Αννα Μαρία Μαζαράκη: ΑΜΜ ένα δίκτυο Προσιτής Πολυτέλειας

Για τη δυναμική πορεία της Anna Maria Mazaraki μιλά στο Euro2day.gr η ιδρύτρια της εταιρείας Άννα Μαρία Μαζαράκη. Η δημιουργία μιας αλυσίδας καταστημάτων και η ταύτισή τους με την «Προσιτή Πολυτέλεια», η συνεργασία με Έλληνες αργυροχρυσοχόους και το ΟΠΑΠ Forward.

Αννα Μαρία Μαζαράκη: ΑΜΜ ένα δίκτυο Προσιτής Πολυτέλειας

Η Anna Maria Mazaraki (ΑΜΜ) μπαίνει σε λίγο στον εικοστό πέμπτο χρόνο λειτουργίας της. Στο διάστημα αυτό δημιουργήθηκε ένα σημαντικό δίκτυο  "Προσιτής Πολυτέλειας" σε Ελλάδα και Κύπρο, με 139 εργαζόμενους και τζίρο 10,4 εκατομμύρια ευρώ.

Η  ιδρύτριά της Άννα Μαρία Μαζαράκη, μιλάει για το μέλλον της εταιρίας, την επέκτασή της και το πώς επηρεάστηκε θετικά η πορεία της εταιρίας της από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα του OΠΑΠ Forward.

Έχετε χτίσει ένα εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων που πέραν από την Ελλάδα έφτασε και στην Κύπρο. Εξηγήστε μας πως ξεκίνησε και πως προχώρησε η ανάπτυξή του και ποια είναι σήμερα τα οικονομικά δεδομένα της εταιρείας σε όρους πωλήσεων και κερδών; 

 Η ανάπτυξη του δικτύου μας είναι άμεσα συνδεμένη με την ταυτότητα της μάρκας μας. Όταν ιδρύσαμε την ΑΜΜ, αυτό που πραγματικά θέλαμε ήταν να αντικαταστήσουμε το παραδοσιακό κοσμηματοπωλείο της γειτονιάς, διατηρώντας το προσιτό προσθέτοντας όμως πινελιές πολυτέλειας. Προσιτό για μας είναι οι χαμογελαστές μας πωλήτριες και η ποικιλία των τιμών, που απευθύνονται σχεδόν σε όλους, ενώ προσφέρουμε την πολυτέλεια με την ποικιλία των ειδών μας, που διαρκώς ανανεώνονται, την ατμόσφαιρα στα καταστήματά μας αλλά και τη συνεχή ανάπτυξή μας ώστε να είμαστε κοντά σε όλους.  Αυτό μας οδήγησε στην «Προσιτή Πολυτέλεια»! Για να είσαι λοιπόν καλός προορισμός για δώρα, πρέπει τα δώρα να μπορείς να τα αλλάξεις, να είσαι σίγουρος ότι όπου και να τα δώσεις, άμα δεν αρέσουν θα μπορεί να βρει κάπου κοντά ή στο ηλεκτρονικό κατάστημα μας κάτι διαφορετικό για να το αλλάξει. Το ίδιο συνέβη με την Κύπρο. Ερχόντουσαν πελάτισσες στην Ελλάδα και έπαιρναν δώρα για την Κύπρο και μας ζητούσαν κατάστημα στη χώρα τους. Το 2017 αποφασίσαμε την επέκτασή μας και στην Κύπρο με ένα κατάστημα στη Λευκωσία, το 2018 ανοίξαμε ακόμη δύο στο my mall limassol και στο nicosia mall και σήμερα συζητάμε για ένα τέταρτο στη Λάρνακα.
To 2023, είμαστε ένας όμιλος με συνολικό τζίρο περίπου 10,4 εκ €, με κέρδη προ φόρων 10,5%, EBIDTA 13,5%  και απασχολούμε 139 άτομα

Επιλέξατε να συνεργάζεστε με ελληνικά εργαστήρια αργυροχρυσοχοΐα. Γιατί έγινε αυτή η επιλογή;

Η Ελλάδα έχει παράδοση με το κόσμημα αιώνες τώρα, με πολλούς εξαιρετικούς Έλληνες τεχνίτες, με εμπειρία ετών στην τέχνη τους. Είναι σημαντικό για εμάς να υποστηρίζουμε και να συμμετέχουμε στην Ελληνική παραγωγή. Επιπλέον, είναι πιο εύκολο να συνεννοηθείς με συνεργάτες, που έχουν την ίδια κουλτούρα και την ίδια γλώσσα, όταν η κάθε λεπτομέρεια είναι σημαντική. Η δύναμη, που σου δίνει το να συνεργάζεσαι με τεχνίτες στο εσωτερικό της χώρας έγκειται εκτός από τα παραπάνω και στην ταχύτητα εκτέλεσης, που είναι απαραίτητο όταν κάνεις μόδα. Είναι πιο εύκολη η  συνεργασία, τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην παράδοση και τροφοδότηση των καταστημάτων μας. 

