Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΕΛΤΡΑΚ: Τριπλή άμυνα για το 2010

Με τριπλή «ζώνη άμυνας» απαντά η ΕΛΤΡΑΚ στη νέα σημαντική υποχώρηση της ζήτησης που παρατηρείται φέτος στην εγχώρια αγορά, αλλά και σ’ αυτήν της Βουλγαρίας.

ΕΛΤΡΑΚ: Τριπλή άμυνα για το 2010
Με τριπλή «ζώνη άμυνας» απαντά η ΕΛΤΡΑΚ στη νέα σημαντική υποχώρηση της ζήτησης που παρατηρείται φέτος στην εγχώρια αγορά, αλλά και σ’ αυτήν της Βουλγαρίας.

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εισηγμένης κ. Γεώργιο Κόλλια, η εταιρία κινείται προς τις κατευθύνσεις που μπορεί να επηρεάσει και ειδικότερα:

Πρώτον, στη μείωση των αποθεμάτων, δηλώνοντας χαρακτηριστικά ότι «είμαστε εταιρία χωρίς πάχος».

Δεύτερον, στη μείωση των υπολοίπων των πελατών και στη μεγάλη προσοχή που δίνεται για την αποφυγή επισφαλειών. «Μέχρι σήμερα, δεν έχουμε αντιμετωπίσει αξιοσημείωτα θέματα», αναφέρθηκε.

Και τρίτον, στον περιορισμό του κόστους, όπου δεν αποφεύχθηκε ακόμη και κάποια μείωση στο προσωπικό.

Οι «αντοχές» του 2009 και το δύσκολο 2010

Σύμφωνα με τη διοίκηση της ΕΛΤΡΑΚ, το 2009 ήταν πτωτική χρονιά για τον κλάδο, καθώς σε ολόκληρη την αγορά, από τα 1.400 νέα χωματουργικά που δόθηκαν το 2008, πέρυσι ο αριθμός αυτός υποχώρησε στα 606 και φέτος η χρονιά ξεκίνησε με νέα σημαντική πτώση.

Σύμφωνα με τον διευθυντή οικονομικών υπηρεσιών της ΕΛΤΡΑΚ κ. Φραγκίσκο Δουκέρη, αυτό που η εταιρία κατάφερε πέρυσι ήταν να αυξήσει τον τζίρο της, κερδίζοντας μερίδια αγοράς και αυξάνοντας το ποσοστό της Caterpillar στο 30% - 32% σε επίπεδο όγκου και σε ακόμη πιο υψηλό επίπεδο σε αξίες. Μικρότερες σε σχέση με τον κλάδο ήταν οι απώλειες και των ελαστικών Bridgestone.

Για φέτος, ωστόσο, τα στελέχη της ΕΛΤΡΑΚ αποφεύγουν να δώσουν οποιαδήποτε πρόβλεψη, αναφέροντας όμως την πτωτική πορεία των εργασιών κατά το πρώτο τρίμηνο και το γεγονός ότι κατά το δίμηνο Μαΐου - Ιουνίου η κατάσταση εξακολούθησε να είναι δύσκολη.

«Έχουν ξεκινήσει στην Ελλάδα τρεις μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι: η Κορίνθου - Πατρών, η Ιωνία Οδός και η Ε-65. Ωστόσο, τα πράγματα φαίνεται να έχουν κάπως παγώσει. Όταν τα έργα αυτά αρχίσουν να τρέχουν, τότε θα υπάρξει σημαντική ζήτηση για μεγάλο χρονικό διάστημα», ανέφερε ο κ. Κόλλιας.

Σχετικά με τον δανεισμό του ομίλου και σε ερώτημα για το αν η ΕΛΤΡΑΚ δέχεται πιέσεις από τις τράπεζες, ο κ. Δουκέρης επισήμανε: «Έχουμε μειώσει σημαντικά τον δανεισμό μας. Όχι, οι τράπεζες δεν μας πιέζουν. Ωστόσο, ακούμε ότι κάποιοι πελάτες μας αντιμετωπίζονται με κάποια διστακτικότητα. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι τράπεζες έχουν κατεβάσει ρολά».

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο