Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Α. Τσίπρας: Θα δώσουμε λύση εξουσίας στα αδιέξοδα που δημιουργείτε

Πρόταξη του προοδευτικού μετώπου αλλά και μήνυμα «στους φωτισμένους ανθρώπους της Δεξιάς». Γιατί ζήτησε από τον κ. Μητσοτάκη… να κρατήσει υπουργό την κα Μενδώνη.

Α. Τσίπρας: Θα δώσουμε λύση εξουσίας στα αδιέξοδα που δημιουργείτε

Με τη λέξη «κάθαρση» και την προειδοποίηση στον κ. Μητσοτάκη πως θα βρεθούν απέναντί του «οι πολιτικές δυνάμεις του σύγχρονου προοδευτικού μετώπου, από την Αριστερά ως τη Σοσιαλδημοκρατία, το προοδευτικό Κέντρο, ακόμα και φωτισμένοι άνθρωποι της Δεξιάς», ο Αλέξης Τσίπρας έδωσε το στίγμα της νέας πολιτικής πραγματικότητας που, όπως εκτιμά, διαμορφώνει η πολύκροτη υπόθεση Λιγνάδη-Μενδώνη.

Αξιοποιώντας την έκτακτη συζήτηση σε επίπεδο πολιτικών αρχηγών, για την ποιότητα του δημόσιου λόγου με αφορμή την εν λόγω υπόθεση, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ανέδειξε το αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται ο πρωθυπουργός και οι επιτελείς του.

Αδιέξοδο που δίνει μεν νέα προοπτική στον στόχο του κόμματος του για «προοδευτικό μέτωπο», ωστόσο αρχίζει να θέτει προ των ευθυνών τους και το «μη νεοφιλελεύθερο-Μητσοτακικό τμήμα της ΝΔ», όπως έδειξαν οι πρώτες επώνυμες αντιδράσεις για την ουσία της υπόθεσης Λιγνάδη και την παραμονή της κας Μενδώνη στο υπουργείο Πολιτισμού.

Δεν είναι τυχαία η επισήμανση που έκανε τρεις φορές ο κ. Τσίπρας, από το βήμα της Βουλής, ότι ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να μείνουν κενά τα υπουργικά έδρανα, προκειμένου να μη βρίσκεται σ' αυτά χθες η κα Μενδώνη.

«Για να βγει η υπουργός Πολιτισμού από το κάδρο βγήκαν μαζί της και όλα τα μέλη της κυβέρνησης, πλην του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη, που κάθησε εκ δεξιών του κ. Μητσοτάκη», παρατήρησαν συνεργάτες του κ. Τσίπρα.

Ο πρωθυπουργός επανέλαβε αυτά που είπε προχθές στο υπουργικό συμβούλιο, δηλαδή ότι η κα Μενδώνη είναι «αποτελεσματική υπουργός διότι ξεμπλόκαρε επενδύσεις», σε μία προσπάθεια (κατά τις ίδιες αναλύσεις) να πείσει το δικό του, «γαλάζιο» ακροατήριο να χαμηλώσουν τους τόνους εναντίον της. Και, φυσικά, να μη ζητούν την αποπομπή της.

«Με τον τρόπο αυτό, ο κ. Μητσοτάκης έκανε ορατό… δια γυμνού πολιτικού οφθαλμού ότι δεν μπορεί να εκτονώσει την ένταση τόσο στην κοινωνία όσο και στο κομματικό του κοινό, με απομάκρυνση της υπουργού. Και το ‘δεν μπορεί’ δείχνει ισχυρή πίεση από τα ‘συμφέροντα’ που την προώθησαν, αλλά και άρνηση της ίδιας να γίνει ‘Ιφιγένεια’», προσθέτουν.

«Ξέρετε κάτι; Εγώ αν ήθελα σήμερα να μιλήσω αποκλειστικά μικροκομματικά, θα σας έλεγα κρατήστε την κα Μενδώνη. Κρατήστε την. Βάλτε την εκεί που είναι και μην κουνήσει ρούπι», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσίπρας απευθυνόμενος στον πρωθυπουργό.

