Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Τσινάβος (Κρι Κρι): Γιατί μειώνουμε τις τιμές στα προϊόντα μας

H τοποθέτηση του επικεφαλής της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας για την πορεία των τιμών, την κατανάλωση και τις πρώτες ύλες. Η πρόβλεψη για πωλήσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ το 2023 και το ρεκόρ κερδοφορίας.

Τσινάβος (Κρι Κρι): Γιατί μειώνουμε τις τιμές στα προϊόντα μας

«Αν συνεχιστεί η αποκλιμάκωση των τιμών των πρώτων υλών, θα προχωρήσουμε και σε άλλες μειώσεις τιμών των προϊόντων μας», λέει στο Euro2day.gr ο Παναγιώτης Τσινάβος, επικεφαλής και βασικός μέτοχος της ΚΡΙ ΚΡΙ.

Η δήλωση του κ. Τσινάβου στο Euro2day.gr έρχεται λίγη ώρα μετά την ανακοίνωση της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας ότι από τις 10 Απριλίου θα προχωρήσει σε μείωση κατά 10% στις τιμές χονδρικής στο φρέσκο αγελαδινό της γάλα και στο παραδοσιακό αγελαδινό γιαούρτι (σ.σ. είναι αυτό με την πέτσα) και στην ενίσχυση των προωθητικών ενεργειών της τη φετινή χρονιά.

Όμως γιατί η ΚΡΙ ΚΡΙ αποφάσισε να προχωρήσει σε αυτή την ενέργεια, πόσο έχουν υποχωρήσει οι τιμές των πρώτων υλών και πώς επηρεάζει τους παραγωγούς η απόφαση της σερραϊκής γαλακτοβιομηχανίας;

«Φτάσαμε να πληρώνουμε το ένα λίτρο γάλα πάνω από 60 λεπτά στον παραγωγό, από 38 λεπτά που μας κόστιζε πριν την κρίση. Πλέον η τιμή που αγοράζουμε, κυμαίνεται στα 56-57 λεπτά το λίτρο», λέει ο κ. Τσινάβος, ο οποίος εκτιμά ότι οι παραγωγοί είναι πιο έτοιμοι να μειώσουν τις τιμές τους.

Την εκτίμησή του αυτή τη στηρίζει στο γεγονός ότι οι τιμές των ζωοτροφών αποκλιμακώνονται. «Η τιμή για το καλαμπόκι, βασικό συστατικό των ζωοτροφών, ήταν 180 ευρώ ο τόνος, πήγε στα 350 ευρώ και σήμερα έχει υποχωρήσει στα 250 ευρώ», σημειώνει και συμπληρώνει: «Αφού πέφτει το κόστος των ζωοτροφών των παραγωγών, είναι πιο έτοιμοι να μειώσουν τις τιμές». Όμως σπεύδει να αναφέρει πως η αποκλιμάκωση των τιμών παραγωγού πρέπει να γίνει σταδιακά, για να μην προκληθεί αναταραχή στην αγορά.

Η απόφαση της ΚΡΙ ΚΡΙ να μειώσει τις τιμές σε μέρος των βασικών της προϊόντων και να ενισχύσει τις προωθητικές της ενέργειες στα υπόλοιπα έρχεται σε μια περίοδο όπου το θέμα των τιμών συνεχίζει να αποτελεί «καυτή πατάτα» για τους καταναλωτές, που στρέφονται όλο και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Για τη σερραϊκή γαλακτοβιομηχανία αυτό δεν αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα. Η ΚΡΙ ΚΡΙ παράγει το 95% των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας που κυκλοφορούν στην εγχώρια αγορά και καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση στα επώνυμα γιαούρτια πίσω από τη ΦΑΓΕ.

Με βάση τα στοιχεία κατανάλωσης από τη Circana (IRI), το μερίδιο σε αξία των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας ανήλθε πέρυσι στο 17,8% από 13,5% το 2021 και σε όγκο στο 10,1% από 7,7% το 2021. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, το μερίδιο της ΚΡΙ ΚΡΙ ενισχύθηκε πέρυσι στο 15,7% σε αξία από 15,1% το 2021 και στο 15,8% από 15% σε όγκο.

Με τον επικεφαλής της ΚΡΙ ΚΡΙ να σημειώνει ότι η εταιρεία του, σημαντικό μέρος του τζίρου της οποίας πραγματοποιείται στο εξωτερικό, ελέγχει μερίδιο πάνω από 35% στην εσωτερική αγορά. «Παράγουμε πάνω από 1 στα 3 γιαούρτια που καταναλώνονται στην Ελλάδα», λέει ο κ. Τσινάβος.

Όμως παρά το ισχυρό μερίδιο που απολαμβάνει η ΚΡΙ ΚΡΙ, το υψηλό λειτουργικό κόστος «ροκάνισε» την κερδοφορία της βιομηχανίας την περασμένη χρονιά. Για τη φετινή χρονιά, ο κ. Τσινάβος εκτιμά ότι η ΚΡΙ ΚΡΙ, η οποία καταγράφει αύξηση κατά 15% των εξαγωγών της σε όγκο, θα εμφανίσει πωλήσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ και ρεκόρ κερδών.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v