Σχεδιάζετε να αξιοποιήστε την άνοδο της τουριστικής κίνησης προς την Ελλάδα. Πώς θα προχωρήσει αυτός ο σχεδιασμός;

Πιστεύουμε πως η καλύτερη διαφήμιση για το προϊόν μας είναι οι ευχαριστημένοι πελάτες! Είναι μια διαρκής μάχη με όλα, την ποιότητα, την εμφάνιση, την εξυπηρέτηση, όλα πρέπει συνεχώς να καλυτερεύουν. Το αγοραστικό μας κοινό, που μας ξέρει και μας προτιμά χρόνια,  θα μας στηρίξει και θα μας διαφημίσει. Οι ξένοι ρωτάνε όπου πηγαίνουν «που να πάω; τι προτείνεις;». Οπότε πρέπει να είμαστε αντάξιοι αυτής της πρότασης. Φυσικά για να είμαστε ένα μέρος να προτείνεις, πρέπει να έχουμε κατάστημα, στους πλέον τουριστικούς προορισμούς. Τα τελευταία χρόνια έχουμε επεκταθεί σε τουριστικές περιοχές, όπως η Μύκονος, η Πλάκα, η Σαντορίνη, στο αεροδρόμιο Διαγόρας της Ρόδου, στο Intra, Extra & Satellite στο Ελ Βενιζέλος και σύντομα στο αεροδρόμιο στο Ηράκλειο της Κρήτης και της Κω. 

Ποια είναι ευρύτερα τα πλάνα της εταιρείας για το μέλλον;

Κοιτάμε το μέλλον με μεγάλη αισιοδοξία για την εξέλιξη της εταιρείας μας. Το 2025 θα είναι τα 30 χρόνια ΑΝΝΑ ΜΑΡΙΑ ΜΑΖΑΡΑΚΗ! Σχεδόν δεν το πιστεύουμε. Μέσα σε αυτό το διάστημα έχουμε ήδη εδραιωθεί ως μια μεγάλη μάρκα κοσμήματος στην ελληνική αγορά και επιθυμία μας είναι να συνεχίσουμε την ανάπτυξή μας. Να ενδυναμώσουμε την παρουσία σε περιοχές που δεν είμαστε ακόμα πολύ γνωστοί, να καλυτερεύσουμε την ποιότητα τόσο των προϊόντων μας όσο και της εξυπηρέτησής μας. Πιστεύουμε πολύ στην Ελλάδα και θέλουμε να έχουμε μια γερή βάση δομημένη για μακροχρόνια ανάπτυξη. Είναι μια αυστηρή προϋπόθεσή για μας, πριν επεκταθούμε στο εξωτερικό.

Πώς αποφασίσατε τη συμμετοχή στο πρόγραμμα OΠΑΠ Forward; Ποια είναι η εμπειρία που αποκομίσατε από τη συμμετοχή σας σε αυτό;

Όταν μπήκαμε στο πρόγραμμα ΟΠΑΠ είχαμε τα πλέον συνήθη προβλήματα μιας μικρής οικογενειακής επιχείρησης, που κάνει τη μετάβαση σε μίκρο-μεσαία και δειλά-δειλά προς μεσαία επιχείρηση. Αυτή η εξέλιξη ήταν δύσκολη για εμάς και απαιτούσε μια άλλη προσέγγιση σε ενδοεταιρικά ζητήματα. Μας ήταν πολύ δύσκολο π.χ. να υπολογίσουμε ορθά τον νέο όγκο προϊόντων που χρειαζόμασταν και να διαχειριστούμε την αποθήκη μας στα υπάρχοντα καταστήματα. Το 2019, που κάναμε και την αίτηση, είχαμε μεγαλώσει ραγδαία και είμασταν ήδη σε άβολη θέση. Με τη συμμετοχή μας στον ΟΠAΠ Forward βρήκαμε μέντορες που μας υποστήριξαν, που μπόρεσαν να μας βοηθήσουν να οριστικοποιήσουμε αυτήν τη μετάβαση. Μας επέτρεψε να γνωριστούμε με άλλες εταιρείες που ήταν σε παρόμοια θέση και να κάνουμε διάλογο με άλλους σε παρόμοιες καταστάσεις. 

Πόσο σας βοήθησε η συμμετοχή στο πρόγραμμα για να σχεδιάσετε τα επόμενα βήματα της εταιρείας;

Όταν μπήκαμε στο πρόγραμμα πλέον το 2020 είμασταν, σαν όλους παγκοσμίως νομίζω, σε πολύ δύσκολη θέση με την πανδημία. Δε ξέραμε τι μας περίμενε το επόμενο διάστημα και πόσο αυτή η ανασφάλεια θα διαρκούσε Είχαμε πολλές επιλογές αλλά και πολύ ανησυχία. Οι άνθρωποι που γνωρίσαμε μέσα από το ΟΠAΠ Forward μας βοήθησαν να κατασταλάξουμε και να μείνουμε πιστοί στο DNA της μάρκας μας. Η δυνατότητα να παραμείνεις πιστή στις αρχές σου και να μην αφήσεις τον φόβο του αγνώστου να σε οδηγήσει σε λανθασμένες ενέργειες είναι το πλέον σημαντικό στη διαχείριση κρίσεων. Το είχαμε περάσει προηγουμένως κατά την κρίση, αλλά ως μικρή επιχείρηση. Ήταν σημαντικό βήμα για την ανάπτυξή μας σαν εταιρεία να το αντιμετωπίσουμε στο νέο μας μέγεθος και ένα μεγάλο έμβασμα προς αυτό ήρθε μέσα από τις γνωριμίες που κάναμε στην Endeavor.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v