Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Ζυγίζει την απόφαση για το Gigafactory του 1,5 δισ. ευρώ η Sunlight

Εργοστάσιο-γίγαντα κατασκευής μπαταριών λιθίου για εφαρμογές «πράσινης τεχνολογίας» θα κατασκευάσει η εταιρεία. Αναζητείται τόπος μεταξύ Δυτ. Μακεδονίας και... Γαλλίας. Πιλοτική επένδυση γραμμής στοιχείων λιθίου στην Ξάνθη.

Ζυγίζει την απόφαση για το Gigafactory του 1,5 δισ. ευρώ η Sunlight

Στην κατασκευή gigafactory παραγωγής μπαταριών (στοιχείων) λιθίου, με χρήση σε εφαρμογές πράσινης τεχνολογίας (φωτοβολταϊκά, ηλεκτρικά αυτοκίνητα κ.ά.). προχωρά, όπως είναι γνωστό, η Sunlight.

Στο τραπέζι, παραμένει ως επιλογή η επένδυση -προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ- να γίνει στη Δυτική Μακεδονία. Όμως εξετάζεται, όπως έχει γνωστοποιήσει πριν μερικούς μήνες ο Λάμπρος Μπίσαλας, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Sunlight, ακόμα μια λύση.

Μιλώντας στο περιθώριο της εκδήλωσης για την υπογραφή της δανειακής σύμβασης της Sunlight με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) είχε αναφέρει πως η διοίκηση του ομίλου βρίσκεται σε συζητήσεις με τη γαλλική κυβέρνηση, η οποία προσφέρει επιδότηση 700 εκατ. ευρώ, εάν γίνει η επένδυση εκεί. Από τότε όμως η διοίκηση του ομίλου Sunlight δεν έχει καταλήξει ακόμα.

Πιλοτική γραμμή στην Ξάνθη

Παράλληλα, σε εξέλιξη είναι η επένδυση 150 εκατ. ευρώ που υλοποιείται στην πιλοτική γραμμή λιθίου στο εργοστάσιο της Ξάνθης. Στόχος μέχρι τέλος Ιουνίου να ξεκινήσει η παραγωγή στοιχείων λιθίου για σκοπούς έρευνας και ανάπτυξης.

Η Ευρώπη καλείται να ανταποκριθεί στην αυξημένη ζήτηση μπαταριών. Στο πλαίσιο αυτό, εκεί που θα κάνει «focus» η εταιρεία το επόμενο διάστημα είναι στο Energy Storage System. Υπενθυμίζεται πως η Sunlight Group, μέλος του Ομίλου Olympia, πριν λίγες ημέρες ανακοίνωνε πως εντάσσεται στην Upcell Alliance, με στόχο να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της βιομηχανίας μπαταριών στην Ευρώπη.

Αξίζει να σημειωθεί πως μέσα στην εβδομάδα πραγματοποιήθηκε εκδήλωση στις εγκαταστάσεις του εργοστασίου στην Ξάνθη, με τη συμμετοχή αρκετών εταιρειών όπως της Intrakat και της ΔΕΗ, όπου υπήρξαν συζητήσεις σε σχέση με τις επενδύσεις στις μπαταρίες λιθίου.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v