Στους 40 ανεβάζουν τον αριθμό των αγνοούμενων οι ιταλικές αρχές σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που έδωσαν στη δημοσιότητα. Από αυτούς οι 32 είναι, όπως αναφέρουν, Ελληνες υπήκοοι. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, στους δέκα νεκρούς επιβάτες περιλαμβάνεται το όνομα δεύτερου Έλληνα υπηκόου.
Παράλληλα, αντιφατικές εξακολουθούν να είναι οι πληροφορίες για τον αριθμό των ατόμων που επέβαιναν στο πλοίο Norman Atlantic. Για το λόγο αυτό, με εντολή του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος, έχει μεταβεί στην Ιταλία ανώτερος αξιωματικός του ΛΣ προκειμένου να υπάρξει διασταύρωση όλων των στοιχείων.
Παράλληλα, η Ελληνική Ακτοφυλακή έχει ήδη έτοιμες δύο εκπαιδευμένες ομάδες, αν ζητηθεί από την ιταλική κυβέρνηση, προκειμένου να συνδράμουν στο έργο διερεύνησης των χώρων του πλοίου προκειμένου να διερευνήσουν για τυχόν αγνοούμενους.
Χάος με την λίστα των επιβατών
Ο εκπρόσωπος του λιμενικού σώματος Ν. Λαγκαδιανός δήλωσε σήμερα ότι 181 Έλληνες είναι σώοι και βρίσκονται είτε στα πλοία του ιταλικού ναυτικού είτε στην Ελλάδα. Ειδικότερα 81 Έλληνες βρίσκονται στο ελικοπτεροφόρο και άλλοι 14 σε παραπλέων σκάφος. Παράλληλα 86 Έλληνες βρίσκονται σε ελληνικό έδαφος.
Ωστόσο σε θρίλερ εξελίσσεται η ταυτότητα του Έλληνα που έχασε τη ζωή του στο Norman Atlantic προσπαθώντας να σωθεί. Όπως μεταδίδει το Θέμα, οι πληροφορίες που ανέφεραν ως θύμα τον Γ. Δούλη μέχρι χθες αλλάζουν άρδην, καθώς το συντονιστικό κέντρο της Ρώμης ανακοίνωσε ότι δεν μπορεί να επιβεβαιώσει ότι το θύμα τελικά είναι αυτό που αναφερόταν. Αιτία είναι ότι ο γιος του φερόμενου ως νεκρού δεν μπόρεσε να αναγνωρίσει σε κάνενα από τα πέντε πτώματα τον πατέρα του, με αποτέλεσμα να παραμένει άγνωστη η ταυτότητα του πρώτου νεκρού από την τραγωδία στο φλεγόμενο πλοίο.
Στο μεταξύ η Ιταλία ενημέρωσε ότι ανάμεσα στα δέκα θύματα υπάρχει και δεύτερος Έλληνας, χωρίς να μπορούν ακόμη να γνωστοποιήσουν το όνομα, καθώς υπάρχει σύγχυση τόσο με τη λίστα επιβατών, όσο και με τους αγνοούμενος. Οι σοροί των άλλων 9 νεκρών δεν έχουν αναγνωριστεί ακόμη.
Το αλαλούμ
Οι ιταλικές αρχές υποστήριξαν ότι οι νεκροί έφτασαν τους 10 και 427 άνθρωποι διασώθηκαν από το πλοίο, εκ των οποίων 56 μέλη του πληρώματος. Νωρίτερα η Αθήνα δήλωσε ότι το αρμόδιο κέντρο της Ρώμης, το οποίο ανέλαβε την επιχείρηση, είχε ανακοινώσει τη διάσωση 432 ατόμων.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας στο πλοίο επέβαιναν συνολικά 478 άτομα (πλήρωμα και επιβάτες) εκ των οποίων οι 268 είναι Έλληνες. Το πρώτο σήμα του υπουργείου είχε αναφέρει ότι στο πλοίο επιβαίνουν συνολικά 411 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα.
