Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Το Brexit κάνει μικρότερες τις σοκολάτες και το ψωμί στη Βρετανία

Οι τιμές σε 206 προϊόντα παρέμειναν ίδιες, αλλά... το μέγεθος άλλαξε. Δημητριακά, μαρμελάδα, ζάχαρη βρίσκονται στις πρώτες θέσεις μεταβολής. Το παράδειγμα της Toblerone. Ποια αγαθά έπαθαν «shrinkflation», σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία.

Το Brexit κάνει μικρότερες τις σοκολάτες και το ψωμί στη Βρετανία

Οι τιμές παραμένουν ίδιες αλλά τα προϊόντα μειώνονται σε μέγεθος… Ο λόγος για το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι καταναλωτές είδαν το διάστημα Σεπτεμβρίου 2015-Ιουνίου 2017, 206 προϊόντα να γίνονται μικρότερα και 79 να γίνονται μεγαλύτερα.

Σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, οι τιμές είχαν την τάση να παραμένουν σταθερές παρά την αλλαγή μεγέθους, κάνοντας λόγο για «shrinkflation» (σ.σ. σύνθεση των λέξεων συρρίκνωση και πληθωρισμός, που αναφέρεται στη μείωση του βάρους ή του μεγέθους ενός προϊόντος, με την τιμή του ωστόσο να μένει σταθερή).

H ιδέα του shrinkflation έχει κερδίσει έδαφος στο Ηνωμένο Βασίλειο καθώς οι εταιρείες αντιμετωπίζουν υψηλότερα κόστη και αναζητούν τρόπους για να αποφύγουν τις αυξήσεις των τιμών, εν μέσω πιέσεων στα εισοδήματα των καταναλωτών.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα μετά το δημοψήφισμα του 2016 για το Brexit ήταν όταν η Mondelez International μείωσε το βάρος σε κάποιες από τις σοκολάτες Toblerone, αυξάνοντας ακόμη και το κενό ανάμεσα στα χαρακτηριστικά τριγωνικά τμήματά της. Oι σοκολάτες επανήλθαν στο αρχικό τους σχήμα εν μέσω διαμαρτυρίας των καταναλωτών.

H βρετανική στατιστική υπηρεσία επιβεβαίωσε ότι οι σοκολάτες αποτελούν πρόσφορο έδαφος για shrinkflation, με την κατηγορία να περιλαμβάνει 25 προϊόντα που έχουν μειωθεί σε μέγεθος έναντι μόλις 5 που έχουν αυξηθεί.

Ο τομέας προϊόντων που είχε τις μεγαλύτερες αλλαγές στην προαναφερθείσα χρονική περίοδο ήταν του ψωμιού και των δημητριακών, με 36 μειώσεις και 18 αυξήσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v