Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Από το κακό στο χειρότερο τα εργοστάσια στην ευρωζώνη

Η εξασθένηση της ζήτησης σημειώθηκε παρά το γεγονός ότι τα εργοστάσια μείωσαν ξανά τις τιμές τους τον Οκτώβριο. Οι νέες παραγγελίες σημείωσαν μία από τη μεγαλύτερη πτώση από το 1997.

Από το κακό στο χειρότερο τα εργοστάσια στην ευρωζώνη

Ακόμη ένα βήμα πίσω έκανε η μεταποιητική δραστηριότητα της ευρωζώνης τον περασμένο μήνα, καθώς βρίσκεται σε μια ευρεία ύφεση, σύμφωνα με έρευνα που έδειξε ότι οι νέες παραγγελίες σημείωσαν μία από τις μεγαλύτερες πτώσεις από τότε που άρχισαν να διατηρούνται αρχεία για πρώτη φορά, από το 1997.

Οπως μεταδίδει το Reuters, ο τελικός Δείκτης Υπευθύνων Προμηθειών (PMI) της HCOB στη ζώνη του ευρώ, που καταρτίστηκε από την S&P Global, υποχώρησε στο 43,1 τον Οκτώβριο από το 43,4 του Σεπτεμβρίου. Ηταν λίγο πάνω από την προκαταρκτική εκτίμηση για 43,0.

Υπενθυμίζεται ότι οποιαδήποτε ένδειξη κάτω από τις 50 μονάδες δείχνει συρρίκνωση της δραστηριότητας.

Ένας δείκτης που μετρά την παραγωγή, ο οποίος τροφοδοτεί τον σύνθετο PMI που αναμένεται τη Δευτέρα και θεωρείται καλός δείκτης οικονομικής υγείας, διατηρήθηκε σταθερός στο 43,1.

Οι νέες παραγγελίες υποχώρησαν για 18ο μήνα τον Οκτώβριο και με ταχύτερο ρυθμό, με τον δείκτη να διολισθαίνει στο 39,0 από 39,2. Ο δείκτης ποσότητας αγορών ήταν επίσης ένας από τους χαμηλότερους στην ιστορία της έρευνας, υποδηλώνοντας ότι τα εργοστάσια δεν πιστεύουν ότι χρειάζονται πολλά, όσον αφορά τις πρώτες ύλες.

Η εξασθένηση της ζήτησης σημειώθηκε παρά το γεγονός ότι τα εργοστάσια μείωσαν ξανά τις τιμές τους τον Οκτώβριο -τον έκτο συνεχόμενο μήνα που το έκαναν-, μία κίνηση ευπρόσδεκτη για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα που αγωνίζονται για να μειώσουν τον πληθωρισμό στον στόχο του 2%.

Την περασμένη εβδομάδα άφησαν αμετάβλητα τα επιτόκια, τερματίζοντας ένα σερί 10 διαδοχικών αυξήσεων.

Αν και ο πληθωρισμός μειώνεται γρήγορα, η οικονομία της ευρωζώνης έχει αρχίσει να συρρικνώνεται, όπως έδειξαν επίσημα στοιχεία την Τρίτη.

Πρωτιά για την Ελλάδα ενώ σε χαμηλό πέντε μηνών προσγειώθηκε η μεταποίηση στη Γερμανία:

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v