Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το κινεζικό στοίχημα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» με την Juneyao Air

Η έναρξη των πτήσεων από την Juneyao Air θεωρείται υψηλής σημασίας για την ενίσχυση του μεριδίου του μεγαλύτερου αεροδρομίου της χώρας στην αχανή αγορά της Ασίας.

Το κινεζικό στοίχημα του «Ελευθέριος Βενιζέλος» με την Juneyao Air

Στην ενίσχυση του μεριδίου του στην κινεζική αγορά και εν γένει στην Ασία ποντάρει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ) «Ελευθέριος Βενιζέλος» με την έναρξη του νέου δρομολογίου Αθήνα - Σαγκάη από την Juneyao Air, η οποία προχωρά στη σύναψη στρατηγικής συμφωνίας με την Aegean Airlines για πτήσεις κοινού κωδικού.

«Η ενίσχυση της σύνδεσης μεταξύ Ελλάδας και Κίνας είναι ένας από τους στρατηγικούς στόχους του αεροδρομίου της Αθήνας. Η Σαγκάη είναι το μεγάλο επιχειρηματικό και εμπορικό κέντρο της Κίνας και το να έχουμε μια άμεση σύνδεση είναι ένα τεράστιο βήμα. Είναι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα τόσο για τις επιχειρηματικές, όσο και για τις τουριστικές σχέσεις να συνδέεται η Αθήνα με το μεγαλύτερο και πιο σημαντικό επιχειρηματικό και εμπορικό κέντρο της Κίνας», τόνισε με αφορμή την εκτέλεση της πρώτης πτήσης Σαγκάη - Αθήνα ο διευθύνων σύμβουλος του ΔΑΑ, Γιάννης Παράσχης.

«Το timing αυτής της νέας σύνδεσης δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο μετά από μια δύσκολη περίοδο της πανδημίας η ζήτηση πια για την Αθήνα γενικότερα είναι πάρα πολύ ισχυρή. Ενώ η υπόλοιπη Ευρώπη το 2023 έκλεισε στο -5% σε σχέση με το 2019, τόσο η Αθήνα, όσο και η Ελλάδα βρίσκονται πάνω από το 2019 με διψήφιους ρυθμούς αύξησης», προσέθεσε.

Η ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης από την Κίνα είναι στοίχημα υψηλής στρατηγικής σημασίας για το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, δεδομένου ότι αποτελεί μία από τις κορυφαίες αγορές σε επίπεδο δαπανών στα καταστήματα του «Ελευθέριος Βενιζέλος». Μάλιστα, από το 2013 έως το 2019 η κινεζική αγορά κατέγραψε ισχυρότερους ρυθμούς ανάπτυξης ακόμη και από το ίδιο το αεροδρόμιο της Αθήνας.

Στόχος η υπέρβαση των 300 χιλιάδων

Ενδεικτικό της δυναμικής που έχει ανακτήσει η κινεζική αγορά μετά την ύφεση της πανδημίας του κορωνοϊού είναι το γεγονός ότι το 2023 κατάφερε να αναπληρώσει το 90% του 2019, παρά το γεγονός ότι έκανε την επανεμφάνισή της στον τουριστικό χάρτη μόλις τον περασμένο Αύγουστο, έπειτα από την πλήρη άρση των σχετικών περιορισμών.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2019 η επιβατική κίνηση μεταξύ Κίνας και Ελλάδας διαμορφώθηκε στις 300 χιλιάδες. «Η κινεζική αγορά είναι μία από τις 20 μεγαλύτερες πλέον αγορές από την Αθήνα, έχει ανακτήσει μέσα στο 2023 το 90% της κίνησης του 2019», τόνισε ο Γ. Παράσχης.

Μάλιστα, η απόφαση για την έναρξη των απευθείας δρομολογίων μεταξύ της ελληνικής πρωτεύουσας και του μεγαλύτερου εμπορικού κέντρου της Κίνας ελήφθη το 2019, ωστόσο, η υγειονομική κρίση ανέστειλε τα πλάνα της Juneyao Air για περαιτέρω επέκταση στην Ευρώπη.

«Για εμάς, το αεροδρόμιο, την πόλη και τη χώρα, είναι μια εξαιρετική εξέλιξη, είναι μια πάρα πολύ σημαντική αυτή η σύνδεση. Οι συζητήσεις για την έναρξη αυτής της σύνδεσης ξεκίνησαν το 2018. Η εταιρεία είχε λάβει την απόφαση να συνδέσει τη Σαγκάη με την Αθήνα στο τέλος του 2019 και επρόκειτο να ξεκινήσει τον Ιούνιο του 2020», επεσήμανε η διευθύντρια Επικοινωνίας και Μάρκετινγκ του ΔΑΑ, Ιωάννα Παπαδοπούλου.

