Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Κ. Μητσοτάκης: Χρειάζεται εθνική συναίνεση για τα δημόσια πανεπιστήμια

Μιλώντας στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας ο Πρωθυπουργός ξεδίπλωσε τον κυβερνητικό σχεδιασμό για την εκπαίδευση.

Κ. Μητσοτάκης: Χρειάζεται εθνική συναίνεση για τα δημόσια πανεπιστήμια

“Τολμηρή και συνεκτική δέσμη μεταρρυθμίσεων” χαρακτήρισε τις προωθούμενες αλλαγές στην εκπαίδευση ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην Ολομέλεια όπου συζητείται το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας. Ειδικότερα αναφέρθηκε στο τρίπτυχο “σχεδιασμός, αξιολόγηση, και ευελιξία”, που όπως είπε συμπυκνώνει τους στόχους της κυβερνητικής πλειοψηφίας.

Μάλιστα σημείωσε πως μπορεί να υπάρξει “εθνική συναίνεση” για τα δημόσια πανεπιστήμια, ενώ είπε πως τότε “ίσως συμμεριστώ και εγώ ένα παλαιό σύνθημα που ακουγόταν στα αμφιθέατρα από την αριστερά: πρώτοι στα μαθήματα, πρώτοι στον αγώνα’.

Ο Πρωθυπουργός σημείωσε πώς “η κυβέρνηση σηκώνει το γάντι στις προκλήσεις των καιρών”, τονίζοντας πως για αυτές τις θέσεις στην παιδεία, μαζί με την οικονομία και την ασφάλεια ψηφίστηκε από τους πολίτες. “΄Εχω βαθιά πίστη στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο, που αν του δοθούν οι δυνατότητες θα ανοίξει τα φτερά του στο ταξίδι της γνώσης και της έρευνας” σημείωσε και έκανε λόγο για “μία πρόταση ελευθερίας και ευθύνης για τα δημόσια πανεπιστήμια”.

Ειδικότερα αναφέρθηκε σε “μεγάλες τομές” που οδηγούν τα ελληνικά δημόσια πανεπιστήμια στη νέα εποχή:

-Η χώρα αποκτά Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης. Ένα όργανο που έρχεται να αντικαταστήσει την παλαιά ΑΔΙΠ με διευρυμένες και ενισχυμένες αρμοδιότητες.

αξιολόγηση των πανεπιστημίων συνδέεται με τη χρηματοδότησή τους. Το κράτος θα εξακολουθεί να εγγυάται τη βιωσιμότητα όλων των σχολών. H ετήσια επιχορήγηση των πανεπιστημίων θα καταρτίζεται κατά 80% βάσει αντικειμενικών δεδομένων, όπως ο αριθμός των φοιτητών, το κόστος σπουδών ανά σπουδαστή και η γεωγραφική θέση του κάθε ιδρύματος. Όμως, σε ποσοστό 20% θα καθορίζεται από δείκτες, που θα επιλέγουν τα ίδια: η ποιότητα της διδασκαλίας, η πρωτοτυπία της επιστημονικής έρευνας και η δυναμική εξωστρέφεια. Όλα αυτά θα αποτελούν κίνητρα για μεγαλύτερη κρατική χρηματοδότηση.

-Η απελευθέρωση της έρευνας και της καινοτομίας. Η λειτουργία των ΕΛΚΕ γίνεται απλούστερη και πιο γρήγορη. Περισσότερο διαφανής και λιγότερο γραφειοκρατική.

Κλείνοντας την τοποθέτηση του ο Πρωθυπουργός επεσήμανε πως “δεν σταματάμε, θα ακολουθήσει ένα πλήρες σχέδιο με μεταρρυθμίσεις στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση” με διάλογο και χωρίς εκπλήξεις. Για να προσθέσει “θα διεξάγουμε το διάλογο με την αποφασιστικότητα πως έχει έρθει η ώρα να αλλάξουμε σελίδα”.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v