Στον κατάλογο των επιβαινόντων σύμφωνα με την ιταλική πλευρά περιλαμβάνονται 478 ονόματα, εκ των οποίων οι 422 είναι επιβάτες. Ωστόσο, ουδείς είναι σε θέση να διαβεβαιώσει εάν επιβιβάστηκαν όλοι ή όχι. Έτσι οι αρχές δεν μπορούν να γνωρίζουν τον ακριβή αριθμό των αγνοούμενων.
Οι αντιφατικές πληροφορίες προκάλεσαν σύγχυση και το υπουργείο Ναυτιλίας κάλεσε για το λόγο αυτό εκπρόσωπο της ναυλώτριας εταιρείας ΑΝΕΚ να δώσει επίσημη ενημέρωση για τον αριθμό των επιβαινόντων στο πλοίο. Τελικά στέλεχος της ναυλώτριας εταιρείας ανέφερε στο υπουργείο ότι στο πλοίο Norman Atlantic επέβαιναν συνολικά 475 άτομα εκ των οποίων 55 αποτελούσαν το πλήρωμα του πλοίου.
Το βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η ιταλική ακτοφυλακή
Νωρίτερα, στέλεχος της εταιρείας που είχε μιλήσει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ έκανε λόγο για 471 επιβαίνοντες (418 επιβάτες και 55 άτομα πλήρωμα) και δεν απέκλεισε κάποιοι να μην μπήκαν στο πλοίο για κάποιο λόγο.
Πληθαίνουν, όμως, οι μαρτυρίες διασωθέντων ότι είδαν ανθρώπους να πεθαίνουν μπροστά τους αλλά και οδηγών που ακόμη αναζητούν τους συναδέλφους τους. Οι διασωθέντες υποστήριξαν ότι αρκετοί άνθρωποι είτε πήδηξαν στη θάλασσα προκειμένου να σωθούν από την πυρκαγιά είτε εγκλωβίστηκαν μέσα στο φλεγόμενο γκαράζ.
Έτσι οι ιταλικές αρχές συνέχισαν την έρευνα με ειδικό κλιμάκιο στο εσωτερικό του πλοίου, ενώ από κοινού με τις ελληνικές αρχές πραγματοποίησαν έρευνες και στη θαλάσσια περιοχή του ναυαγίου.
Υπό κατάσχεση
Παράλληλα, η ιταλική δικαιοσύνη αποφάσισε να θέσει υπό κατάσχεση το πλοίο στο οποίο αναπτύχθηκε η πυρκαγιά, από την στιγμή που τρεις εισαγγελίες της περιοχής της Απουλίας (του Μπάρι, του Μπρίντιζι και του Λέτσε) έχουν ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τα αίτια και τις συνέπειες του ναυαγίου.
Την ίδια στιγμή, μετά τις καταγγελίες των διασωθέντων για πλήρη απουσία του πληρώματος κατά τις πρώτες ώρες της πυρκαγιάς, εγείρονται σοβαρά ερωτήματα για την τραγωδία. Οι αρχές καλούνται να εξακριβώσουν εάν λειτούργησαν, όπως όφειλαν, τα μέσα πυρόσβεσης και αν υπήρχε η αναγκαία στεγανότητα του πλοίου.
Επιπλέον θα πρέπει να απαντηθεί εάν και πως αντιμετώπισε το πλήρωμα την πυρκαγιά από την αρχή, καθώς αρκετοί τραυματίες υποστήριξαν ότι δεν σήμανε συναγερμός, κατάλαβαν μόνοι τους την φωτιά και επιχείρησαν χωρίς βοήθεια να συνδράμουν άλλους επιβάτες προκειμένου να επιβιβαστούν στα ελικόπτερα.
Συγκλονιστικές μαρτυρίες
Συγκλονίζουν οι τραγικές μαρτυρίες και οι ιστορίες των ανθρώπων που διασώθηκαν από το φλεγόμενο Norman Atlantic. Οι περισσότεροι μίλησαν σε ελληνικά και διεθνή ΜΜΕ και ανέφεραν τις σκηνές χάους και πανικού που εκτυλίχθηκαν τις πρώτες ώρες τις πυρκαγιάς, ενώ πληθαίνουν οι καταγγελίες ότι υπήρξε ολιγωρία του πληρώματος.
