Σημειακές παρεμβάσεις για την αποσυμφόρηση της Αττικής Οδού εισηγείται στην ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η παραχωρησιούχος Νέα Αττική Οδός, 100% θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως επιβεβαίωσε χθες στο περιθώριο της τακτικής Γ.Σ. των μετόχων του ομίλου, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Γιώργος Περιστέρης.
«Εισηγούμαστε προτάσεις που ελπίζουμε να γίνουν δεκτές» σημείωσε, χωρίς να δώσει αναλυτική ενημέρωση, ωστόσο το θέμα έχει ως γνωστόν τεθεί επί τάπητος, καθώς δεν υπάρχει το εργαλείο της τιμολογιακής πολιτικής (σ.σ. χρονοχρέωση στο κόμιστρο διέλευσης ή αυξήσεις), δεδομένου ότι εκ της σύμβασης το τιμολόγιο παραμένει «παγωμένο» για μια πενταετία από την έναρξη της Παραχώρησης, ήτοι έως τον Οκτώβριο του 2029.
Πέρα από το αντικειμενικό ωστόσο ζήτημα κυκλοφορίας, η προσάρτησης της Αττικής Οδού κατέστησε τον όμιλο έναν από τους μεγαλύτερους παραχωρησιούχους στη Νότια Ευρώπη, από την οποία αναμένει άμεσα χρηματικές διανομές της τάξης των 60 εκατ. ευρώ εντός του 2025.
Πέραν αυτού, ο όμιλος προσβλέπει σε περαιτέρω ενίσχυση της ήδη διακριτής θέσης του στα οδικά έργα Παραχώρησης, εκτιμώντας πως έως το τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της Εγνατίας Οδού (σ.σ. η σύμβαση υπεγράφη τον Μάρτιο του 2024, αλλά οι εκκρεμότητες εκ μέρους του δημοσίου δεν έχουν επιτρέψει τη μεταβίβαση του οδικού άξονα), ούτως ώστε να αποδώσει και το σχετικό τίμημα του 1,2-1,3 δισ. ευρώ στο δημόσιο, αλλά και το 2026 να αρχίσει να ενσωματώνει την απόδοση της επένδυσης.
Επιπλέον έως το τέλος του γ’ τριμήνου του 2025 αναμένεται να ολοκληρωθεί και το οικονομικό κλείσιμο για το μεσαίο τμήμα Παραχώρησης του ΒΟΑΚ, καθώς εκκρεμεί η εκπλήρωση προϋποθέσεων και από τις ευρωπαϊκές αρχές, σύμφωνα με τον κ. Μ. Μουστάκα, γενικό διευθυντή Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του ομίλου.
Ο κ. Περιστέρης πρόσθεσε δε ότι «είμαστε επισπεύδοντες όσον αφορά την ολοκλήρωση της διαδικασίας γιατί έχουμε δεσμευμένα κεφάλαια που θα πρέπει να επενδυθούν για να αποδώσουν».
Σημειώνεται πως παρά την πρόβλεψη διοδίων στη φάση κατασκευής του μεσαίου τμήματος του ΒΟΑΚ, η ωρίμαση της απόδοσης είναι μακροχρόνια, καθώς μεσολαβεί η φάση μελέτης και κατασκευαστικής δραστηριότητας.
Ερωτηθείς σχετικά με νέα έργα σταθερών ταμειακών ροών, η διοίκηση του ομίλου αναφέρθηκε στο ευρύ φάσμα έργων ΣΔΙΤ που ήδη έχουν δημοπρατηθεί, αλλά υπογράμμισε πως δεν υπάρχει νεότερο εκ μέρους της πολιτείας όσον αφορά τον θεσμό των Πρότυπων Προτάσεων και ως εκ τούτου των πιθανών νέων δημοπρατήσεων έργων (σ.σ. επέκτασης Αττικής Οδού και του άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα).
Η κατασκευή
Ο όμιλος έχει χτίσει, ως γνωστόν, υψηλό ανεκτέλεστο έργων ύψους 6,7 δισ. ευρώ, το οποίο αναπτύσσεται περαιτέρω με νέες συμβάσεις, όπως αυτές για δύο σιδηροδρομικά έργα στη Ρουμανία (σε κοινοπραξία με την Alstom), όπου ανακηρύχθηκε προσωρινός μειοδότης.
Πρόκειται για συμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ περίπου με ΦΠΑ, που αφορούν τον σχεδιασμό και την πλήρη ανάταξη της σιδηροδρομικής γραμμής Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeș, μέρος του διαδρόμου Orient/East Mediterranean, συνολικού μήκους 83 χλμ. Φορέας δημοπράτησης των έργων είναι ο κρατικός διαχειριστής σιδηροδρομικών υποδομών CFR. Η διάρκεια εκπόνησης των μελετών είναι 12 μήνες, ενώ η διάρκεια κατασκευής ορίζεται σε 36 μήνες.
Ακολουθήστε το Euro2day.gr στο Google News!Παρακολουθήστε τις εξελίξεις με την υπογραφη εγκυρότητας του Euro2day.gr
FOLLOW USΑκολουθήστε τη σελίδα του Euro2day.gr στο LinkedinΤα εν λόγω έργα περιλαμβάνουν τα εξής τμήματα:
- LOT 1: Craiova - Filiași, με προϋπολογισμό 543.448.600 ευρώ.
- LOT 2: Filiași - Igiroasa, με προϋπολογισμό 449.206.363 ευρώ.
Πέραν του παραπάνω συμβολαίου, ο όμιλος τρέχει σειρά δημόσιων και ιδιωτικών έργων (από τα έργα αποκατάστασης στη Θεσσαλία έως τη μονάδα ηλεκτροπαραγωγής στην Κομοτηνή, και από τις μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων και αντλησιοταμίευσης έως κτιριακά έργα).
Ειδική αναφορά έγινε στην κατασκευή του IRC στο Ελληνικό (συνεπένδυση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Hard Rock στο οικόπεδο του Ελληνικού), με τον κ. Περιστέρη να αναφέρει πως το έργο προχωρά κανονικά και με ταχείς ρυθμούς ώστε να είναι έτοιμο το 2028, καθώς «αφού το κατασκευάζει η ΤΕΡΝΑ θα είναι εντός χρονοδιαγράμματος».
Ο επικεφαλής του ομίλου επιβεβαίωσε πως έχει κατατεθεί προσφορά για την κατασκευή του Ellinikon Mall, χωρίς ωστόσο να επιβεβαιώνει τις πληροφορίες πως είναι προτιμητέος ανάδοχος για την κατασκευή του, παραπέμποντας το θέμα στη δικαιοδοσία της Lamda Develοpment.