Τ. Ολυμπιακή: Έμφαση στη διασφάλιση ρευστότητας

Στην εξυπηρέτηση των υποχρεώσεών του, με διατήρηση της αναγκαίας ρευστότητας, επικεντρώνει την προσοχή του αυτήν την περίοδο ο όμιλος της Τεχνικής Ολυμπιακής.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
Τ. Ολυμπιακή: Έμφαση στη διασφάλιση ρευστότητας
Στην εξυπηρέτηση των υποχρεώσεών του, με διατήρηση της αναγκαίας ρευστότητας, επικεντρώνει την προσοχή του αυτήν την περίοδο ο όμιλος της Τεχνικής Ολυμπιακής, ο οποίος μετά την περιπέτεια στις ΗΠΑ και την κατάρρευση της εκεί θυγατρικής Technical Olympic προσπαθεί να αποφύγει τα χειρότερα και να βρει εκ νέου τον βηματισμό του.

Στο πλαίσιο αυτό, πιέζει για την είσπραξη των οφειλομένων και συνάμα φροντίζει να καταβάλει έγκαιρα τα ποσά που ο ίδιος χρωστά σε προμηθευτές και τράπεζες. Μάλιστα, όπως τονίζει στον «Μ» υψηλόβαθμο στέλεχος της Τεχνικής Ολυμπιακής, πολιτική του ομίλου είναι να πληρώνει με επιταγές ημέρας, εφόσον φυσικά κάτι τέτοιο είναι εφικτό.

Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί πως το Δημόσιο, το οποίο αποτελεί τον κύριο εργοδότη της Τεχνικής Ολυμπιακής και της θυγατρικής Μοχλός, οφείλει σήμερα περίπου 40 εκατ. ευρώ για έργα που έχουν ήδη παραδοθεί από τις δύο εισηγμένες. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται και έργα που έγιναν για τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας του 2004, με το ύψος του οφειλόμενου ποσού για τις συγκεκριμένες υποδομές να ανέρχεται σε 8 εκατ. ευρώ.

Τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου, σύμφωνα με τη λογιστική κατάσταση εννεαμήνου του 2008, στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου ήταν της τάξεως των 12,3 εκατ. ευρώ.

Το σχέδιο διάσωσης από την κρίση περιλαμβάνει επίσης την ενίσχυση του τομέα των κατασκευών με την ανάληψη νέων έργων και παράλληλα την ενίσχυση του τουριστικού τομέα με τη μεγαλύτερη αξιοποίηση του συγκροτήματος Πόρτο Καρράς στη Χαλκιδική.

Ως προς το πρώτο, ο κατασκευαστικός όμιλος μέσω της θυγατρικής Μοχλός διαθέτει σήμερα ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων ύψους 190 εκατ. ευρώ. Τα 70 εκατ. ευρώ εξ αυτών αφορούν σε τρεις συμβάσεις για δημόσια έργα που υλοποιεί ο όμιλος στη Ρουμανία. Εκεί η Μοχλός δραστηριοποιείται με υποκατάστημα το οποίο συμμετέχει αυτήν τη στιγμή σε περίπου δέκα διαγωνισμούς επιλογής αναδόχου (οι επτά έχουν να κάνουν με έργα για το ρουμανικό δημόσιο).

Στην Ελλάδα η Μοχλός έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για το έργο επέκτασης της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά, προϋπολογισμού 515 εκατ. ευρώ. Το έργο διεκδικεί σε συνεργασία με τον ισπανικό οίκο Dragados, με τον οποίο δεν θα αποτελέσει έκπληξη αν η ελληνική κατασκευαστική συνεργαστεί και στο μέλλον. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, πως η Μοχλός εξετάζει το ενδεχόμενο να λάβει μέρος και στον διαγωνισμό για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, φυσικά σε συνεργασία με άλλες εταιρίες. 

ΠΡΩΤΑ ΤΟ ΠΤΥΧΙΟ 7ης ΤΑΞΗΣ, ΜΕΤΑ ΠΙΘΑΝΗ ΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟ Χ.Α.

Στα εκκρεμή θέματα για τον όμιλο, και ειδικότερα για τη θυγατρική Μοχλός, περιλαμβάνονται η εξασφάλιση παραμονής στην ανώτερη εργοληπτική κατηγορία και η πιθανότητα εξόδου της μετοχής της από το χρηματιστήριο.
 
Η Μοχλός σχεδιάζει να υποβάλει εντός του επόμενου διμήνου στο ΥΠΕΧΩΔΕ την αίτηση επανάκρισης του πτυχίου της και σύμφωνα με τα στελέχη της τα στοιχεία της εξασφαλίζουν τη διατήρηση της θέσης της στην 7η τάξη του ΜΕΕΠ.

