Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Οι νέοι στόχοι της Σφακιανάκης

Ζημιογόνο αποτέλεσμα και για τη φετινή χρονιά τόσο σε επίπεδο εταιρείας, όσο και σε ενοποιημένη βάση, προέβλεψε η διοίκηση της Σφακιανάκης, στα πλαίσια της χθεσινής τακτικής γενικής συνέλευσης.

Οι νέοι στόχοι της Σφακιανάκης
Ζημιογόνο αποτέλεσμα και για τη φετινή χρονιά τόσο σε επίπεδο εταιρείας, όσο και σε ενοποιημένη βάση, προέβλεψε η διοίκηση της Σφακιανάκης, στα πλαίσια της χθεσινής τακτικής γενικής συνέλευσης των μετόχων της.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της κ. Σταύρου Τάκη, οι φετινές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά θα κυμανθούν γύρω στις 110.000 μονάδες δηλαδή θα είναι κατά 20% μειωμένες σε σχέση με πέρυσι (θα περιοριστεί η κατά 50% πτώση του πρώτου τετραμήνου) και κατά πολύ περισσότερο σε σύγκριση με τις μέσες πωλήσεις της περιόδου 2004-2009 που ήταν 265.000 μονάδες.

Με βάση τα στοιχεία των πρώτων μηνών, το μερίδιο της Suzuki έχει μειωθεί στα αυτοκίνητα λόγω της στροφής της αγοράς προς προϊόντα χαμηλότερου κόστους, πλην όμως ανοδική τάση παρουσιάζει τα τελευταία χρόνια το μερίδιο της Σφακιανάκης στη λιανική αγορά αυτοκινήτων, παρά τον περιορισμό των σημείων πώλησης.

Οι στρατηγική του εισηγμένου Ομίλου επικεντρώνεται σε δύο άξονες:

Πρώτον, η ύπαρξη θετικών ταμιακών ροών, ή αλλιώς η επίτευξη ζημιογόνου αποτελέσματος μικρότερου των 24 εκατ. ευρώ (τόσες περίπου είναι οι αποσβέσεις). Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθύνοντα σύμβουλο της Σφακιανάκης κ. Νικήτα Ποθουλάκη οι σχέσεις με τις τράπεζες είναι άριστες, πληρώνονται κανονικά τόκοι και δάνεια, ενώ από την αρχή της κρίσης η εταιρεία έχει αποπληρώσει δάνεια δεκάδων εκατ. ευρώ.

Και δεύτερον, η προσαρμογή της εταιρείας σε χαμηλότερα μεγέθη, προκειμένου να κάνει break even σε επίπεδο αγοράς νέων αυτοκινήτων γύρω στα 110.000 τεμάχια (όσο αναμένεται η φετινή).

Για να γίνει αυτό, από την έναρξη της κρίσης μέχρι σήμερα έχει γίνει: α) μείωση ενοικίων κατά 30%-35% σε δύο κύκλους, ενώ ξεκινά και τρίτος κύκλος με στόχο η συνολική πτώση να φτάσει στο 50% β) η μείωση των σημείων πώλησης από 50 σε 25 γ) Ο περιορισμός του προσωπικού κατά 450 άτομα δ) Η υποχώρηση των λειτουργικών εξόδων κατά 10 εκατ. το 2009, κατά 15 εκατ. πέρυσι, ενώ φετινός στόχος είναι μια επιπλέον μείωση της τάξεως των 15 εκατ. ευρώ.

«Όλα στο τραπέζι»

Ρωτήσαμε τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εισηγμένης κ. Σταύρο Τάκη για το αν η Σφακιανάκης εξετάζει το ενδεχόμενο κεφαλαιακής της ενίσχυσης (αύξηση κεφαλαίου, μετατρέψιμο ομολογιακό δάνειο, κ.λπ.), ή ακόμη αν μελετάται μια πιθανή ρευστοποίηση θυγατρικών που δεν θεωρούνται ως «βασικές» (core business).

Η απάντηση του κ. Τάκη ήταν πως «όλα τα ενδεχόμενα εξετάζονται, όλα τα ενδεχόμενα είναι στο τραπέζι», χωρίς ωστόσο να επιβιώσει οτιδήποτε. Ως προς το θέμα πάντως της πιθανής πώλησης κάποιων περιουσιακών στοιχείων, ανέφερε ότι θα μπορούσε να γίνει κάποια πώληση αν προέκυπτε ικανοποιητικό τίμημα και ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει μόνο εάν συνέφερε την εταιρεία.

Από την άλλη πλευρά πάντως, σημείωσε ότι ίσως η πώληση κάποιων «μη βασικών» δραστηριοτήτων να μην είναι ωφέλιμη για την εταιρεία, αν φανεί ότι αυτή έχει καλύτερες προοπτικές από την αγορά του αυτοκινήτου.

Reverse split

Με βάση τη χθεσινή απόφαση της γενικής συνέλευσης, αποφασίστηκε ο πενταπλασιασμός της ονομαστικής αξίας της μετοχής και η αντικατάσταση 5 παλαιών μετοχών με 1 νέα.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v
Απόρρητο