Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

Δ. Ακρίδας: Πώς από παραγωγοί γίναμε έμποροι!

Το πώς και το γιατί μια παραδοσιακή κλωστοϋφαντουργική εταιρεία σταμάτησε την παραγωγή και στράφηκε στο εμπόριο. Τα λάθη και οι παραλείψεις της Πολιτείας. Μιλά ο CEO της εταιρείας κ. Δημήτρης Ακρίδας.

Δ. Ακρίδας: Πώς από παραγωγοί γίναμε έμποροι!
Όσοι γνωρίζουν τον κλωστοϋφαντουργικό κλάδο, ξέρουν πως η Αφοί Ακρίδα συγκαταλεγόταν στις μεγαλύτερες ελληνικές παραγωγικές εταιρείες.

Σήμερα, έχει αναγκαστεί να περιοριστεί στην εμπορική δραστηριότητα, εκμεταλλευόμενη τη μακρόχρονη πείρα, την τεχνογνωσία και τα άλλα συγκριτικά της πλεονεκτήματα.

Ο CEO της εταιρείας Δημήτρης Ακρίδας μιλά στο Euro2day.gr για όλα αυτά, στιγματίζοντας και την αδιαφορία που επέδειξε η Πολιτεία.

«Τα τελευταία 15 χρόνια αποχώρησαν από την εταιρεία στην περιοχή της Σπερχειάδας πάνω από 220 εργαζόμενοι και ποτέ δεν ασχολήθηκε κανένας υπεύθυνος, ούτε από το υπουργείο ούτε από την περιφέρεια, γιατί συμβαίνει αυτό και ποια είναι τα προβλήματα και οι αιτίες», αναφέρει χαρακτηριστικά…


ΕΡ.: Κύριε Ακρίδα, ποιοι ήταν οι λόγοι που ανάγκασαν μια εταιρεία με μακρά παράδοση στον χώρο της κλωστοϋφαντουργίας να διακόψει την παραγωγή και να δραστηριοποιείται πλέον μόνο στον εμπορικό τομέα;

ΑΠ.: Η εταιρεία έχει πάνω από 50 χρόνια παράδοση στην παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών ειδών. Τα τελευταία χρόνια, όμως, η παραγωγική δραστηριότητα έχει περιοριστεί σημαντικά και γίνεται μόνο σε έναν αρκετά περιορισμένο αριθμό προϊόντων.

Οι λόγοι αυτής της αλλαγής έχουν να κάνουν με την προσαρμογή της εταιρείας στις νέες συνθήκες του διεθνούς ανταγωνισμού, που επιβάλλει ποιοτικά προϊόντα, αλλά με χαμηλό κόστος παραγωγής.

Από τη στιγμή που τρίτες χώρες χαμηλού κόστους και αθέμιτου ανταγωνισμού εισήλθαν στον κλωστοϋφαντουργικό τομέα, εάν η εταιρεία είχε παραμείνει στο καθαρά παραγωγικό μοντέλο θα ήταν απλώς καταδικασμένη. Συνεπώς, η μετάβαση στην εμπορική δραστηριότητα αποτέλεσε προϋπόθεση για τη συνέχιση και την επιβίωσή της.


ΕΡ.: Κάτω από ποιες προϋποθέσεις πιστεύετε πως θα μπορούσε να τονωθεί η παραγωγή κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων στην Ελλάδα;

ΑΠ.: Δυστυχώς, λυπάμαι που το λέω, όμως η παραγωγή στην Ελλάδα για τα κλωστοϋφαντουργικά είδη είναι κάτι πολύ δύσκολο να επιστρέψει, τουλάχιστον στη μορφή και την κλίμακα που υπήρχε μέχρι πριν από λίγα χρόνια. Ειδικά η μαζική παραγωγή ανώνυμων προϊόντων χαμηλού κόστους δεν έχει καμία απολύτως ελπίδα.

