Το αποτύπωμα της Ακτωρ Παραχωρήσεις πριν την πώληση

Συγκλίνουσες εκτιμήσεις αναγνωρίζουν ως θέμα ημερών τη μεταβίβαση του χαρτοφυλακίου και του ισολογισμού του κλάδου στον όμιλο Aktor. H επίπτωση από την απώλεια της Αττικής Οδού και οι νέοι διαγωνισμοί που διεκδικεί.

Το αποτύπωμα της Ακτωρ Παραχωρήσεις πριν την πώληση

Εικόνα των επιδόσεων της Άκτωρ Παραχωρήσεις -μετά τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, τις μικρές ανακατατάξεις σε ποσοστά σε υπόλοιπες παραχωρήσεις, αλλά και των κινήσεων των βασικών μετόχων- δόθηκε με την ανακοίνωση αποτελεσμάτων του ομίλου Ελλάκτωρ.

Ο τομέας, ως γνωστόν, βρίσκεται σε καθεστώς πώλησης, με τον όμιλο Aktor να έχει αποκλειστική διαπραγμάτευση για την απόκτηση των assets του εν λόγω χαρτοφυλακίου έργων σταθερών ταμειακών ροών (κυρίως Παραχωρήσεις).

Η καταληκτική περίοδος διαπραγματεύσεων είναι στις 30 Απριλίου και συγκλίνουσες πληροφορίες αναφέρουν πως οι οριστικές υπογραφές είναι θέμα ημερών. Ασφαλώς η οριστικοποίηση της μεταβίβασης υπόκειται σε κανονιστικές αιρέσεις (π.χ. έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού), παράμετροι που ωστόσο δεν επηρεάζουν το deal, καθώς το μέγεθος της Aktor στον κλάδο τώρα αναπτύσσεται, χωρίς να υποδηλώνει κινδύνους συγκέντρωσης.

Σε ό,τι αφορά τα αποτελέσματα των Παραχωρήσεων του ομίλου Eλλάκτωρ στο τέλος του 2024, είναι ασφαλώς επηρεασμένα από τη μη ενοποίηση για το δ’ τρίμηνο της σύμβασης της Αττικής Οδού (σ.σ. υπενθυμίζεται πως στις 6 Οκτωβρίου 2024 ολοκληρώθηκε η fast track μεταβίβαση στον νέο Παραχωρησιούχο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).

Έτσι, τα έσοδα του κλάδου διαμορφώθηκαν στα 249,2 εκατ. ευρώ, έναντι 283 εκατ. ευρώ το 2023, παρουσιάζοντας μείωση 11,9%. Τα κέρδη EBITDA του κλάδου των Παραχωρήσεων το 2024 ανήλθαν σε 166,8 εκατ. ευρώ έναντι 180,2 εκατ. ευρώ το 2023, μειωμένα κατά 7,4%. Το περιθώριο EBITDA διαμορφώθηκε σε 67% το 2024 έναντι 64% το 2023. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν πέριξ των 63,7 εκατ. ευρώ.

Το χαρτοφυλάκιο της Ακτωρ Παραχωρήσεις διαθέτει συμμετοχή στον αυτοκινητόδρομο Μορέας (71,7%), μερίδιο 27,7% στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου (και 29,48% στη λειτουργία της), 22,22% στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και 20,48% στην Ολυμπία Οδό.

Συμμετέχει επίσης με 60% στον οδικό έργο ΣΔΙΤ Καλαμάτα-Μεθώνη (σ.σ. όπου το 40% ελέγχεται από την Aktor) και με 40% στο επίσης οδικό έργο ΣΔΙΤ του ΒΟΑΚ. Επίσης, σε κοινοπραξία με την Άβαξ έχει αναλάβει το αρδευτικό ΣΔΙΤ Ταυρωπού. Παρ' όλα αυτά μεταβίβασε στη REDS (Reggerborgh) τη σύμβαση Παραχώρησης της Μαρίνας Αλίμου. Συνολικά η νυν διοίκηση αναφέρει πως συμμετέχει αυτόνομα και κοινοπρακτικά στη διεκδίκηση έργων συνολικού προϋπολογισμού άνω των 6 δισ.

Υπενθυμίζεται ότι, τον Δεκέμβριο 2024, η Άκτωρ Παραχωρήσεις προχώρησε στην έκδοση Κοινού Εμπραγμάτως Εξασφαλισμένου Ομολογιακού Δανείου ποσού 275 εκατ. ευρώ για την αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου δανεισμού και την κάλυψη γενικών επιχειρηματικών της σκοπών, όπως και η επιστροφή κεφαλαίου στους νυν μετόχους της.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v