Συγκλονιστική είναι η μαρτυρία ηλικιωμένης επιβάτιδας η οποία μετά την άφιξη του cruise europa στην Πάτρα σε απόγνωση δήλωσε στην κάμερα ότι αναζητά τον άνδρα της, αλλά κανείς δεν την ενημερώνει πού βρίσκεται. Επίσης κατήγγειλε απαράδεκτες συμπεριφορές από τους Ιταλούς διασώστες, οι οποίοι όπως είπε τους κλότσαγαν, τους έβγαζαν τα σωσίβια και έβαζαν στη θέση τους Ιταλούς!
Τις δραματικές ώρες που πέρασαν περιέγραψε στην κάμερα ένας από τους διασωθέντες. «Αν δεν υπήρχαν τα super puma θα καιγόμασταν σαν τα ποντίκια. Ήμασταν αβοήθητοι από τις 5.30 το πρωί της Κυριακής. Δεν μας έδωσαν ούτε ένα ποτήρι νερό», δηλώνει χαρακτηριστικά για να συμπληρώσει πως "δεν δούλεψε τίποτα…".
Επιπλέον διασωθείς γιατρός ανέφερε ότι πρώτη σκέψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των επιβατών ήταν να πέσουν στη θάλασσα προκειμένου να μην καούν ζωντανοί...
Τη στιγμή που παγιδεύτηκε στο φλεγόμενο γκαράζ περιέγραψε στο Mega τραυματίας επιβάτης, ο οποίος ανέφερε ότι είχε δύο επιλογές: είτε να καεί είτε να πνιγεί.
«Εγώ απλώς ήμουν άτυχος γιατί κατέβαινα στο γκαράζ για να πάρω καπνό, τσιγάρα και χαρτάκια. Εκείνη την ώρα που κατέβηκα εγώ πήρε φωτιά το γκαράζ και γι’ αυτό τραυματίστηκα. Εγώ το μόνο που θα σου πω είναι: Έβρεχε φωτιά, λάβα. Πάνω από τα κεφάλια μας, πάνω απ’ τα αυτοκίνητα. Σαν σύννεφο ήρθε η φωτιά από επάνω μας και έπεφτε πάνω στα αυτοκίνητα. Εγώ εκείνη την ώρα ήμουν μέσα στην καμπίνα του αυτοκινήτου. Έλιωσε την καμπίνα. Αυτό που έριχνε πάνω στην καμπίνα, την έλιωνε» είπε ο επιβάτης και συνέχισε:
« Κατέβηκα κάτω από το αυτοκίνητα. Έκανα έρπην κάτω απ’ τα φορτηγά τα άλλα αφού ήταν στενάχωρα. Δεν μπορούσες να περπατήσεις εκεί πέρα μέσα. Πήγα από την αριστερή μεριά που δεν είχε φωτιά. Πήγα πίσω και περίμενα μήπως δουλέψουν οι πυροσβεστήρες ή η ασφάλεια που έχει το καράβι. Δεν δούλεψε τίποτα οπότε δεν υπήρχε περίπτωση να σβήσει η φωτιά. Η φωτιά ήρθε απ’ την αριστερή μεριά που ήμουν εγώ. Αναγκάστηκα να κατέβω μέσα στη θάλασσα. Ήταν ο κάβος ριγμένος μέσα στη θάλασσα. Έκανα τσουλήθρα από πάνω και βρέθηκα μέσα στη θάλασσα. Είπα, καλύτερα να πνιγώ παρά να καώ».
Real.gr ΜΑΡΤΥΡΙΑ - ΕΙΧΑ ΔΥΟ ΕΠΙΛΟΓΕΣ... από realmedialive
«Νερό δεν υπήρχε. Πλήρωμα δεν υπήρχε. Κουβέρτες δεν υπήρχαν. Μωρά να κλαίνε. Παντού να καιγόμαστε και να βρεχόμαστε. Το πλήρωμα είχε εξαφανιστεί. Εμείς ξυπνήσαμε από τη φωτιά που καιγόμασταν, όχι από συναγερμό. Ξυπνήσαμε και ο συναγερμός χτύπησε μετά από 40 λεπτά» είπε ένας από τους 69 διασωθέντες που έφτασαν χθες στην Ηγουμενίτσα, Χρήστος Πέρλης. Ο διασωθείς υπογράμμισε ότι το πλήρωμα δεν βοήθησε τους επιβάτες τις πρώτες κρίσιμες ώρες αλλά και μέχρι τη διάσωση τους.
