Η εταιρεία από τη Χαλκίδα που συνδέει Amazon, Starbucks και H&B

Πώς η VRoubis, μια επιχείρηση από τη Δροσιά Χαλκίδας, επιχειρεί να δημιουργήσει μια νέα κατηγορία ροφημάτων. Το πλάνο πενταετίας και η κρούση επενδυτών.

Η εταιρεία από τη Χαλκίδα που συνδέει Amazon, Starbucks και H&B

Το 2009, την ώρα που η Ελλάδα έμπαινε στη βαθιά οικονομική κρίση, ένας πρώην προπονητής τένις αποφάσισε να κάνει κάτι που, στα χαρτιά, έμοιαζε παράλογο. Να επενδύσει στην παραγωγή ενός ροφήματος που δεν υπήρχε καν ως κατηγορία στην αγορά.

Ο Βασίλης Ρουμπής δεν είχε πλάνο. Είχε μόνο μια ιδέα, ένα φυσικό ρόφημα που θύμιζε λεμονάδα, φτιαγμένη στο χέρι. Ξεκίνησε να το ανακατεύει στην κουζίνα του σπιτιού του, όπως λέει ο ίδιος. Το προσέφερε σε φίλους, πελάτες από τη δουλειά του στα φίλτρα νερού, και σύντομα έφτασε σε ένα ζαχαροπλαστείο στη Θεσσαλονίκη. Εκεί, εμφιαλώθηκε το πρώτο μπουκάλι Bfresh.

Το 2013, που παιζόταν στα «ζάρια» των Βρυξελλών η παραμονή της χώρας στο ευρώ, με 1.000 ευρώ μετρητά και έναν πυρήνα 100 πελατών από το HORECA, έστησε τη δική του παραγωγή. «Δεν είχα κεφάλαια. Είχα μόνο τη σεζόν και το ρίσκο», θυμάται.

Το προϊόν άρεσε. Πολύ.

Μέχρι το 2017, η εταιρεία είχε αγγίξει τα 2 εκατ. ευρώ τζίρο. «Δεν ξέραμε πού να βάλουμε τα λεφτά. Με τα capital controls, τα κρύβαμε όπου βρίσκαμε», λέει γελώντας. Η μετάβαση στα RTD έγινε το 2019 και μόλις ξεκίνησε, ήρθε ο κορωνοϊός. Ο τζίρος μηδενίστηκε, αλλά ο Ρουμπής δεν πάτησε φρένο. Το αντίθετο. Επένδυσε.

Σήμερα, σε μια έκταση 25 στρεμμάτων στη Δροσιά Χαλκίδας, έχει χτίσει το εργοστάσιο που ονειρευόταν 15 χρόνια πριν. «Για εμένα δεν υπάρχει "σταματώ". Πρέπει να προχωράς», λέει. Η επένδυση ξεπέρασε τα 3,15 εκατ. ευρώ, με ίδια κεφάλαια και τραπεζική συμμετοχή. Μόνο η αγορά γης κόστισε μισό εκατομμύριο. Το εργοστάσιο εμφιαλώνει 10.000 φιάλες την ώρα.

Η Vroubis διαθέτει σήμερα πάνω από 100 κωδικούς προϊόντων, από λεμονάδες με τζίντζερ έως λειτουργικά «σφηνάκια» ευεξίας. Είναι σε 1.200 σημεία HORECA, με 2.500 συνεργάτες και κάνει PL συνεργασίες με μεγάλα δίκτυα.

Τα προϊόντα κυκλοφορούν στα καταστήματα του Θανόπουλου, στο Βιολογικό Χωριό, ακόμα και στα Starbucks Ελλάδας, σύντομα ξεκινά συνεργασία με το marketplace της Amazon, ενώ είναι σε συζητήσεις με τον όμιλο Φoυρλή για την τοποθέτησή του προϊόντος στα καταστήματα της Holland & Barrett που αναπτύσσει σε Ελλάδα, Ρουμανία και Βαλκανικές χώρες.

Εφέτος, η εταιρεία «τρέχει» με ανάπτυξη 25%, φτάνοντας τα 3,3 εκατ. ευρώ σε τζίρο. Το EBITDA, όπως ανέφερε ο ιδιοκτήτης, αγγίζει τις 700 χιλιάδες ευρώ, ενώ το 10% του κύκλου εργασιών προέρχεται από εξαγωγές σε Βρετανία, Γερμανία, Σουηδία και Βέλγιο.

Σε ό,τι αφορά την αγορά των λειτουργικών ροφημάτων εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 250 δισ. δολάρια έως το 2030, οπότε τα 3,3 εκατ. ευρώ του φετινού τζίρου και τα 10 εκατ. ευρώ στα οποία στοχεύει σε βάθος πενταετίας είναι σταγόνα στον ωκεανό. Ωστόσο, όπως λέει ο επικεφαλής της εταιρείας, έχει δεχθεί κρούση από επενδυτές, fund και στρατηγικούς, και φαίνεται ανοικτός σε ενδεχόμενο συνεργασιών, υπό την προϋπόθεση ότι αυτή η συμφωνία θα αποβεί προς όφελος της περαιτέρω ανάπτυξης της εταιρείας του.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο