Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΦΑΓΕ:Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ ώθησαν τα μεγέθη 6μήνου

Κινητήριος δύναμη για τα μεγέθη της ΦΑΓΕ αποδεικνύονται οι διεθνείς αγορές και δη η αγορά των ΗΠΑ, αφού η οικονομική κρίση στην Ελλάδα συνεχίζει να ροκανίζει τις πωλήσεις της. Τι έκανε στο εξάμηνο.

  • της Αλεξάνδρας Γκίτση
ΦΑΓΕ:Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ ώθησαν τα μεγέθη 6μήνου
Κινητήριος δύναμη για τα μεγέθη της ΦΑΓΕ αποδεικνύονται για μία ακόμη φορά οι διεθνείς αγορές και δη η αγορά των ΗΠΑ, αφού η οικονομική κρίση στην Ελλάδα συνεχίζει να ροκανίζει τις πωλήσεις της, όπως άλλωστε και του κλάδου, σε επίπεδο τόσο όγκου όσο και αξίας.

Την ίδια ώρα, λοιπόν, όπου οι πωλήσεις της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας εντός των ελληνικών τειχών το δεύτερο τρίμηνο του έτους κατέγραφαν σημαντική υποχώρηση της τάξεως του 10,6% σε όγκο και 6,1% σε αξία, οι πωλήσεις της στις διεθνείς αγορές έτρεχαν με αύξηση 40,5% σε όγκο και με 48,2% σε αξία.

Ανάλογη πορεία και σε επίπεδο εξαμήνου, όπου οι πωλήσεις σε όγκο στην Ελλάδα έχουν σημειώσει πτώση 7,5% και σε αξία 8,5%, όταν στις διεθνείς της δραστηριότητες της σημειώθηκε αύξηση 32,2% σε όγκο και 32,4% σε αξία. Στις ΗΠΑ, ειδικότερα, καταγράφηκε σημαντική άνοδος των πωλήσεων της τάξεως του 59,5% σε όγκο και 52,1% σε αξία.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι εξαγωγές και οι πωλήσεις στις διεθνείς αγορές να αντιστοιχούν πλέον στο 28,3% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου σε όγκο από 21,6% που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2009, και στο 42,6% των πωλήσεων σε αξία έναντι 33,9% το αντίστοιχο διάστημα έναν χρόνο πριν.

Συγκεκριμένα, το πρώτο εξάμηνο της χρήσης οι πωλήσεις της ελληνικής γαλακτοβιομηχανίας στον όμιλο σημείωσαν οριακή αύξηση της τάξεως του 1,1% σε όγκο και 5,4% σε αξία, οπότε διαμορφώθηκαν στα 158,6 εκατ. ευρώ, ως αποτέλεσμα αφενός της πορείας των πωλήσεων στις ΗΠΑ και αφετέρου της ισοτιμίας δολαρίου - ευρώ.

Από την άλλη πλευρά, η σημαντική υποχώρηση των πωλήσεών της στην Ελλάδα αποδίδεται στην οικονομική κρίση που μαστίζει τη χώρα αλλά και στο γεγονός ότι η εταιρία σταμάτησε τα προωθητικά της προγράμματα και από τον περασμένο Μάρτιο, οπότε και ξεκίνησε μια νέα πολιτική τιμών, η οποία είχε αρνητική επίδραση στις πωλήσεις σε αξία, αλλά όπως εκτιμά η διοίκησή της έχει θετική επίδραση στην αποδοτικότητά της.
 
Πτωτικά κινήθηκαν πάντως και οι πωλήσεις της επιχείρησης στη Μεγάλη Βρετανία, οι οποίες μειώθηκαν κατά 5,5% σε όγκο και σε ποσοστό 1,1% σε αξία. Σύμφωνα πάντα με την εταιρία, η πτώση αυτή είναι αποτέλεσμα και των αυξήσεων τιμών στις οποίες προχώρησε το δεύτερο εξάμηνο του 2009 αλλά και της ισοτιμίας στερλίνας - ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τα καθαρά κέρδη εξαμήνου, αυτά υποχώρησαν στα 3,1 εκατ. ευρώ από 6,2 εκατ. ευρώ που ήταν το πρώτο εξάμηνο του 2009. Η κάμψη αυτή στα καθαρά κέρδη του ομίλου αποδίδεται στη σημαντική αύξηση κατά 4,2 εκατ. ευρώ στα καθαρά χρηματοοικονομικά έξοδα, τα οποία στο πρώτο εξάμηνο του έτους διαμορφώθηκαν στα 11,4 εκατ. ευρώ.

Η συγκεκριμένη άνοδος οφείλεται κυρίως στην αύξηση του συνολικού χρέους κατά 46,1 εκατ. ευρώ, από 176,5 εκατ. ευρώ στις 31 Δεκεμβρίου 2009 στα 222,6 εκατ. ευρώ στις 30 Ιουνίου 2010.

Ανάλογη εικόνα και σε επίπεδο δευτέρου τριμήνου, με τις πωλήσεις να καταγράφουν οριακή αύξηση 0,7% στον όγκο, επηρεαζόμενες από την πτώση κατά 10,6% της τοπικής αγοράς και την αύξηση 40,5% των διεθνών αγορών.

Σε επίπεδο αξίας, πάντως, οι πωλήσεις του ομίλου το δεύτερο τρίμηνο του έτους αυξήθηκαν κατά 11,8%. Στην Ελλάδα σημείωσαν πτώση 6,1% και στις διεθνείς αγορές 48,2%. Στις ΗΠΑ, στο δεύτερο τρίμηνο, κατέγραψαν αύξηση 70,8% σε όγκο και 76,4% σε αξία. Θετική κατά 3 εκατ. ευρώ ήταν η ισοτιμία δολαρίου - ευρώ το δεύτερο τρίμηνο, ενώ οι πωλήσεις στη Μεγάλη Βρετανία παρέμειναν στα ίδια επίπεδα με το δεύτερο τρίμηνο του 2009, καταγράφοντας οριακή αύξηση σε αξία κατά 1,8%.

Εν τω μεταξύ, στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης του εγχώριου δικτύου διανομής της, που υλοποιείται με στόχο την επίτευξη οικονομιών κλίμακας, η εταιρία αποφάσισε να επεκτείνει τα κέντρα διανομής της σε όλη την Ελλάδα από τέσσερα που είναι σήμερα σε εννέα, έως τα τέλη του έτους.

Απώτεροι στόχοι η όσο το δυνατόν καλύτερη εξυπηρέτηση των καταστημάτων λιανικής και η αύξηση της αποδοτικότητας. Στο πλαίσιο αυτό η επιχείρηση έχει αρχίσει να διακόπτει σταδιακά τη συνεργασία της με μεγάλες εταιρίες διανομής, ενώ την έχει διακόψει με 35 μικρές εταιρίες διανομής.

Αυτό, όπως εκτιμά η ίδια, θα της αυξήσει βραχυπρόθεσμα το κόστος αφού θα καταβάλει αποζημιώσεις σε πρώην διανομείς της, ωστόσο πιστεύει ότι θα καταφέρει να καλύψει καλύτερα τις ανάγκες των μεγάλων εγχώριων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, γεγονός το οποίο θα έχει θετικό αντίκτυπο μακροπρόθεσμα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο