Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΝΕΛ: Το business plan και η «υπόθεση ταμπλό»

Για πρώτη φορά άνοιξε τα χαρτιά του το νέο management της ΝΕΛ, καθώς ο γενικός εντεταλμένος σύμβουλος της εισηγμένης κ. Ι. Αβραντίνης απάντησε στις ερωτήσεις των μετόχων στο πλαίσιο συζήτησης που έγινε από τoν ΣΕΔ.

ΝΕΛ: Το business plan και η «υπόθεση ταμπλό»
Για πρώτη φορά άνοιξε -σε κάποιον βαθμό τουλάχιστον- τα χαρτιά του το νέο management της Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου, καθώς ο γενικός εντεταλμένος σύμβουλος της εισηγμένης κ. Ι. Αβραντίνης απάντησε στις ερωτήσεις των μετόχων στο πλαίσιο συζήτησης που έγινε από τον Σύνδεσμο Επενδυτών & Διαδικτύου.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο κ. Αβραντίνης (παλαιό τραπεζικό στέλεχος με πείρα στον κλάδο της ακτοπλοΐας):

Α. Ο μέχρι πρότινος βασικότερος μέτοχος της ΝΕΛ κ. Απ. Βεντούρης (και σημερινός πρόεδρος της εισηγμένης) πρόκειται να αποχωρήσει.

Β. Βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση του νέου business plan το οποίο εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί γύρω στα τέλη Ιανουαρίου. Παραδέχτηκε, πάντως, ότι έχει γίνει κάποιο προκαταρκτικό σχέδιο για τη μελλοντική πορεία της εταιρίας και ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες.

Μόλις ολοκληρωθεί το business plan, θα ακολουθήσει η σύγκληση έκτακτης γενικής συνέλευσης για την ενημέρωση των επενδυτών γύρω από την πορεία και τις προοπτικές της εταιρίας.

Γ. Έχει ξεκινήσει ο φορολογικός έλεγχος της εισηγμένης, η ολοκλήρωση του οποίου απαιτείται για την αίτηση επανένταξης της ΝΕΛ στο ταμπλό της Σοφοκλέους.

Δ. Σε ερώτηση για το αν εξετάζεται το ενδεχόμενο αντικατάστασης του πλοίου ΑΙΟΛΟΣ με άλλα πλοία, απάντησε ότι «όλα εξετάζονται».

Ε. Ο νέος βασικότερος μέτοχος κ. Μ. Βάγγερ δεν είναι «αχυράνθρωπος», αλλά μακροπρόθεσμος επενδυτής. Ειδικότερα ο κ. Αβραντίνης ανέφερε: «Με κάλεσε ο κ. Βεντούρης για να προχωρήσω την αναδιάρθρωση της εταιρίας. Ήθελε να απεμπλακεί, γιατί τον πείραζε το περιβάλλον που επικρατούσε στον κλάδο. Βρήκαμε έτσι τον κ. Βάγγερ».

Ειδικότερα, ο κ. Αβραντίνης δήλωσε ότι θα πρέπει να εξεταστεί το θέμα των άγονων γραμμών, καθώς αυτές θα μπορούσαν μεν να δώσουν τζίρο 30 εκατ. ευρώ στη ΝΕΛ, ωστόσο απαιτούνται υψηλά κεφάλαια κίνησης καθώς υπάρχουν πολύμηνες καθυστερήσεις στις εισπράξεις από το Δημόσιο και επιπλέον η ανάληψη τέτοιων συμβάσεων περιλαμβάνει και κάποιες υποχρεώσεις από την πλευρά της εταιρίας (δρομολόγηση νέων πλοίων σε βάθος χρόνου).

Κύκλοι της χρηματιστηριακής αγοράς, πάντως, υποστηρίζουν ότι η ΝΕΛ αντιμετωπίζει σειρά προβλημάτων, λόγω του πολύ υψηλού δανεισμού της, αλλά και της ανάγκης που έχει στο απώτερο μέλλον να προχωρήσει σε εκσυγχρονισμό του στόλου της με την απόκτηση νέων πλοίων.

Ο κ. Αβραντίνης, ωστόσο, δεν θεώρησε πιθανό το σενάριο μιας αύξησης μετοχικού κεφαλαίου στο ορατό μέλλον (ίσως και λόγω της γενικότερης κατάστασης που επικρατεί).

Μπαράζ διαμαρτυριών

Πριν από τις απαντήσεις που έδωσε ο κ. Αβραντίνης, πλήθος παράπονα και διαμαρτυρίες εκφράστηκαν από επενδυτές εναντίον των επιλογών των τελευταίων διοικήσεων της ΝΕΛ, αλλά και του μέχρι πρότινος βασικότερου μετόχου της κ. Απ. Βεντούρη. Μεταξύ άλλων σημειώνουμε:

• Το γεγονός ότι ενώ η μετοχή βρισκόταν σε αναστολή διαπραγμάτευσης και οι υπόλοιποι μέτοχοι ήταν εγκλωβισμένοι, ο ίδιος βρήκε διέξοδο και ρευστοποίησε τη συμμετοχή του. Γιατί η πώληση να μη γινόταν αναλογικά; ρώτησαν.

• Την επιλογή εξαγοράς από τη ΝΕΛ της εταιρίας Cy Link, προσωπικών συμφερόντων του κ. Βεντούρη.

• Την αποπομπή από τον κ. Βεντούρη του μέχρι πρότινος προέδρου της εισηγμένης κ. Σηφάκη.

• Λανθασμένες επιλογές στην αγορά πλοίων.

• Το θέμα της Σαουδικής Αραβίας, το οποίο άλλωστε ήταν αυτό που οδήγησε τη μετοχή εκτός διαπραγμάτευσης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο