Δείτε εδώ την ειδική έκδοση

H «immersive experience» νέο Ελντοράντο για τις επιχειρήσεις

Ποια είναι τα μέσα που μεταβάλλουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα. Το πάντρεμα του εικονικού περιεχομένου με το φυσικό περιβάλλον και οι εφαρμογές στις επιχειρήσεις. Γράφει ο Αθαν. Χ. Παπανδρόπουλος.

H «immersive experience» νέο Ελντοράντο για τις επιχειρήσεις

Ο κόσμος μας μετασχηματίζεται. Δεν αποκλείεται όμως μέσα από τον μετασχηματισμό αυτόν, να αλλάζει και ο τρόπος με τον οποίον οι άνθρωποι αντιλαμβανόμαστε την πραγματικότητα. Πολύς λόγος έτσι γίνεται εσχάτως για την «immersive εμπειρία». Δηλαδή για την αντίληψη να είναι κανείς φυσικά, σημαντικά, παρών σε έναν μη φυσικό κόσμο.

Με απλά λόγια, μας πληροφορεί το περιοδικό Leading της Ένωσης Ανώτατων Στελεχών Επιχειρήσεων (ΕΔΣΕ), οι immersive εμπειρίες είναι κατασκευασμένα περιβάλλοντα, τα οποία χρησιμοποιούν αισθητηριακή διέγερση ώστε να μοιάζουν πραγματικές. Οι immersive εμπειρίες δεν είναι πάντα ψηφιακές, ωστόσο οι immersive τεχνολογίες αποτελούν εξαιρετικούς βιωματικούς ενισχυτές.

Η τεχνολογία που καθιστά αυτού του είδους τις εμπειρίες εφικτές και για την οποία ακούμε όλο και περισσότερο τα τελευταία χρόνια δεν είναι παρά η ενοποίηση του εικονικού (virtual) περιεχομένου με το φυσικό περιβάλλον με τρόπο τέτοιο που επιτρέπει στο χρήστη να εμπλέκεται φυσικά με την μικτή αυτή πραγματικότητα.

Σε μία immersive εμπειρία, ο χρήστης αποδέχεται τα εικονικά στοιχεία του περιβάλλοντος ως κομμάτι του συνόλου, συνειδητοποιώντας δυνητικά όλο και λιγότερο ποια στοιχεία δεν αποτελούν μέρος της φυσικής πραγματικότητας.

Οι immersive τεχνολογίες περιλαμβάνουν:

  • Virtual Reality (VR - εικονική πραγματικότητα): ένα ψηφιακό περιβάλλον το οποίο αντικαθιστά τον φυσικό περίγυρο του χρήστη.
  • Augmented Reality (AR): ψηφιακό περιεχόμενο που υπερτίθεται πάνω από μία ζωντανή ροή του φυσικού περιβάλλοντος.
  • Mixed Reality (MR): η ενοποίηση του εικονικού περιεχομένου και του φυσικού περιβάλλοντος που επιτρέπει την αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο στοιχείων.
  • Holography: η δημιουργία μίας τρισδιάστατης εικόνας σε χώρο που μπορεί να εξερευνηθεί από όλες τις γωνίες.
  • Telepresence (Τηλεπαρουσία): μία μορφή ρομποτικού απομακρυσμένου ελέγχου, με την οποία ένας χειριστής-άνθρωπος έχει την αίσθηση ότι βρίσκεται σε κάποια άλλη τοποθεσία. Ο χρήστης θα μπορεί για παράδειγμα να οδηγήσει το ρομπότ στους διαδρόμους ενός γραφείου, σταματώντας και κουβεντιάζοντας με τους ανθρώπους που βρίσκονται εκεί.

Εφαρμογές στο επιχειρείν

Τα Augmented Reality, virtual reality και mixed reality βρίσκουν ολοένα και περισσότερο το δρόμο τους στις σύγχρονες επιχειρήσεις «βυθίζοντας» πελάτες και εργαζόμενους σε αγοραστικές εμπειρίες ή μειώνοντας τα λάθη κατά τις επιχειρηματικές διαδικασίες, όλα διασυνδεδεμένα μέσω εξελιγμένων συσκευών που ενισχύουν την αντίληψη της πραγματικότητας.

Τα έξυπνα γυαλιά, τα 3D δωμάτια, οι αισθητήρες που έχουν την ικανότητα να μαθαίνουν, καθώς και η χρήση ιστορικών δεδομένων, δημιουργούν ένα ισχυρό δίκτυο προσωποποιημένων εμπειριών στον τομέα των υπηρεσιών, των προϊόντων και του customer experience.

Η αγορά του augmented reality και της εικονικής πραγματικότητας αναμένεται να φτάσει τα 210 δισ. δολ. μέχρι το 2026, γεγονός που σημαίνει ότι η επένδυση στο immersive experience θεωρείται μία έξυπνη επιλογή. Καθώς οι υποδομές θα εξελίσσονται, η υπολογιστική ισχύς θα ενισχύεται και το machine learning θα καθίσταται 'εξυπνότερο', οι immersive τεχνολογίες θα έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ατέλειωτα νέα σημεία αλληλεπίδρασης, τα οποία θα είναι περισσότερο χρήσιμα, engaging και κλιμακούμενα από ποτέ.

Η DHL έχει ήδη αρχίσει να χρησιμοποιεί την augmented reality στις logistics διαδικασίες της, αξιοποιώντας τις AR συσκευές ώστε να καταγράφεται αν η παράδοση ολοκληρώθηκε και είναι έτοιμη να παραληφθεί, να ελέγχονται τα έγγραφα της συναλλαγής, για να πλοηγείται ψηφιακά το προσωπικό συλλογής στις αποθήκες, καθώς και για πολλές άλλες εφαρμογές με στόχο τη μείωση του κόστους και την ανάπτυξη των επιχειρηματικών λειτουργιών.

Αυτό το περιβάλλον πολλαπλών εμπειριών δημιουργεί μία σύνδεση μεταξύ ανθρώπων και ψηφιακών συσκευών, ενισχύοντας το βίωμα της πραγματικότητας και παρέχοντας πολλαπλές πληροφορίες οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν σε πολλές επιχειρηματικές δράσεις.

ΣΧΟΛΙΑ ΧΡΗΣΤΩΝ

blog comments powered by Disqus
v