«Σε μια αγορά στρατηγικής σημασίας όπως είναι η Κίνα, η Σαγκάη έχει έως τώρα καταγράψει τα υψηλότερα ποσοστά κίνησης μέσω ενδιάμεσων προορισμών στην Αθήνα, συνεπώς η έναρξη της νέας απευθείας σύνδεσης για πρώτη φορά, αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές αναπτυξιακές εξελίξεις για το αεροδρόμιό μας, την πόλη μας και τη χώρα», συμπλήρωσε.

Το δρομολόγιο Σαγκάη – Αθήνα είναι το τρίτο δρομολόγιο της Juneyao Air προς την Ευρώπη, αφού η κινεζική εταιρεία συνδέει ήδη τη Σαγκάη, το μεγαλύτερο και πιο δυναμικό οικονομικό κέντρο της Κίνας και την Henan, την κεντρική επαρχία με τη μεγαλύτερη αναπτυξιακή δυναμική της ασιατικής χώρας, με το Ελσίνκι και το Μιλάνο.

Μάλιστα, στόχος της αεροπορικής είναι η έναρξη απευθείας πτήσεων και προς το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Βρυξέλλες, αρχής γενομένης από το καλοκαίρι. Στην κατεύθυνση, δε, ενίσχυσης της τουριστικής κίνησης από την Κίνα προς την Ελλάδα και την Ευρώπη εν γένει, η Juneyao Air προχωρά σε σύναψη συμφωνίας για πτήσεις με χρήση κοινών κωδικών (code-share) με την Aegean Airlines, τον μεγαλύτερο εθνικό αερομεταφορέα.

«Τόσο εμείς όσο και η ελληνική πολιτεία έχουμε σημαντικά σχέδια για την προβολή της χώρας και την ενίσχυση του ρεύματος από την κινεζική αγορά, αλλά και από την Αθήνα και την Ελλάδα στην Κίνα», είπε ο Γ. Παράσχης.

Από την πλευρά του ο Wang Junjin, πρόεδρος της Juneyao Air, είπε: «Με τη συνδρομή της υποστήριξης και της ουσιαστικής συνεργασίας όλων των μερών, το δρομολόγιο Σαγκάη – Αθήνα της Juneyao Air, για το οποίο απαιτήθηκαν τέσσερα έτη προετοιμασίας, εγκαινιάσθηκε με επιτυχία. Αυτό οφείλεται στην κοινή προσπάθεια των ηγεσιών των δύο χωρών, της Κίνας και της Ελλάδας, οι οποίες συνέχισαν να προωθούν την ισχυρή ανάπτυξη των διμερών σχέσεων, την ενίσχυση των αποτελεσμάτων της οικονομικής συνεργασίας, την προάσπιση της αμοιβαίας κατανόησης και εκμάθησης, καθώς και τη δημιουργία της “μιας Ζώνης και ενός Δρόμου”, η οποία παρέχει μια σταθερή βάση εμπιστοσύνης για να πραγματοποιούμε το δρομολόγιο Σαγκάη-Αθήνα μακροπρόθεσμα».

Επεσήμανε, δε, πως στους άμεσους στόχους της εταιρείας περιλαμβάνεται η εκτέλεση πτήσεων σε καθημερινή βάση μεταξύ Αθήνας και Σαγκάης, λέγοντας πως «η Ελλάδα ήταν πάντα από αγαπημένους τουριστικούς προορισμούς για Κινέζους».

Το προφίλ των Κινέζων

Σύμφωνα με τα τελευταία δημογραφικά στοιχεία για την κινεζική αγορά, όπως αυτά προκύπτουν από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος», οι Κινέζοι ταξιδεύουν κατά κύριο λόγο για αναψυχή. Ο μέσος όρος των ταξιδιών τους στην Ελλάδα είναι 12 ημέρες, εκ των οποίων τις 4 τις αφιερώνουν στην Αθήνα. Πρόκειται, δε, για ταξιδιώτες υψηλής δαπάνης, γεγονός υψηλής σημασίας για τον ελληνικό τουρισμό.

Σε ό,τι αφορά τη Juneyao Air, η εταιρεία «πετάει» σήμερα σε περίπου 200 προορισμούς στην Ασία και στην Ευρώπη, με σύγχρονο στόλο 95 αεροσκαφών. Η Juneyao Air έγινε η πρώτη κινεζική ιδιωτική αεροπορική εταιρεία που εκτελεί διηπειρωτικές πτήσεις από τον Ιούνιο του 2019, με την καθημερινή σύνδεση της Σανγκάης με το Ελσίνκι. Από τον μεγαλύτερο κόμβο/βάση της στην Σαγκάη, η εταιρεία επιχειρεί με 7 αεροσκάφη, ενώ 2 ακόμη αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν ως το τέλος του 2024.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v