Μια προσπάθεια δυο ανθρώπων που ξεκίνησε το 2011 έφτασε όχι μόνο να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους εργοδότες στην Ελλάδα, αλλά ταυτόχρονα έδωσε λύσεις και «διέσωσε» χιλιάδες επιχειρήσεις και θέσεις εργασίας στην πανδημία.
Πρόκειται για τo efood που ξεκίνησε το Νοέμβριο του 2011 με διαφημιστικό μοτό «To delivery στην Ελλάδα». Ένα πρωτοποριακό για την εποχή concept: μια ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα συγκεντρώνει διαφορετικά καταστήματα εστίασης, από τα οποία ο καταναλωτής μπορεί γρήγορα και εύκολα να παραγγείλει και να παραλάβει μέσα σε λίγα λεπτά στο χώρο του.
Μόλις μια δεκαετία αργότερα, το efood έχει καταφέρει να καταστεί συνώνυμο του delivery στην Ελλάδα έχοντας 20.000 επιχειρήσεις στην πλατφόρμα του η οποία καλύπτει 100 πόλεις της Ελλάδας. Σήμερα δε προσφέρει τη δυνατότητα για αγορές όχι μόνο στην εστίαση αλλά σε δεκάδες διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων.
Δεν είναι ευρύτερα γνωστό αλλά η εταιρεία που ξεκίνησε από δυο ανθρώπους σήμερα απασχολεί 5.100 εργαζόμενους, αποτελώντας έναν από τους πλέον σημαντικούς εργοδότες στην ελληνική αγορά, που μάλιστα έχει βραβευτεί δυο φορές, με την κατάληψη της 5ης και της 3ης θέσης στο θεσμό Best Place to Work την τελευταία διετία.
Ο ρυθμός αύξησης του προσωπικού της ξεπερνά το 40% ανά έτος και έχει δαπανήσει περισσότερα από 80 εκατομμύρια ευρώ σε κόστος μισθοδοσίας, τα τελευταία τρία χρόνια. Οι παροχές που προσφέρει στην πιο πολυπληθή ομάδα διανομέων στην Ελλάδα θα ξεπεράσουν τα 1,8 εκατομμύρια ευρώ το 2021, ως απόδειξη της πρόθεσης της εταιρείας να παρέχει ποιοτικές θέσεις εργασίας.
Αξιοσημείωτος ήταν και ο ρόλος της από το ξέσπασμα της πανδημίας και έπειτα. Από τη φύση της έδωσε τη δυνατότητα σε έναν μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων να δημιουργήσουν ένα επιπλέον κανάλι πώλησης και διανομής, αυξάνοντας σημαντικά το κοινό στο οποίο απευθύνονται και δημιουργώντας έναν πρόσθετο κύκλο εργασιών. Αυτός ο κύκλος εργασιών, για τις 20.000 επιχειρήσεις που έχουν ενταχθεί στην πλατφόρμα του, έχει ξεπεράσει αθροιστικά τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ, τα δέκα τελευταία χρόνια.
Όπως είναι φυσιολογικό κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης το κανάλι αυτό, αποτέλεσε ζωτικό μέρος της βιωσιμότητας χιλιάδων επιχειρήσεων, που δεδομένων των περιοριστικών μέτρων που επιβλήθηκαν στην αγορά, δεν θα είχαν τη δυνατότητα λειτουργίας χωρίς τις ηλεκτρονικές παραγγελίες μέσα από το efood και τη διανομή από το δίκτυο διανομέων του.
Χαρακτηριστικό είναι ότι από τις πρώτες εβδομάδες επιβολής των περιορισμών στην αγορά, περισσότερες από 6.000 νέες επιχειρήσεις εντάχθηκαν στην πλατφόρμα του efood, το οποίο ανέλαβε τη διανομή των προϊόντων τους, διασφαλίζοντας τη συνέχεια της λειτουργίας τους όπως και τη διατήρηση του προσωπικού τους.
Το αποτύπωμα του efood
Όπως εξηγεί η εταιρεία η συνεισφορά της στην ελληνική οικονομία και στα δημόσια έσοδα είναι ιδιαίτερα σημαντική. Πλήρωσε άμεσα περισσότερα από 60 εκατομμύρια ευρώ, σε φόρους μόλις τα τελευταία 3 χρόνια. Παράλληλα προσφέρει ουσιαστική στήριξη σε 20.000 επιχειρήσεις που αξιοποιούν ένα νέο κανάλι πώλησης σε περισσότερες από 100 πόλεις.
Μόνο από την αρχή της πανδημίας στην πλατφόρμα εντάχθηκαν περισσότερες από 5.845 νέες επιχειρήσεις για τις οποίες ανέλαβε τη διανομή των προϊόντων τους εν μέσω των δυσκολιών που προκάλεσε η πανδημία.
Ουσιαστικό είναι, τέλος, και το αποτύπωμα στην κοινωνία με συνολικό ποσό 900.000 ευρώ να έχει διατεθεί τα τελευταία τρία χρόνια σε δωρεές και επενδύσεις με τη στήριξη των χρηστών efood.
Ολα τα παραπάνω αποτυπώνουν πως μπορεί μια επιχειρηματική ιδέα να εξελιχθεί όχι μόνο προς όφελος αυτών που την υλοποίησαν αλλά και συνολικά της οικονομίας και των επιχειρήσεων.
Παρουσίαση