Μετά την απόκτηση του νέου πτυχίου, η διοίκηση της Μοχλός θα εξετάσει το ενδεχόμενο εξόδου από το Χ.Α. είτε αυτής καθεαυτήν της εταιρίας είτε μόνο του κατασκευαστικού τομέα μέσω της απόσχισής του και της εισφοράς του σε μη εισηγμένη επιχείρηση.

Υπενθυμίζεται πως το τελευταίο αυτό ενδεχόμενο είχε αρχίσει να υλοποιεί πέρυσι η Μοχλός, ύστερα από σχετική απόφαση της γενικής της συνέλευσης η οποία προέβλεπε την απόσχιση του κατασκευαστικού κλάδου και την εισφορά του στη θυγατρική Στροφίλι Τεχνική.
 
Το εν λόγω σχέδιο προέβλεπε, επίσης, την εισφορά στη Μοχλός, που θα παρέμενε εντός του Χ.Α. χωρίς τον τομέα των κατασκευών, και του κλάδου εκμετάλλευσης ξενοδοχείων της εταιρίας Πόρτο Καρράς Σιθωνία Μπιτς.
 
Ωστόσο, το πλάνο αυτό δεν προχώρησε αφού η διοίκηση της Τεχνικής Ολυμπιακής το θεώρησε ασύμφορο υπό τις παρούσες συνθήκες. Πάντως, το συγκεκριμένο σενάριο δεν αποκλείεται να επανέλθει αν οι επικεφαλής του ομίλου κρίνουν πως το ευνοεί η οικονομική και χρηματιστηριακή κατάσταση. 

--- Καθυστέρηση κρατήσεων και συμβόλαια time sharing

Ο δεύτερος πυλώνας στον οποίο στηρίζει τις ελπίδες του για ανάκαμψη ο όμιλος της Τεχνικής Ολυμπιακής είναι ο τομέας του τουρισμού, όπου έχει παρουσία μέσω του συγκροτήματος Πόρτο Καρράς.

Η οικονομική κρίση, ωστόσο, φαίνεται να κάνει δύσκολα τα πράγματα με δεδομένο ότι φέτος αναμένεται σημαντική πτώση της τουριστικής κίνησης. Ήδη παρατηρείται καθυστέρηση στο πρόγραμμα κρατήσεων του συγκροτήματος Πόρτο Καρράς, αν και από την πλευρά της εταιρίας υποστηρίζουν ότι δεν θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα, καθώς υπολογίζεται πως οι όποιες απώλειες δεν θα είναι σημαντικές.

Στο πλαίσιο αυτό, δεν αποκλείεται το Πόρτο Καρράς να αναπροσαρμόσει τις τιμές του, προκειμένου να διασφαλίσει πληρότητα στις ξενοδοχειακές μονάδες του. Επισημαίνεται πως για να προωθήσει το προϊόν της και να προσελκύσει πελάτες στο Πόρτο Καρράς η Τεχνική Ολυμπιακή ξεκίνησε τη λειτουργία υποκαταστήματος στη Μόσχα. Εδώ θα πρέπει να αναφερθεί πως η ρωσική αγορά είναι μία από τις βασικές πηγές εξασφάλισης τουριστών για το Πόρτο Καρράς, αφού οι Ρώσοι αποτελούν περίπου το 20% των επισκεπτών του συγκροτήματος.

Παράλληλα με την προσπάθεια εξασφάλισης τουριστών, η Τεχνική Ολυμπιακή έχει αρχίσει την προώθηση προγράμματος time sharing στο ξενοδοχείο Σιθωνία, όπου στεγάζεται και το καζίνο του συγκροτήματος και επομένως λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Ήδη έχουν υπογραφεί οι πρώτες συμβάσεις time sharing, οι περισσότερες εκ των οποίων έχουν διάρκεια 15 ετών.

Με τον τρόπο αυτόν, ο όμιλος επιδιώκει να εξασφαλίσει άμεσα έσοδα και ταυτόχρονα πελάτες που θα επισκέπτονται σε τακτική βάση το Πόρτο Καρράς. Επιπλέον, σχεδιάζει να προωθήσει τον θεματικό τουρισμό (γκολφ, συνέδρια) ώστε να επιμηκύνει όσο το δυνατόν περισσότερο την τουριστική σεζόν.

Τέλος, στα πλάνα του ομίλου συμπεριλαμβάνεται πάντα και το σχέδιο δημιουργίας πολυτελών παραθεριστικών κατοικιών. Αυτό η Τεχνική Ολυμπιακή προτίθεται να το βάλει σε εφαρμογή μετά την έγκριση του ειδικού χωροταξικού πλαισίου για τον τουρισμό. Μάλιστα, η προώθηση των επενδύσεων αυτών είναι πιθανόν να αποτελέσει το «κλειδί» για την πώληση μέρους ή ακόμη και ολόκληρου του Πόρτο Καρράς, δεδομένης της υπεραξίας που αυτό θα έχει αποκτήσει.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v