Μειώνει τον αριθμό των τερματικών σταθμών για κρουαζιερόπλοια η Βαρκελώνη, σε ακόμη μια κίνηση με στόχο να περιορίσει τον αριθμό των τουριστών που κατακλύζουν την πόλη.
Το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι της Ισπανίας θα μειώσει τον αριθμό των τερματικών σταθμών κρουαζιέρας σε πέντε από επτά, με στόχο να καταστήσει την άφιξη των πλοίων «πιο ελεγχόμενη και βιώσιμη», ανέφερε σε ανακοίνωσή του το δημοτικό συμβούλιο της πόλης.
«Για πρώτη φορά τίθενται όρια στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην πόλη», δήλωσε ο δήμαρχος Βαρκελώνης Χάουμε Κολμπόνι. Ο αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας αυξήθηκε κατά 20% από το 2018 έως το 2024.
Η Βαρκελώνη εδώ και χρόνια αντιμετωπίζει πρόβλημα υπερτουρισμού. Πέρυσι, η δημοτική αρχή ανακοίνωσε ότι θα απαγορεύσει όλες τις βραχυχρόνιες μισθώσεις έως το 2029, στο πλαίσιο της προσπάθειας να μετριαστεί η στεγαστική κρίση.
Διαμαρτυρίες κατά του τουρισμού έχουν πραγματοποιηθεί στη Βαρκελώνη όλα αυτά τα χρόνια, καθώς οι κάτοικοι παραπονιούνται για διαταραχές που προκαλούνται από τους επισκέπτες. Οι τουρίστες από κρουαζιερόπλοια, για παράδειγμα, φτάνουν σε... ορδές, κάτι που προκαλεί κυκλοφοριακή συμφόρηση, σημειώνει το Bloomberg.
Τα ισπανικά λιμάνια δέχτηκαν 12,8 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας το 2024. Η Βαρκελώνη, με 3,7 εκατομμύρια, αναδεικνύεται κορυφαίος προορισμός της χώρας.
Οι αλλαγές στο καταλανικό λιμάνι θα ξεκινήσουν τον επόμενο χρόνο, μεταξύ άλλων με την κατεδάφιση τριών παλαιών τερματικών σταθμών, την κατασκευή ενός νέου δημόσιου σταθμού χωρητικότητας 7.000 επιβατών και τη δημιουργίας ενός παράκτιου «διαδρόμου κινητικότητας» για τις δημόσιες συγκοινωνίες, τα ταξί, τα ποδήλατα και τους πεζούς.
Τα έργα θα χρηματοδοτηθούν από δημόσιους και ιδιωτικούς πόρους, ύψους 185 εκατ. ευρώ, δήλωσε ο Χοσέ Αλμπέρτο Καρμπονέλ, πρόεδρος του λιμανιού.
Η βιομηχανία κρουαζιέρας στην Καταλονία συνεισφέρει 562 εκατ. ευρώ στην οικονομία της περιοχής, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η λιμενική αρχή Βαρκελώνης. Οι επιβάτες κρουαζιέρας ξοδεύουν περίπου 230 ευρώ κατά μέσο όρο ημερησίως, περισσότερα από την κατά κεφαλήν δαπάνη 70 ευρώ των συμβατικών τουριστών στην πόλη.
«Αναγνωρίζουμε την οικονομική αξία του θαλάσσιου τουρισμού, τονίζοντας παράλληλα την ανάγκη για ρύθμιση και σχεδιασμό, με τον ίδιο τρόπο που η πόλη διαχειρίζεται τη διαμονή, τους δημόσιους χώρους, τις μεταφορές και τη φορολογία», ανακοίνωσε το δημοτικό συμβούλιο της Βαρκελώνης.
Άλλα λιμάνια στην Ισπανία, όπως η Πάλμα ντε Μαγιόρκα, έχουν ήδη λάβει μέτρα για τον περιορισμό του αριθμού των πλοίων που μπορούν να φτάσουν καθημερινά.