Ως εκ τούτου, ούτε χθες έγινε γνωστό… πώς βρέθηκε ο κ. Λιγνάδης στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου: δεδομένου ότι η κα Μενδώνη, στη συνέντευξη της προηγούμενης Παρασκευής, δήλωσε ότι η ίδια τον γνώρισε τρεις ημέρες πριν από τον διορισμό του, αλλά και του ισχυρισμού του πρωθυπουργού πως ούτε ο ίδιος τον γνώριζε προσωπικά, το ερώτημα είναι ποιος τον πρότεινε. Και γιατί η κυβέρνηση άλλαξε την εν εξελίξει (στις αρχές του 2019) διαγωνιστική διαδικασία για τη διεύθυνση (και) του Εθνικού, προκειμένου να διορισθεί με απευθείας ανάθεση ο κ. Λιγνάδης -και με επίκληση «λόγου δημοσίου συμφέροντος».

«Όταν κραδαίνατε το ‘Μακελειό’»…

Πέραν τούτων, κομματικές πηγές σημειώνουν ότι δεν απαντήθηκε το ερώτημα γιατί ο κ. Μητσοτάκης επέλεξε να εκτεθεί, θέτοντας προς συζήτηση «την ποιότητα του δημόσιου λόγου», παρότι ο ίδιος, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, πρωτοστάτησε «στην κιτρινιά».

«Επέλεξε να παίξουμε μπάλα στο δικό μας γήπεδο και άφησε να βάζουμε εμείς γκολ κι εκείνος αυτογκόλ», λένε. Εννοώντας την υπενθύμιση των ακροτήτων του κ. Μητσοτάκη και των στελεχών του πριν από τις εκλογές: από την υιοθέτηση του ισχυρισμού του «Μακελειού» ότι ο πατέρας του κ. Τσίπρα «ήταν συνεργάτης της χούντας» και ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ «αντήλλαξε τις συντάξεις με τη Μακεδονία», μέχρι αναρτήσεις του Άδωνι Γεωργιάδη ότι «τα ΟΥΚ διέσωσαν τον Τσίπρα στις Μαλδίβες».

Όπως επισημαίνουν δε, ο κ. Μητσοτάκης χειροτέρευσε ακόμα περισσότερο τη θέση του διότι «δικαιολόγησε» τις εξίσου ακραίες αναρτήσεις της κας Αγαπηδάκη (σ.σ. σήμερα είναι κυβερνητική αρμόδια για τα ασυνόδευτα προσφυγόπουλα) από το γεγονός ότι «ήταν απλή πολίτης» πριν από τις εκλογές.

Με τον τρόπο αυτό όμως «εξέθεσε χειρότερα και τον εαυτό του και τον κ. Γεωργιάδη, που… δεν ήταν απλοί πολίτες όταν έλεγαν αυτές τις αισχρότητες», σημειώνουν.

Το μεγάλο φάουλ, πάντως, που καταλογίζουν στον κ. Μητσοτάκη για τη χθεσινή του παρέμβαση στη Βουλή, αφορά την «περιφρόνηση» που εξέπεμψε για τους ανθρώπους του Πολιτισμού, επειδή ζητούν (περισσότερο εμφατικά από πριν) την παραίτηση της κας Μενδώνη.

Ο κ. Τσίπρας ανέδειξε το γεγονός ότι ο καλλιτεχνικός χώρος συσπειρώθηκε εναντίον της κυβέρνησης για την απουσία στήριξης παρά τη σχεδόν ετήσια ανεργία λόγω των lockdown. Γενίκευσε μάλιστα το πρόβλημα, λέγοντας ότι ανάλογα προβλήματα, οικονομικά και εργασιακά, αντιμετωπίζει η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας, που γονάτισε από τον τρόπο με τον οποίον διαχειρίστηκε η κυβέρνηση τα οικονομικά αποτελέσματα της πανδημίας.

Γι' αυτό και εκτιμήθηκε ως ιδιαίτερα ηχηρό το κλείσιμο της δευτερολογίας του: «Οι πολιτικές δυνάμεις του σύγχρονου προοδευτικού μετώπου, από την Αριστερά ως τη Σοσιαλδημοκρατία, το προοδευτικό Κέντρο, ακόμα και φωτισμένοι άνθρωποι της Δεξιάς, θα είναι απέναντί σας. Εμείς αναλαμβάνουμε την ευθύνη αυτό το κίνημα να το ακούσουμε, να το αφουγκραστούμε, όχι να το καθοδηγήσουμε, και να δώσουμε λύση εξουσίας στα αδιέξοδα που έχετε δημιουργήσει, όταν έρθει το πλήρωμα του χρόνου»…

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v