Επίσης, το πλαίσιο μέσα στο οποίο λειτουργούν οι ελληνικές επιχειρήσεις είναι ασφυκτικό, σχεδόν εχθρικό. Πέραν του εργατικού κόστους, το οποίο δεν είναι το βασικό πρόβλημα, μια σειρά άλλα κόστη και επιβαρύνσεις όπως το ηλεκτρικό καθιστά το προϊόν και τις εταιρείες μη ανταγωνιστικές.

Συνεπώς απαιτούνται ανατροπή των συντελεστών κόστους, άρση όλων των εμποδίων καθώς και αλλαγή νοοτροπίας των εργαζομένων και της Πολιτείας για την παραγωγική δραστηριότητα.

Εδώ αξίζει να τονίσω την πλήρη αδιαφορία της Πολιτείας, όπου χαρακτηριστικά τα τελευταία 15 χρόνια αποχώρησαν από την εταιρεία στην περιοχή της Σπερχειάδας πάνω από 220 εργαζόμενοι και ποτέ δεν ασχολήθηκε κανένας υπεύθυνος ούτε από το υπουργείο ούτε από την περιφέρεια, γιατί συμβαίνει αυτό και ποια είναι τα προβλήματα και οι αιτίες.


ΕΡ.: Πώς βλέπετε σήμερα την κατάσταση στην οικονομία; Πώς εξελίσσεται η ζήτηση και πόσο μεγάλος είναι ο κίνδυνος των επισφαλειών;

ΑΠ.:
Η σημερινή κατάσταση στην οικονομία μπορεί να συγκριθεί μόνο με εμπόλεμη κατάσταση με τη ζήτηση σε ελεύθερη πτώση και όπως είναι φυσικό σε συνθήκες οικονομικού πολέμου οι απώλειες είναι τεράστιες.

Το 35%-40% των εμπορικών καταστημάτων που λειτουργούσαν πριν από δύο χρόνια, εάν δεν έχει κλείσει μέχρι τώρα, θα κλείσει πιθανόν τους επόμενους έξι μήνες, μετακυλίοντας μέρος της ζημιίας σε προμηθευτές, δημιουργώντας επισφάλειες που θα λειτουργήσουν ως ντόμινο κατάρρευσης.


ΕΡ.: Σε ποια προϊόντα επικεντρώνεται η εταιρεία σας και ποια πιστεύετε ότι είναι τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα;

ΑΠ.: Η επιχείρηση επικεντρώνεται σε προϊόντα τα οποία έχουν έντονη εταιρική ταυτότητα και ειδικό σχεδιασμό. Πέραν όμως αυτού, φροντίζουμε σε κάθε προϊόν να τηρείται ο χρυσός κανόνας value for money, ώστε ο πελάτης να μείνει πάντα ικανοποιημένος σε σχέση με αυτό που πληρώνει.

Το συγκριτικό πλεονέκτημα της εταιρείας είναι η ίδια η φιλοσοφία της, δηλαδή η πελατοκεντρική προσέγγιση των πωλήσεων που επιδιώκει να δώσει το καλύτερο δυνατό πακέτο εξυπηρέτησης τιμής και ποιότητας προς τους πελάτες.


ΕΡ.: Ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρείας σας για την επόμενη διετία;

ΑΠ.: Δύο είναι οι κυριότεροι στόχοι της εταιρείας για την επόμενη διετία:

Πρώτον, να ισχυροποιηθεί το υπάρχον δίκτυο πωλήσεων και να αναπτυχθεί περαιτέρω στα μεγάλα εμπορικά κέντρα και κεντρικά σημεία πωλήσεων. Και δεύτερον, να αυξήσει το μερίδιό της, δηλαδή να πάρει μεγαλύτερο κομμάτι από την πίτα της αγοράς, η οποία θα συνεχίσει να μειώνεται με δραματικούς ρυθμούς.


***To Εuro2day.gr ενθαρρύνει τον διάλογο και την έκφραση απόψεων από τους αναγνώστες. Σχολιάστε τη συνέντευξη και πείτε την άποψή σας δημόσια για όσα συμβαίνουν και μας αφορούν όλους. Αν θεωρείτε τη συνέντευξη σημαντική, διαδώστε το με τα εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v