«Εγώ βοηθούσα μαζί με άλλον έναν να φορτωθούν τα παιδάκια στο ελικόπτερο γιατί είχαν παγώσει και ήταν χαμένα. Δεν υπήρχε κανένας άλλος. Νερό; Ό,τι βρίσκαμε κάτω πίναμε. Ό,τι βρίσκαμε να σκεπαστούμε. Ξηλώναμε τα πάντα. Δεν υπήρχε κανείς και τίποτα. Γινόταν ένας χαμός. Το πλήρωμα ήταν άφαντο. Δεν υπήρχε πουθενά. Δεν μας ειδοποίησαν. Πνιγήκαμε μέσα στις καμπίνες από τους καπνούς και τις φωτιές. Και σηκωνόμαστε πάνω 4 το πρωί και τραβάμε την κουρτίνα μας και η φωτιά ήταν στο παράθυρο μας» είπε ο 32χρονος οδηγός φορτηγού.
Real.gr ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΝΑΥΑΓΙΟ από realmedialive
Ο Χρήστος Περλής περιέγραψε τις σκηνές χάους που εκτυλίχθηκαν στο καράβι τις πρώτες ώρες. «Τα πόδια μας καίγονταν. Έπεφτε ο ένας πάνω στον άλλο προκειμένου να ανέβουν στο ελικόπτερο. Πρώτα τα παιδιά και μετά οι γυναίκες και οι άντρες. Αλλά άντρες άρχισαν να μας χτυπούν για να μπουν πρώτοι. Δεν σκέφτηκαν ούτε τις γυναίκες ούτε τα παιδιά. Τίποτα» είπε στο Associated Press ο 32χρονος.
Ο 37χρονος Βρετανός, Νικ Τσάνινγκ Ουίλιαμς που ήταν ανάμεσα στην ομάδα επιβατών-πληρώματος, η οποία επιχείρησε να δέσει το πλοίο στο ρυμουλκό μίλησε για τις εικόνες τρόμου. «Μετά από την τρίτη φορά που το σχοινί έσπασε τελικά εγκαταλείψαμε. Υπήρξαν στιγμές που ήμουν απόλυτα τρομαγμένος. Όταν οι φλόγες γλείφουν το καράβι και δεν υπάρχει ίχνος βοήθειας και συζητούν για να στείλουν ένα πλοίο, που βρίσκεται τέσσερις ώρες μακριά, νιώθεις αβοήθητος» είπε ο 37χρονος στο Sky News.
Μαρτυρία σοκ από διασωθείσα: Συνάδελφοί μου πέθαναν στο γκαράζ του πλοίου
Συγκλονίζει η μαρτυρία γυναίκας που επέβαινε στο μοιραίο πλοίο. Η Μπεζάτη Ευφροσύνη, οδηγός φορτηγού στο επάγγελμα και μητέρα δύο παιδιών μιλώντας στους δημοσιογράφους για τις μαρτυρικές ώρες που έζησε στο φλεγόμενο πλοίο Norman Atlantic, κατήγγειλε πως κανείς δεν ειδοποίησε τους επιβάτες, ενώ εξέφρασε την εκτίμηση ότι τρεις συνάδελφοί της είναι νεκροί γιατί κοιμούνταν μαζί με τα αυτοκίνητά τους στο γκαράζ του πλοίου όπου ξέσπασε η φωτιά.
«Τρεις συνάδελφοι μου είναι νεκροί» δήλωσε λίγο μετά την προσγείωση του C-130 στην Ελευσίνα.
Real.gr ΜΠΕΖΑΤΗ ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ by realmedialive