Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Θετικοί οι δήμαρχοι της ΒΑ Αττικής στην «Ποδηλατική Αττική Οδό»

Θετική είναι η άποψη των δημάρχων της Βορειοανατολικής Αττικής ως προς την μετατροπή της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αγ. Αναργύρων - Λαυρίου, σε ποδηλατικό δρόμο μήκους 62 χλμ.

  • Real.gr
Θετικοί οι δήμαρχοι της ΒΑ Αττικής στην «Ποδηλατική Αττική Οδό»
 Θετική είναι η άποψη των δημάρχων της Βορειοανατολικής Αττικής ως προς την μετατροπή της παλιάς σιδηροδρομικής γραμμής Αγ. Αναργύρων - Λαυρίου, σε ποδηλατικό δρόμο μήκους 62 χλμ. Άποψη η οποία εκφράστηκε στη διάρκεια διαβούλευσης που «άνοιξε» η περιφέρεια Αττικής προκειμένου να ενημερωθούν για τα οφέλη αυτής της εξέλιξης αλλά και να την εντάξουν στους ευρύτερους σχεδιασμούς τους.

Κατά την συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στο δημαρχείο Κορωπίου υπό τον συντονισμό του αντιπεριφερειάρχη Πέτρου Φιλίππου και του αρμόδιου περιφερειακού συμβούλου Παναγιώτη Πατσαβού έγινε η παρουσίαση του προγράμματος από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΜΠ.

Ο καθηγητής Θάνος Βλαστός, αναφερόμενος στον ποδηλατόδρομο τον χαρακτήρισε «Ποδηλατική Αττική Οδό» αφού θα ξεκινά από το πάρκο «Αντώνη Τρίτση» των Αγ. Αναργύρων και θα διασχίζει την μισή Αττική παράλληλα σχεδόν με τον αυτοκινητόδρομο. Σκοπός, υπογράμμισε είναι η δημιουργία ενός διαδρόμου ποδηλάτου και περπατήματος ο οποίος θα αποτελεί και τον κορμό αναβάθμισης της περιοχής των Μεσογείων με πολιτιστικές και τουριστικές προεκτάσεις.

Ο διάδρομος θα έχει πλάτος κοντά στα 5 μέτρα και θα συμπεριλαμβάνει 2 ρεύματα για ποδηλάτες, αλλά και χώρο για περπάτημα. «Για εκείνους που το ποδήλατο είναι πλέον τρόπος έκφρασης και lifestyle θα είναι μία διαδρομή ασφαλής, ευχάριστη, ενώ θα «κλείνει το μάτι» και σε εκείνους που διστάζουν ακόμη να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο, σημείωσε χαρακτηριστικά ο Θάνος Βλαστός.»

Το χαρακτηριστικό στοιχείο της διαδρομής που την καθιστά ιδανική για τους ποδηλάτες, υπογράμμισε ο συγκοινωνιολόγος Ευθύμιος Μπακογιάννης είναι «η πολύ ελαφρά κλίση, η σχετική ευθυγράμμιση και οι ελάχιστες καμπύλες, στοιχεία που περιορίζουν σημαντικά το απαιτούμενο κόστος κατασκευής.»

Ο Πέτρος Φιλίππου επισήμανε ότι δεν είναι μόνο ένα διαδημοτικό έργο, αλλά και για ένα ενοποιητικό δίκτυο για τους δεκάδες δήμους. Κατά μήκος της γραμμής, πρόσθεσε οι δήμοι μπορούν να συνεργαστούν ώστε να αναδειχθούν αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, πολιτιστικά κέντρα, εστιατόρια, οινοποιεία, επισκέψιμες αγροτικές μονάδες.

Ακόμη μπορούν να συμβάλουν στην ανάδειξη και αξιοποίηση ενός δικτύου τουριστικού ενδιαφέροντος με την αναπαλαίωση - διαμόρφωση των παλιών πέτρινων σταθμών σε κέντρα αναψυχής, αναψυκτήρια σημεία επισκευών και χώρους υγιεινής.

Πέρα από την οικονομική αναπτυξιακή προοπτική που θα προκύψει σε όλες αυτές τις περιοχές με την υλοποίηση του προγράμματος τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης δίνεται η ευκαιρία στον κάτοικο ή τον τουρίστα να διασχίζει την Αττική κάνοντας μία βόλτα στα Μεσόγεια, περνώντας από σημαντικούς πολιτιστικούς πόλους, θα φτάνει στο λιμάνι του Λαυρίου και θα τερματίζει στο Σούνιο, με το εκπληκτικό αρχαιολογικό μνημείο του Ποσειδώνα.

Από την πλευρά του ο Παναγιώτης Πατσαβός εστίασε στην αναγκαιότητα ύπαρξης ενός ποδηλατοδρόμου στην πρωτεύουσα. «Απαραίτητος για τους χιλιάδες ποδηλάτες οι οποίοι σήμερα αναγκάζονται να οργανώνουν νυχτερινές διαδρομές στους δύσκολους δρόμους της πόλης.» Ο συγκεκριμένος ανέφερε, ο οποίος εντάσσεται στο πλαίσιο της αειφόρου ανάπτυξης θα αποτελεί «όαση» για την υγεία και το περιβάλλον, καθώς θα συμβάλει στην ευεξία και την ψυχαγωγία, θα έχει μειωμένους ρύπους και ένταση, ενώ θα βελτιώνει το βιοτικό επίπεδο των πολιτών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v