Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Παναγιώτης Τσινάβος (ΚΡΙ ΚΡΙ): Γιατί θέλουμε τα Παγωτά Δωδώνη

Για τα επόμενα σχέδια της ΚΡΙ ΚΡΙ, την ύφεση στην κατανάλωση, τον κίνδυνο του στασιμοπληθωρισμού, τις ανατιμήσεις και το «φρένο» στις επενδύσεις, μιλά στο Euro2day.gr ο επικεφαλής της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας.

Παναγιώτης Τσινάβος (ΚΡΙ ΚΡΙ): Γιατί θέλουμε τα Παγωτά Δωδώνη

Ταιριάζουν τα παγωτά ΚΡΙ ΚΡΙ με τα παγωτά Δωδώνη; Για τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ ΚΡΙ, που εισήλθε πριν από χρόνια στον επιχειρηματικό στίβο με το ομώνυμο παγωτό, η απάντηση είναι θετική, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Παναγιώτη Τσινάβο.

«Ενδιαφερόμαστε για τα Παγωτά Δωδώνη, γιατί είναι ένας κλάδος συμπληρωματικός με τη δική μας δραστηριότητα. Το όνομα Δωδώνη, στην κατηγορία του επαγγελματικού παγωτού κυρίως στις τουριστικές περιοχές, είναι δυνατό. Και αν τελικά είμαστε εμείς οι νέοι ιδιοκτήτες, θα αξιοποιήσουμε το brand και θα πετύχουμε και σημαντικές οικονομίες κλίμακας στην παραγωγή αφού υπάρχουν πάρα πολλές συνέργειες στις δύο παραγωγικές μονάδες», λέει ο κ. Τσινάβος.

Στη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας -αφορά στην πώληση του πακέτου δανείων της προβληματικής παγωτοβιομηχανίας- έχουν περάσει τρεις ενδιαφερόμενοι επενδυτές. Το ποιος εκ των τριών διεκδικητών θα αναλάβει τα δάνεια της Παγωτά Δωδώνη και με ποιο τίμημα θα γίνει γνωστό εντός του πρώτου 15νθημέρου του Ιουνίου, λένε στο Εuro2day.gr πηγές με γνώση του θέματος. Υπό την προϋπόθεση ότι ο διαγωνισμός δεν θα οδηγηθεί σε ναυάγιο, όπως συνέβη με τους προηγούμενους.

Για τον Παναγιώτη Τσινάβο, όμως, το μείζον θέμα την περίοδο αυτή είναι πώς θα διαχειριστεί το ανατιμητικό κύμα στις πρώτες ύλες και πώς σκοπεύει η βιομηχανία του να αυξήσει τα μερίδια και τους όγκους πωλήσεών της, σε μια περίοδο όπου η κατανάλωση υποχωρεί με διψήφιο ποσοστό.

«Ο καταναλωτής δεν μπορεί να δεχθεί, να ανεχθεί και να αντέξει τόσες ανατιμήσεις, τη στιγμή που δεν έγινε αντίστοιχη αύξηση των μισθών», λέει ο επικεφαλής της ΚΡΙ ΚΡΙ. Η μείωση της αγοραστικής δύναμης, σύμφωνα με τον κ. Παναγιώτη Τσινάβο, έχει οδηγήσει σε ύφεση την κατανάλωση.

Όμως παρά τα αρνητικά σημάδια της κατανάλωσης, ο κ. Τσινάβος εκτιμά ότι η εταιρεία του θα πετύχει και τη φετινή χρονιά διψήφια ανάπτυξη των πωλήσεών της. «Εμείς θέλουμε να πάρουμε μερίδια, να μη χάσουμε κανέναν πελάτη μας, να βγούμε δυναμωμένοι από αυτή την κρίση. Ήδη οι πωλήσεις μας καταγράφουν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. Δεν θέλουμε να την ανακόψουμε αυτή την τάση, με συνεχείς αυξήσεις, έστω και αν θυσιάσουμε μέρος της κερδοφορίας μας για μια χρονιά».

Η ανάπτυξη των πωλήσεων της ΚΡΙ ΚΡΙ θα βασιστεί στο μεγαλύτερο μέρος της και τη φετινή χρονιά στα νέα προϊόντα. «Πέρυσι το 13% των πωλήσεών μας προήλθε από νέα προϊόντα που κυκλοφορήσαμε. Λανσάρουμε συνεχώς νέα προϊόντα και στο παγωτό και στο γιαούρτι», λέει.

Όμως το πρόβλημα των ανατιμήσεων στο ράφι παραμένει και δεν πρόκειται να διορθωθεί. «Οι τιμές των προϊόντων δεν ακολουθούν τον κύκλο των τιμών των commodities, που εύκολα ανεβαίνουν και εύκολα πέφτουν. Οι τελικές τιμές στο ράφι δύσκολα ανεβαίνουν και πολύ δύσκολα πέφτουν. Κάνουν μια βάση και συνεχίζουν ίσως σε πιο ευνοϊκές συνθήκες να μειώνονται μέσω προωθητικών ενεργειών, ώστε να δημιουργηθεί μεγαλύτερη ζήτηση από τους καταναλωτές», αναφέρει ο επικεφαλής της ΚΡΙ ΚΡΙ. Τον τελευταίο χρόνο, η σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία έχει προχωρήσει σε μεσοσταθμικές αυξήσεις στα προϊόντα της σωρευτικά 10% ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο δεν πρόκειται να προβεί σε νέες, όπως επισημαίνει.

Για τον Παναγιώτη Τσινάβο, το πρόβλημα των τιμών στο ράφι προέρχεται από τις τιμές των πρώτων υλών που έχουν αυξηθεί παράλογα. «Τα commodities, όπως είναι το γάλα, η σκόνη γάλακτος, το βούτυρο, οι πρωτεΐνες, το κακάο, η ζάχαρη έχουν αυξηθεί αδικαιολόγητα. Η αίσθησή μου είναι ότι οι α’ ύλες αγγίζουν πλέον την κορυφή και κάποια στιγμή θα αρχίσουν να αποκλιμακώνονται και να πηγαίνουν προς τα κάτω».

Σε αυτό το ανατιμητικό κύμα οφείλεται, σύμφωνα με τον κ. Τσινάβο, και η όποια ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας. «Η ανάπτυξη προέρχεται από τον πληθωρισμό και όχι από την πραγματική κατανάλωση και τις επενδύσεις, όπου φαίνεται να υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον μεν αλλά φρένο δε», λέει. «Άρα και εκεί βλέπουμε μια ύφεση λόγω ακρίβειας», συμπληρώνει.

Η ΚΡΙ ΚΡΙ δρομολογεί νέο επενδυτικό σχέδιο. Τη νέα επένδυση προϋπολογισμού άνω των 10 εκατ. ευρώ σκοπεύει να την εντάξει στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο. Όμως, όπως λέει ο επικεφαλής της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας, αυτή θα πραγματοποιηθεί σε βάθος τριετίας. Τα μηχανήματα θα παραγγελθούν αλλά η κατασκευή κτηρίων και αποθηκών θα τεθεί σε αναμονή μέχρι να υποχωρήσουν οι τιμές.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v