ. λίτρα σε ένα χρόνο!

Οι ανατιμήσεις δεν έκοψαν την όρεξη για... Coca Cola

Πρωταθλητές στην κατανάλωση Coca Cola αναδείχτηκαν ακόμη μια χρονιά οι Ελληνες. Αυτό τουλάχιστον μαρτυρούν οι επιδόσεις της Coca Cola HBC στη χώρα, συγκρινόμενες με τις επιδόσεις που πέτυχε ο όμιλος στις υπόλοιπες αγορές που δραστηριοποιείται.

Ενδεικτικό της ισχυρής παρουσίας της Coca Cola HBC στην Ελλάδα και της διείσδυσης των προϊόντων της στη χώρα των 10,4 εκατομμυρίων καταναλωτών είναι ότι σε μια χρονιά που σημαδεύτηκε από ισχυρές πιέσεις στην κατανάλωση, λόγω των ανατιμήσεων, οι πωλήσεις της σε όγκο σημείωσαν ισχυρή ανάπτυξη. Μάλιστα παρά τις ανατιμήσεις -δύο μέσα στην περασμένη χρονιά- στις οποίες προχώρησε ο εμφιαλωτής στην Ελλάδα, αυτό δεν αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα για την αύξηση των κατ’ όγκο πωλήσεών του. 

Αντιθέτως με βάση τα στοιχεία που δημοσίευσε προ ολίγων ημερών η Coca Cola HBC, η κατανάλωση στην Ελλάδα αυξήθηκε 7% σε σχέση με το 2022. Πρόκειται για την υψηλότερη επίδοση μεταξύ των ανεπτυγμένων αγορών που δραστηριοποιείται η εταιρεία, όπου οι συνολικές πωλήσεις του σε όγκο υποχώρησαν κατά 2%. Μάλιστα είναι η τέταρτη υψηλότερη ποσοστιαία ανάπτυξη στο σύνολο των αγορών που έχει παρουσία ο όμιλος. Υψηλότερη ανάπτυξη σε σχέση με την κατανάλωση στην Ελλάδα καταγράφηκε στη Ρωσία (+39%), την Ουκρανία (+18%) και τη Λευκορωσία (+16%). 

Συνολικά την περασμένη χρονιά στην Ελλάδα καταναλώθηκαν 120,7 εκατομμύρια κιβώτια προϊόντος, από 112,8 εκατ. κιβώτια το 2022. Δηλαδή μέσα σε μια χρονιά καταναλώσαμε 2,896 δισεκατομμύρια μερίδες προϊόντων (ένα κιβώτιο αντιστοιχεί σε 24 μερίδες) ή 685,334 εκατ. λίτρα (ένα κιβώτιο αντιστοιχεί σε περίπου 5,678 λίτρα). Ποσότητα που αντιστοιχεί σε 65,8 λίτρα κατά κεφαλή κατανάλωση (σ.σ. η αναγωγή έχει γίνει με βάση τον συνολικό πληθυσμό της χώρας και δεν περιλαμβάνει τις τουριστικές ροές).

Η ανάπτυξη αυτή συντελέστηκε σε μια περίοδο όπου η εταιρεία προχώρησε σε δύο ανατιμήσεις. Ο πρώτος γύρος ανατιμήσεων, που μεσοσταθμικά ήταν 8,2%, πέρασαν στην κατανάλωση την περασμένη Άνοιξη και ο δεύτερος γύρος το περασμένο Φθινόπωρο, όπου η μεσοσταθμική αύξηση των τιμών ήταν 6,1% -η ποσοστιαία μεταβολή έχει προκύψει από τον υπολογισμό της μεταβολής τιμών (αύξηση, μείωση, σταθερή τιμή) στο σύνολο των 103 προϊόντων που περιελάμβανε τον περασμένο Οκτώβριο ο ανατιμημένος τιμοκατάλογος.  

Σε αυτές τις επιδόσεις, πέρα φυσικά από το βασικό της brand, την Coca Cola, έχει βοηθήσει το ευρύ χαρτοφυλάκιο προϊόντων που περιλαμβάνει αναψυκτικά, χυμούς, νερό, mixers, σνακ, αλκοολούχα ποτά, μπύρα και καφέ και η διείσδυσή της στο κανάλι του HORECA. 

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v