Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

ΑΕΓΕΚ: Προσθέτει ανεκτέλεστο

Kάθε άλλο παρά ανησυχεί μήπως ξεμείνει από έργα ο όμιλος ΑΕΓΕΚ - Μαρούλη, αφού, σε αντίθεση με πολλούς κατασκευαστικούς οίκους, που βλέπουν τις εργασίες τους να συρρικνώνονται, συνεχίζει να προσθέτει νέες συμβάσεις.

  • του Φάνη Γαβρινιώτη
ΑΕΓΕΚ: Προσθέτει ανεκτέλεστο
Kάθε άλλο παρά ανησυχεί μήπως ξεμείνει από έργα ο όμιλος ΑΕΓΕΚ - Μαρούλη, αφού, σε αντίθεση με τους περισσότερους εγχώριους κατασκευαστικούς οίκους, οι οποίοι βλέπουν το προς εκτέλεση αντικείμενο των εργασιών τους να συρρικνώνεται επικίνδυνα, εξακολουθεί να προσθέτει νέες συμβάσεις.

Σήμερα το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων του ομίλου ξεπερνά το 1,2 δισ. ευρώ, ποσό που αναμένεται να ενισχυθεί περισσότερο όταν υπογραφούν οι νέες συμβάσεις που κέρδισαν το τελευταίο διάστημα οι θυγατρικές του.

Προ ημερών, η κοινοπραξία στην οποία συμμετέχει η ΑΕΓΕΚ κέρδισε διαγωνισμό της ΕΡΓΟΣΕ για έργο 93,8 εκατ. ευρώ, ενώ είχε προηγηθεί ανακήρυξη σε μειοδότρια της ΑΕΓΕΚ Κατασκευαστικής για έργο 86,1 εκατ. ευρώ στην Εγνατία Οδό (τμήμα Αρδάνιο - Μάνδρα) και της Ιόνιος Α.Ε. για σύμβαση προϋπολογισμού 59,9 εκατ. ευρώ για την εκτέλεση της τρίτης φάσης ανάπτυξης του νέου λιμένα στην Ηγουμενίτσα.

Εξάλλου, πρόσφατα, η Ιόνιος Α.Ε., εταιρία συμφερόντων του βασικού μετόχου της ΑΕΓΕΚ, κ. Γιάννη Μαρούλη, ανέλαβε την εργολαβία στον αυτοκινητόδρομο Ακτίου - Αμβρακίας, την οποία εγκατέλειψε η Μηχανική λίγο μετά την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.

Υπενθυμίζεται πως το 2009 ο όμιλος Μαρούλη είχε κερδίσει τις τρεις από τις τέσσερις εργολαβίες στις οποίες είχε χωριστεί ο οδικός αυτός άξονας, ενώ την τέταρτη την είχε αναλάβει με έκπτωση της τάξεως του 52% η εταιρία του κ. Πρόδρομου Εμφιετζόγλου.

Όμως, τα οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπιζε η Μηχανική υποχρέωσαν την κατασκευαστική επιχείρηση να αφήσει το έργο πριν καν αρχίσει να το υλοποιεί. Έτσι, το υπουργείο Υποδομών ανέθεσε τη σύμβαση προϋπολογισμού 46,9 εκατ. ευρώ στον δεύτερο μειοδότη, που ήταν η Ιόνιος Α.Ε. (είχε προσφέρει έκπτωση περίπου 50%).

Κατασκευαστικό αντικείμενο προσδοκά ότι θα αναλάβει ο όμιλος ΑΕΓΕΚ - Μαρούλη και από το έργο δημιουργίας πίστας αγώνων αυτοκινήτων F1 και μοτοσικλετών, το οποίο προωθεί στην περιοχή της Χαλανδρίτσας Αχαΐας η εταιρεία Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας.

Το 80% της εν λόγω επιχείρησης, που θα υλοποιήσει επένδυση της τάξεως των 95 εκατ. ευρώ, ανήκει στον όμιλο Μαρούλη και το υπόλοιπο 20% σε τοπικούς φορείς. Σημειώνεται πως η επένδυση στη Χαλανδρίτσα έλαβε πρόσφατα το πράσινο φως από το υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σταδιακά θα εισέλθει στο στάδιο της υλοποίησης.

Εν τω μεταξύ, ο αποκλεισμός από τον διαγωνισμό της ΑΕΓΕΚ και της κοινοπραξίας της (Impregilo - Seli - Ansaldo), για τυπικούς λόγους, για την επέκταση της γραμμής 3 του μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά έχει προκαλέσει την οργή της εισηγμένης. Έτσι, δεν αποκλείεται να υποβάλει ένσταση κατά της απόφασης αποκλεισμού της από τη διεκδίκηση της σύμβασης των 515 εκατ. ευρώ.

--- Αργές κινήσεις

Πέρα από την ενίσχυση του κατασκευαστικού αντικειμένου του ομίλου, τη διοίκηση της εισηγμένης απασχολεί και το ζήτημα της ενοποίησης των δύο ομάδων επιχειρήσεων που λειτουργούν σήμερα παράλληλα και υπό την εποπτεία του κ. Μαρούλη.

Οι σκέψεις για τη δημιουργία ενιαίου σχήματος με ενοποίηση των ομίλων της ΑΕΓΕΚ και της Ιόνιος Α.Ε. δεν έχουν ακόμη συγκεκριμενοποιηθεί, καθώς οι επικεφαλής τους δεν φαίνεται να βιάζονται να προχωρήσουν σε αυτήν την κίνηση, αναμένοντας προφανώς τις εξελίξεις από το μέτωπο της οικονομίας.

Κατά πάσα πιθανότητα, η νέα δομή των ΑΕΓΕΚ - Ιόνιος δεν θα διαφέρει από τις αντίστοιχες των άλλων μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων, δηλαδή θα τεθεί επικεφαλής η εισηγμένη και θα δημιουργηθούν μέσω συγχωνεύσεων διακριτά εταιρικά σχήματα τα οποία θα δραστηριοποιούνται στους τομείς των έργων υποδομής, των παραχωρήσεων, του real estate και της ενέργειας.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v